glosi Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg tror det er en myte at mobilselgeres primæroppgave er å selge deg så dyr telefon som mulig. Det er nok viktigere for butikken at du blir 100% fornøyd med kjøpet og unngår dårlig magefølelse av for høy pris... Mobiltelefoner er noe mange bytter ut temmelig ofte. Derfor vil jo veldig gjerne butikken at du kommer tilbake igjen flere ganger! Det handler om å få et godt omdømme. Dette sier jeg av erfaring da jeg nettopp har fått opplæring i en ren mobilbutikk. 7359840[/snapback] Bra Det stemmer nok at mobilselgere ikke prøver å selge den dyreste telefonen, man tjener nødvendigvis ikke noe mer på denne, enn på den rimligste. I butikken vår har vi litt over 75 mobiler utstilt, vi selger disse uten abb, med 10 forskjellige Telenorabb, 4 forskjellige NetCom abb og 5-6 Tele2 abb, provisjonene på disse abbonnementene endrer seg i værste fall 2 ganger pr måned. Selgerne klarer ergo ikke å følge med på hvor mye vi har i fortjeneste på alle mobilene. Som noen har sagt lengre opp, grunnen til at man kan oppleve bedre service om man sender mail til en nettbutikk, er fordi kundebehandleren der kan sitte på nettet for å finne rett svar. I butikk må man kunne alt i hodet. Klart du ikke alltid får like godt svar med en gang da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 "Ulempen er at du gjerne binder deg til én butikk eller én kjede. Har du for eksempel kjøpt telefonen din hos Expert, er Elkjøp sikkert ikke så interessert i å gjøre Experts servicejobb i ettertid." Uenig i dette, jeg gjør mer enn gjerne denne jobben for å kapre en kunde fra konkurrenten! Ellers en bra artikkel! Lenke til kommentar
Romy Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 1. Sjekk amobil.no, lyst på en mob som har kommet? 2. Gå til mobilbutikk; test mobilen! 3. Bestill fra nett Da har du prøvd den også, hvis du ikke likte den kan du like gjerne droppe å bestille fra nette. Det er tull å kjøp fra butikker!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg