Gå til innhold

XFX GeForce 7950 GX2 + Intel Core 2 Duo E6400?

kinag

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg bestilte en helt ny datamaskin fra Komplett den 18. August og jeg lurer på om mine valg når det gjelder komponenter var riktige.

Jeg begynner med 3D Design og Animasjon nå (Skole) og jeg har innbilt meg at jeg vil trenge en "bedre" maskin for kjappere rendering etc.

Datamaskinen skal også brukes en del til spilling siden det er en ganske stor hobby.

Tingen er at jeg lurer på om prosessoren og skjermkortet vil fungere veldig bra sammen siden jeg er en mann som elsker ytelse og grafikk kvalitet, samt hastighet.

Noen av komponentene som er i maskinen jeg får snart er:

XFX GeForce 7950GX2 520M 1GB eXtreme

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz

2x Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Asus P5B, P965, Socket-775, ATX

Dette er bare noe av det, men vil dette gi meg en veldig bra ytelse?

Spill som Oblivion, NWN2, Doom 3, HL2 og visse mmorpg spill er det jeg interesserer meg for :) Kan vel kanskje inkludere F.E.A.R også :) Spent på hvordan disse vil fungere på maskina :)

PS: Sorry hvis dette var plassert feil, men jeg lurer mest på skjermkortet så jeg plasserte det i skjermkort delen av forumet :)

Tusen hjertelig takk,

Stian.

Endret av kinag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen erfaring med denne kombinasjonen?

Er litt nervøs for at den ikke fungerer helt greit på spill og 3D Studio Max etc. :(

6758604[/snapback]

skjermkortet i seg selv er jo mer en nok. hvis du tror prosessor er treg

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...2=458&chart=166

kall den gjerne 4 ghz vanlig pentium

HDR+AA samtidig funker dårlig ved en spesiel program metode eller noe sånt. derimot så virker dette på ati fordi de har noe nyere opplegg her.

bortsett fra det. så tror jeg du er nervøs for du bruker for mye penger på skjermkort kansje.

Lenke til kommentar

skjermkortet i seg selv er jo mer en nok. hvis du tror prosessor er treg

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...2=458&chart=166

kall den gjerne 4 ghz vanlig pentium

HDR+AA samtidig funker dårlig ved en spesiel program metode eller noe sånt. derimot så virker dette på ati fordi de har noe nyere opplegg her.

bortsett fra det. så tror jeg du er nervøs for du bruker for mye penger på skjermkort kansje.

6758747[/snapback]

Jeg er ikke egentlig nervøs for pengene, eneste jeg er nervøs for er at det ikke skal fungere veldig bra med spill (dvs. max quality grafikkmessig med liten lag) og ved 3D Animasjon når jeg arbeider med det :)

Lenke til kommentar
det kan nok være en ide å ta en E6600 cpu, da har du litt mer å gå på i forhold til skjermkortet ditt. men oppsettet burde kjøre det meste uten problemer.

6758891[/snapback]

Det var egentlig planen men komplett fikk ikke inn den prosessoren på leeenge når jeg sjekket det så jeg bestilte den E6400 istedenfor :(

Trenger den maskinen ganske fort egentlig :)

Lenke til kommentar
7950GX2-kort fungerer ikke med Asus 965-kort. BIOS vil løse dette. Dette er i følge C2D Kompatibiltetstråden her på forumet.

6759076[/snapback]

Er ekstremt merkelig at Komplett legger det opp i sin gamer i40 løsning hvor du kan konfigurere alt sammen mens de bygger den da.

De legger jo bare frem komponenter som passer sammen regner jeg med, ellers ville jo dette være ekstremt tåpelig?

Endret av kinag
Lenke til kommentar

Hadde ikke HW.no en test for en stund siden der de testet såkalte "gaming-kort" mot Quadro / FireGL-kort, eller surrer jeg?

