Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av Golf2 1.8 GL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noe mer...som eg kan gjøre selv?

Er ikke akuratt utdannet mekaniker viss dere skjønner :cry:

6757825[/snapback]

Da vil du heller ikke klare å hente ut noe særlig mer hester, er jeg redd ;)

Som weedman sier, luftfilter, grenrør og eksos vil muligens gi deg noen få hester. Deretter ville jeg gått for porting og planing av toppen, dette vil kanskje gi deg 10-15% flere hester, men må utføres av profesjonelle og koster fort rundt 5.000.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Du kan ta vekk hele luftfilterboksen ja, ikke noe bruk for den når du har satt inn åpent filter.

Jeg ville vurdert og beholdt den nedre delen av boksen siden denne da vil beskytte en del mot vann og stein som kan komme til på filteret, da blir powerfilteret på en måte liggende oppi denne boksen, hvis du skjønner :)

Lenke til kommentar
jepp...det skjønner eg..var ak ute å tittet litt nå..litt stress å få av ene klypen på lokket men skal nok klare å få den av...men det filteret du viste meg på den siden...passer den til min bil?..tror rør åpningen er rundt 7 cm el noe sånt ca på bilen min......

6771934[/snapback]

du kan også kjøpe et innsatsfilter og bare borre noen hull i luftfilterboksen da...

du får samme lyd som et konfilter og det er lettere og montere

Lenke til kommentar

Har du forgasser kan du også skifte til en større. Sammen med kvassere kam blir det en merkbart sprekere bil. En enkel ting du kan gjøre er å sørge for at motoren henter kald luft utenfra istedenfor varmluft inne fra motorommet. Ved å legge luftinntaket nede foran i fangeren kan du ved høyere hastigheter skape litt lufttrykk, det tjener du maks 1-2hest på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...