Gå til innhold

mange skjermer, en data?

Gjest Slettet+142

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+142

hey

lurte på kor mange skjermer man kan få på en data, uten å måtte punge ut med en hel lommebok? :p

har og sett på den øverste tråden, men kunne tenkt fler enn 3 skjermer :hmm:

har sett f.eks litt sånn på flysimulering og syntes det ser stilig ut med så mange skjermer :)

men det e ikkje akkurat det eg kommer til å bruke det til :p

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja. du kan egentlig stappe inni X antall skjermkort du får plass til i PCI-E/AGP og PCI porter..

si at du har SLI/crossfire hovedkort, så har du 2 utganger på hvert skjermkort...

da kan du ha 4 skjermer tilsammen på PCI-E utgangene, og...tja.. 2 skjermer på hvert PCI kort du klarer å få plass til. Si du har plass til 3-4 PCI kort, så er det 6-8 skjermer ekstra der... (det er vel egentlig høyst usannsynlig at du har plass til 3-4 PCI kort i tillegg til 2 PCIE da...men du forstår gangen...

Ytelsen på alt dette blir derimot så som så. Jeg forstår det slik at dem som bruker f.eks. flight simulator med 9+ skjermer, ofte distribuerer kraften slik at det er flere maskiner som samarbeider med å vise bildet (mulig jeg tar feil her)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

oki :)

liker best nVidia, så noen spesielle kort å anbefale?

((

penger: lite :confused:

hovedkort: MSI K9N Diamond :D

))

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

har sett der.. var det eg mente med "har og sett på den øverste tråden, men kunne tenkt fler enn 3 skjermer :hmm: " i det første innlegget :p

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
du kan da ikke regne med at man leser hele innlegget? man er da travel! :tease:

6757818[/snapback]

hehe

eg skal visst ikkje si så mye sjøl her :confused:

la plutselig merke til at det var 24 sider av det emnet du sendte link til. då eg så, så eg kun på første innlegget og tenkte resten var en side med "takk" osv :p

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

Den tråden er ganske god og feit nå ja :)

Avhengig av bruk, kan du fint kjøre ett hissig 3D kort, og andre passiv-kjølte småhissige 2D/3D kort med dualutganger. Ta ett eksempel - min søster ville gjerne ha en ekstra skjerm til maskin #2. Dette er en ganske laber maskin, på ..tja, 300Mhz tror jeg, med en ..Quantum Bigfoot ~3GB disk. Kjører Windows XP, har ett AGP kort med 1 utgang. La til et ...vrak av et PCI 1MB skjermkort, satte som "Extended", og vips så hadde hun 2 skjermer. Den ene skjermen er raskere på skjermoppdateringene enn den andre grunnet AGP skjermkortet som faktisk er et "Voodoo3" kort.

Så alt går ann :)

PS: Bare så folk ikke synes synd på min søster - maskin #1 er en hissig sak. ;)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...