Mener det kom ganske klart fram av en slik test at alle de vanlige kortene som 7800GTX / X1800 eller noe var skikkelig crappy til 3DStudio og slike applikasjoner, samt at Quadro / FireGL-kortene ikke var så veldig langt bak i spillytelse i forhold til gaming-kortene når det gjaldt pris...

edit: jo vent, jeg fant: http://www.hwb.no/test/arbeidsstasjoner/st...ninger/21051/11

Som testene viser er gamingkorta LANGT bak i alt annet enn 3d-spill-ytelse.

Og et quadro fx 4500 ligger faktisk jevnt med et 7800GTX i spilltestene... Dette er da en toppmodell, men ville kanskje vurdert en av de billigere variantene av quadro-kortene, hvis spilling ikke er det aller viktigste.

edit: nei glem det - de kosta jo dritmye :p

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Det stemmer at du maa oppdatere bios for aa l0se geforce 7950gx2 problemet.

However. Hvis ikke du har en 21+ tommer skjerm saa anbefaler jeg 7900GTX istedet og putt penga du sparer i E6600 og kanskje Asus p5w eller gigabyte DQ6 Hovedkort.

Kanskje ta 6400 ram oxo slik at det blir minste mulig flaskehals paa et saapass bra pc-oppsett.

Lenke til kommentar
Heisann,

Jeg bestilte en helt ny datamaskin fra Komplett den 18. August og jeg lurer på om mine valg når det gjelder komponenter var riktige.

Jeg begynner med 3D Design og Animasjon nå (Skole) og jeg har innbilt meg at jeg vil trenge en "bedre" maskin for kjappere rendering etc.

Datamaskinen skal også brukes en del til spilling siden det er en ganske stor hobby.

Tingen er at jeg lurer på om prosessoren og skjermkortet vil fungere veldig bra sammen siden jeg er en mann som elsker ytelse og grafikk kvalitet, samt hastighet.

Noen av komponentene som er i maskinen jeg får snart er:

XFX GeForce 7950GX2 520M 1GB eXtreme

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz

2x Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Asus P5B, P965, Socket-775, ATX

Dette er bare noe av det, men vil dette gi meg en veldig bra ytelse?

Spill som Oblivion, NWN2, Doom 3, HL2 og visse mmorpg spill er det jeg interesserer meg for :) Kan vel kanskje inkludere F.E.A.R også :) Spent på hvordan disse vil fungere på maskina :)

PS: Sorry hvis dette var plassert feil, men jeg lurer mest på skjermkortet så jeg plasserte det i skjermkort delen av forumet :)

Tusen hjertelig takk,

Stian.

6757656[/snapback]

Synes det høres ut som et "killer" oppsett. Full grafikk på alt som er, og ingn problemer. som sagt, sjekk at hovedkortet passer.

7950gx2 problemet.

However. Hvis ikke du har en 21+ tommer skjerm saa anbefaler jeg 7900GTX istedet og putt penga du sparer i E6600 og kanskje Asus p5w eller gigabyte DQ6 Hovedkort.

SKjermkortet er fortsatt en relativt stor flaskehals, spesielt i spill som oblivion, og Ghost recon, og en 7950GX2 ville gitt en god del bedre ytele enn 7900GTX.

Men hvorfor må du kjøpe på komplett.no...

På shg.no har de alt på lager og det er billigere:

(inkludert E6600)

E6600: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321205

G79050GX2: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=341364

HK: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=311253

:thumbup:

PS: Husk å skru av popup blocker!;)

Det går jo ann å betille ifra to forskjellige nettsteder....

Å kjøpe svært dyrebare rambrikker er det ikke verdt å investere i..

(forskjellen på dem, er svært liten og kun på ca 1%)

"o does Core 2 need high speed memory to shine? The answer is a resounding no! This is different from AMD AM2 where more expensive memory is needed to get the most out of the system.

On Intel Core 2 pure synthetic memory bandwidth benchmarks show a 30+% increase, but this does not translate in a noticeable performance bump in games and applications, where the increase, at best, is ~6% and this going from cheap high latency PC3200 to expensive low latency PC6400, and while these expensive modules do take the performance crown, their lead over the mostly cheaper PC4200 rated sticks is smaller than 3% in real world benchmarks."

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...