Hagforce Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei! Plages med en scsi controller som krasjer linux installasjonen. Dette er vistnok et kjent problem, se her. Hvordan legger jeg dette inn i iso-en til fedora 5 slik at jeg får det installert på serveren?. Eller er det andre muligheter?. Takker så meget for forslag. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Plukke ut kontrolleren under installasjon, oppdatere, og sette den inn igjen? Eller evt. sette disken inn i en annen maskin og bruke yum sin installroot-kommando til å legge inn basesystem (eller hva nå enn den gruppa/metapakka heit) Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hmm... Har nok desverre ikke muligheten til det. Kontrolleren styrer et hotswap raid, har ikke en annen maskin med annen kontroller å sette det inn i. Men hvordan kan man "operere" inn en slik patch i iso filen. Står på flere nettsteder at det er slik man gjør det for å få innstallert med denne kontrolleren, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Ingen linux guruer som vil forbarme seg over dette problemet?. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Blir nok ikke det enkleste. Du må patche kernelen og rekompilere. Erstatte kernelen på ISO'en (du må også bytte ut kernelen som skal installeres), så remastre ISO'en. Anbefaler at du venter til neste versjon av Fedora som har fiksen, eller bruk noe annet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hei. Trodde SCSI var støtta i 2.6.x kjernen som standard jeg? Rart om det ikke skulle værra støta i 2.6.x kjernen da men. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 wil, kven har sagt at scsi ikkje er støtta i 2.6.x? Inegn her i allefall... Problemet her er ein bug i drivaren til ein kontroller, ikkje at 2.6.x mangler støtte for scsi. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Takker for tilbakemelding. Anbefaler at du venter til neste versjon av Fedora som har fiksen, eller bruk noe annet. Denne bugen ser ut til å gjelde alle dist, alternativet blir windows, og det hadde jeg tengt å unngå. Noen som vet av noob guide for å kompilere ny kjærne med patchen, for så og sette den inn i isoen?. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 ikke får å komme med noe totalt useriøst her nå men Fedora er en av de verste distroene jeg har tatt i hva med å velg/prøve en annen distro . Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 ikke får å komme med noe totalt useriøst her nå men Fedora er en av de verste distroene jeg har tatt i hva med å velg/prøve en annen distro . Mulig det, men jeg synes den er grei jeg. Liker yum og apt. Som sagt gjelder problemet kjærnen i Linux, så da hjelper det vel lite med annen dist. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 har du ikke en ide-kontroller du kan bruke midlertidig? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 http://www.knoppix.net/wiki/Knoppix_Remastering_Howto http://www.sysresccd.org/Howto_recompiling...l_for_SysRescCd http://www.honeynet.org/tools/cdrom/roo/ma.../txt/custom.txt Her er i alle fall litt å ta i... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du har ikke prøvd å hente ned en "respin" av fedora med alle oppdateringene? Fedora slipper en respinn ca. 1 gang i måneden, med alle oppdateringene som har skjedd siden release. Du kan jo prøve? Evt. så har de et program for å bygge iso-bilder for live-cd'r, du kan jo prøve det, eller prøve fedora live som akkurat ble sluppet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 det er ikke uvanlig med store usb-disker for tiden, du kan insatllere på en slik en, patche, og boote opp ditt system med den, og yum --installroot /mnt/intended_root_fs groupinstall Base etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå