Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei! Kjøpte for en stund siden dette drevkabinettet: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=I...UBLBL&mcat=c539 Og denne hardisken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307910 Grunnet lite plass på min bærbare pc. Men problemet er at den ikke vil virke, når jeg kobler den til pc'n så blir den "instalert" og står at den er klar til bruk etc. Men jeg får ikke bruke den, fordi den vises ikke på "Min Datamaskin" eller noe annet sted Er det noen som kunne hjulpet meg med dette problemet? Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Prøv å sette den først i datamaskin og formater disken. Deretter kan du sjekke om alt er i orden i Computer management/Disk - management Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Prøv å sette den først i datamaskin og formater disken. Deretter kan du sjekke om alt er i orden i Computer management/Disk - management 6758533[/snapback] Kan jeg formatere den når jeg ikke kan engang komme innpå den? Finner den ikke på Min Datamsikin eller noe se Og hvordan finner du Computer management/Disk - management? hehe :!: Takker for svar! Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Har du initialisert, partisjonert og formatert disken først? Før du har gjort dette vil den ikke vises under "min datamaskin". Høyreklikk på "Min Datamaskin" og velg "Behandle". Endret 28. august 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Har du initialisert, partisjonert og formatert disken først? Før du har gjort dette vil den ikke vises under "min datamaskin". Høyreklikk på "Min Datamaskin" og velg "Behandle". 6758577[/snapback] Ikke prøvd Men prøver nå straks! Skriver senere hvordan det gikk! Takk for svaret forresten Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Har du initialisert, partisjonert og formatert disken først? Før du har gjort dette vil den ikke vises under "min datamaskin". Høyreklikk på "Min Datamaskin" og velg "Behandle". 6758577[/snapback] Har nå gjort dette, og har til og med funnet hardisken! Men hvordan går ejg herfra og til å initialisere, partisjonere og formatere disken? Håper på svar Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Skal bare være å høyreklikke på HD-en i diskbehandling og velge initialiser/partisjoner etc. Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Skal bare være å høyreklikke på HD-en i diskbehandling og velge initialiser/partisjoner etc. 6758894[/snapback] Har nå høyreklikket på Min Datamaskin, valgt behandle, deretter enhetsbehandling, så trykket jeg på diskstasjoner, hvor jeg fant den eksterne hardisken Men når jeg høyreklikker på den så kommer det bare fram denne menyen: Oppdater driver Deaktiver Avinstaller Søk etter maskinvareendringer Egenskaper Dumme, dumme pc Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Du skal IKKE inn på enhetsbehandling. Du skal på DISKbehandling. (ELler hva det heter på nosk). Endret 28. august 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Du skal IKKE inn på enhetsbehandling. Du skal på DISKbehandling. (ELler hva det heter på nosk). 6758963[/snapback] Okei Har prøvd dette nå, men der kommer bare Hardisken som er på laptop'n fram, ikke den eksterne Noen siste råd? Ellers kan jeg vel gå til elkjøp eller noe? om de ikke krever for mye penger for det da Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Den skulle ha kommet fram til venstre i diskbehandlingsvinduet, der det på bildet står "Disk 1 Basic 465,76GB Online". Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Den skulle ha kommet fram til venstre i diskbehandlingsvinduet, der det på bildet står "Disk 1 Basic 465,76GB Online". 6759034[/snapback] Da er den der da jo! hehe Men skal jeg høyre klikke på den og velge "Ny partisjon"? Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Men skal jeg høyre klikke på den og velge "Ny partisjon"? Jepps. Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Men skal jeg høyre klikke på den og velge "Ny partisjon"? Jepps. 6759079[/snapback] Tusen takk Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Men skal jeg høyre klikke på den og velge "Ny partisjon"? Jepps. 6759079[/snapback] Hehe, lite spørsmål til Hvor mye skal jeg velge som partisjonsstørresle i MB? Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så mye som mulig. Går ut i fra du skal bruke hele harddisken? Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Så mye som mulig. Går ut i fra du skal bruke hele harddisken? 6759131[/snapback] Ja, hele hardisken skal brukes. Skal jeg også velge primærpartisjon? Mvh, Christoffer Endret 28. august 2006 av Intoxikeyn Lenke til kommentar
Intoxikeyn Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Så mye som mulig. Går ut i fra du skal bruke hele harddisken? 6759131[/snapback] Skal nå fragmentere den, men hvilket system skal jeg velge? FAT32 eller NTFS? Hva skal jeg velge som størrelse på tildelingsenhet? Er snart ferdig nå håper på svar Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Skal du bare bruke den til window, så velg NTFS. Fat 32 støtter ikke lange fil navn, men støtter fler opperativsustemer (veldig kort sagt). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Anbefaler også NTFS. FAT32 støtter ikke filer større enn 2GB. skal du kopiere DVD-er, drive med videoredigering e.l. blir dette fort tungvindt. Tildelingsenhet pleier jeg å la stå på 'Default' Jeg har også som vane å opprette en utvidet partisjon med en logisk partisjon på. Men det burde gå greit å bare lage en stor primær-partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå