ragamuffin Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Her er et bilde til fra Rondane (hadde et annet for kort tid siden). I bakgrunnen her sees Snøhetta-massivet på Dovre. I forgrunnen ruver den minst tilgjengelige av 2000m-toppene i Rondane, Trolltinden(Sagtinden). Bildet er tatt fra Storsmeden (2016moh) og illustrerer bra, synest jeg, fortreffeligheten til teleobjektiv til landskapsfoto med tanke på hvordan den 'komprimerer' motivet (får avstander til å virke mindre enn de er i virkeligheten). Canon 10D og 70-200/4L på 135mm. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Fint stedog flott bilde, men jeg synes du har vært litt hard med kontrasten. Liker den horisontale lagvise oppdelingen, skyer, snøhettafjellene, rødaktig slette, og så fjellene som danner "motivet". Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Storslått og fantastisk! Nydelige farger og skyggepartier i midtre tredjedel av bildet. 1. Har du redigert de grå-lilla skyene eller var det slik i virkeligheten? 2. Måtte du vente en stund til komposisjonen ble som den skulle (tenker da på skyggepartiene i midten), eller tok du bildet straks du var klar? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hei og takk for tilbakemeldingen. sullemikkel, det som er gjort med bildet er justering av kontraster og nivå samt justert høylys og skygger. Litt saturation er også lagt på. Vanlig prosedyre og ikke gjort noe spesiellt med de skyene Der var flust av motiv så dette var nok bare å komponere slik det var tenkt og fyre av. Venta ikke på skyggene nei. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nydelig bilde ! Det kunne kanskje vært gjort litt annerledes i redigeringen, slik at det ikke fikk så harde kontraster. I selve bildet ville jeg muligens ønsket meg mer av fjellet i forgrunnen, samtidig som det var mer skarphet i bakgrunnen. Jeg liker imidlertid bildet meget godt, nettop på grunn av det skarpe fjellet i forgrunnen, det store spennet i landskapet og de fine fargene, skyer og skygger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå