LizteR Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har kjøpt en AMD x2 4400 CPU, MSI k8N Diamond Plus (g52-M7220X1) Hoved kort og har 2gigg med corsair xms minne. Jeg har satt sammen alle delene, alt er som det skal, men når jeg slår på maskina får jeg system strøm, men det skjer ikke noe. Og på Leds bak står det at cpu-en ikke er riktig installert eller damaged. Så jeg har 2 spørsmål. 1. Jeg har 20pins strømforsyning, men hoved kortet er 24? 2. Den lille pluggen til prosessor strømmen funket på mitt gamle p4 hovedkort, men her er det en kontakt med 8 porter? Hvis jeg drar ut den pluggen jeg har med 4 skjer det ingen endring enn når jeg hadde den der. Har dette noe å si, eller er prosessoren ødelagt? :\ Tror nemlig ikke det Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Har da lokalisert problemet til den 12v prossessor strøm pluggen. Det ser ut til at den må være 8pin istedet for 4 som jeg har nå. Er det noen som i det heletatt har 8pin på strømforsyningen sin? Har aldri sett det før :o Her er kontakten Endret 28. august 2006 av LizteR Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ja, de fleste nye psuer har p8 kontakt. Når det er sagt, så fungerer mitt DFI Expert(med p8-kontakt) utmerket med en psu som bare har p4 kontakt(i mitt tilfelle hiper 580w). Min nye MIST 500w har p8 kontakt Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Sjekk i manualen til hovedkortet ditt. Der står det om du kan bruke 20-pins på 24-pins og 4-pins på 8-pins. Ofte kan man bruke 20-pins på 24-pins, men noen krever evt. overgang på 8-pinskontakten. Andre fraråder det sterkt å bruke 4-pins... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg er en av de som fraråder bruk av 20/4-pins kontakter til 24/8-pins hk. Men.. som "Baronkanon" viser til bør man lese i manualen for sitt hk, da en del hk med 24/8-pins kontakter vil fungere fint med 20/4-pins PSU. (Asrock "el-cheapo hk-produsent" lager jo nye hk for Conroe med 20/4-pins kontakter f.eks.). Nyere hovedkort med 24/8-pins kontakter har disse for å kunne utnytte PSU'er som ifølge design skal gi bedre/jevnere strøm til dual-core CPU'er samt krevende PCI-E skjermkort. Trådstarters problem kan likegodt skyldes at Bios-versjon ikke støtter dual-core slik at en reflash med den gamle single-core kan "fikse biffen". Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg har da fått min nye PSU, MIST 500w med 24pin og 8pin 12v.. Satte i alt, skrudde på og ingen endring. Er det noen sjangse for at cpu kan ha blitt ødelagt mens jeg testet med 20pin og 4pin? Vet ikke om det skal være sånn men på høyre side av CPUen er det noe svart gummi lignende greier, ser ut som det har tyti ut noe :s Har prøvd å ta ut alt sette inn på nytt, bytte kjølepasta se etter feil, koble inn bare HK CPU, men får samme feilen, ingenting skjer. På status panelet lyser alle røde som betyr at CPUen ikke er installert ordentlig eller at den er "damaged" Noen som vet hva jeg må gjøre eller hva som kan ha skjedd? Hvordan skal jeg reflashe? Min gamle cpu var en intel, jeg har kjøpt helt nye deler Endret 31. august 2006 av LizteR Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Uff.. dette var surt.. Du må nok ha hjelp/tilgang til en annen CPU for å få sjekket ut om det er CPU. Jeg sjekket (raskt) supportsidene til MSI, og ditt hk er såpass nytt at Bios bør støtte alt av CPU-varianter (så ihvertfall slik ut på "CPU Support list"). Lenke til kommentar
LizteR Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 ja, skal til en kamerat etterpå med 939, så får se da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå