AOe Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Finnes det noe dvd-brenne program hvor en slipper å legge på teksting permanent på filmen. Et program hvor det for eksempel går ann å legge til *.srt tekstingfiler, slik som en kan på pc? Endret 28. august 2006 av AOe Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det går fint i DVD-Lab Pro, men det er et authoring-verktøy - ikke et brenneprogram. Har ikke hørt om noe rent brenne-program som kan legge til subtitles uten å måtte gjenoppbygge DVD-strukturen. http://www.mediachance.com/dvdlab/dvdlabpro.html Lenke til kommentar
aQrubat Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Sonic Scenarist funker veldig bra som dvd authoring, denne er faktisk "reservert" for hollywood når det er snakk om å lage dvder av filmene de lager. Beste på markedet, men så sier jo prisen en del også. lønner seg å laste ned "gratis" ;P ps: det er riktig som du skriver, er det bare en avi fil eller noe slikt, funker det bra med å brenne .srt filen sammen med filmen obs: bruk subtitle player for filmene, ellers blir den skrudd. Endret 29. august 2006 av Stian12 Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Finnes det noe dvd-brenne program hvor en slipper å legge på teksting permanent på filmen. Et program hvor det for eksempel går ann å legge til *.srt tekstingfiler, slik som en kan på pc? 6758162[/snapback] Da jeg går utfra at dette dreier seg om gamle familiefilmer med dårlig lyd, og ikke p*rat-filmer.... , så kan jeg svare at du kan bruke et program som heter DVD Santa. Det kan gjøre om avi med srt til Dvd-Rom med fast tekst Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) slenger meg på denne tråden... finnes det noen subtitle avspiller der en kan velge fps?,, jeg vet vlc har denne funksjonen, men den funker ikke helt kurrant... En subtitleplayer der en kan f.eks bruke 2 srt filer til en avi fil eller omvendt hadde også vært handig.. jeg er veldig lei av å justere manuelt i BSplayer.... edit: har også prøvd å bruke en online fps / shift / merge / spilt converter, men funket ikke så bra den heller.... Endret 29. august 2006 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Til trådstarter: Det finnes ingen "et klikks-løsninger" til dette. Du er nødt til å autorisere(=lage) dvd strukturen på nytt. En DVD består av VOB filer hvor flere filmspor,flere undertekster og flere lydspor er FLETTET inn i hverandre. Enenste måte å gjøre dette på, er å dele(flette opp) VOB filene i enkelt-elementer, putte inn underteksten din, og flette sammen igjen til en VOB formatet. Det finnes guider på nettet for hvordan dette gjøres med DVD Lab Pro. Til Christian: Hvis du skal se en film du har lastet ned undertekster til, og disse ikke passer, er det enkleste å "synce" underteksten før du starter filmen, istedet for å gjøre dette underveis i filmen. Jeg bruker bl.a. Subtitle Workshop Det finnes mange verktøy på nettet til slikt. Det værste er hvis du får tak i en film, hvor underteksten er er fra en annen versjon(eller sone). Hvis denne versjonen er klippet forskjellig, er det nesten umulig å få det til å stemme. Jeg bruker Vobsub for å vise undertekster, men husker ikke hvordan Geir Lenke til kommentar
AOe Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Nice... ser ut til at dette var mer jobb enn jeg hadde håpet på :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå