Gå til innhold

Beste hovedkort/CPU til max. 3000?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal oppgradere en maskin, og lurer på hvilken kombinasjon av hovedkort/prosessor som gir mest ytelse for pengene.

Ønsker et standard ATX hovedkort uten noen vifter på, og en rask prosessor.

Slik jeg ser det virker det som om et system med et socket AM2 hovedkort til ca. 1000.- og en prosessor til ca. 15-1700.- gir mest for pengene.

Type RAM er ikke viktig, skal ikke bruke de gamle uansett.

Hvordan er det på Intel fronten? Noe der som kan gi tilsvarende ytelse til samme pris?

Er takknemlig for evt. innspill her.

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det på Intel fronten? Noe der som kan gi tilsvarende ytelse til samme pris?

Nettulf

6758527[/snapback]

En Intel C2D E6400-prosessor til 1900kr, og dette Asus-kortet til 1100 havner på bittelitt over 3000kr. Overklokkingsmulighetene er visst veldig gode, men da trenger man jo god RAM også... Medd 800Mhz RAM kan du skru fsb-en opp til 400 uten at rammen er overklokket. Hvis d u i tillegg stiller inn multiplyer, skal visst denne prosessoren fint nærme seg 4Ghz på luftkjøling. (E6300 opp til 3,7!) RAMen er dyr da, men kvalitet koster jo penger. Go Intel ;)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Så en Intel Core2Duo E6300 yter altså bedre enn en AMD Athlon 64 X2 4200+, Har jeg forstått dere riktig?

Må i begge tilfeller ha DDR2 minne, skjermkortet jeg har skal jeg fortsatt bruke (PCI-express)

Regner med å klare meg med 1Gb i første omgang, da vil vel Corsair XMS2-6400 DDR2-800 1024 MB (2x512) fungere greit til begge alternativer?

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...