Gå til innhold

Astronomi i Roman-form?

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg lurer på om det finnes bøker/en bok som gjør at man lærer om i dette tilfellet om astronomi, universet, skapelsen av Jorden osv (Ikke noe science fiction her) med en god historie til.

Dan Brown (Selv om han skrev masse pjatt og bull) så klarte han å få leserne interessert i ting. Matematikk, naturvitenskap... For eksempel når han fortalte om at han underviste en klasse og fortalte om alt dette greiene... Lesningen om antimaterie var og noe man blir litt interessert i .

Jeg leter etter slike bøker. Jeg leter ikke etter kopier etter Dan Brown, men etter bøker som inneholder det ene elementet Dan Brown bruker for å gjøre meg interessert i disse tingene jeg var litt interessert i fra før (I dette tilfellet Astronomi).

Ellers så kan det jo være naturvitenskap også, men noe som gjør man interessert. Ny forskning? Ikke hvor mange bein en maur har osv.

Takktakk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal sjekke det ut.

Bare for å legge til en ting: Jeg er ikke så veldig interessert i UFO spekulasjoner med mindre det er "relevant" på en måte. Dvs. at jeg kan lese om tegn på liv i rommet, men ikke om tegn om utenomjordisk liv på Jorden. Det er som regel bare sorpe.

Helst av nyere tid også.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...