Gå til innhold

Morrowind eller Gothic II?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Musen fungerer nok ikke i menyen nei. Der må du bruke tastene. Du angriper i spillet ved å holde inn venstre musetast, og trykke på en av WSAD-tastene. Etter hvert som karakteren din blir mer trent i de forskjellige kamptypene, vil du kunne utføre komboer, ved å holde inn musetasten og trykke f.eks. W-tasten flere ganger etter hverandre (ikke for raskt! Han må på en måte fullføre slaget, og rett før han skal til å trekke tilbake sverdet, trykker du på W-tasten igjen).

Les manualen. Der står nok det meste av det du lurer på. ;)

Det viste jeg faktisk ikke, jeg bruker A og D for å dodge slagene deres og/eller "venstre mus+S" for å blokke og så "venstre mus+W" like etter for å få inn et slag. Og forsatte slik til fienden var død. Etter hvert blir du kjent med rythmen de angriper på, og klarer å se åpninger som gjør at du kan slå og da kan du ta fiender uten å miste helse i hele tatt (pleier å save 2-3 ganger midt i en kamp hvis fienden er flere levler høyere). Eneste problemet er hvis det er 2 eller flere fiender.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Den siste setningen din der er jeg gruelig enig med deg i. Å kjempe mot flere fiender samtidig er tragisk i Gothic 2, og jeg håper VIRKELIG de kommer til å gjøre noe med det (kanskje at man kan skade flere fiender i samme slag eller noe slik). Det er alt for tungvint å måtte "låse" på èn fiende og ta ut han først, for så å ta ut de fire andre som står og hugger på deg. Det blir rett og slett umulig, nesten uansett om fiendene er flere levels lavere enn deg.

Lenke til kommentar
Jo, men det er fortsatt frustrerende å være "fastlåst" på den måten. Det burde vært litt friere, slik at man enkelt kan peke på en annen fiende med musen uten å måtte bruke det locking-systemet som G2 bruker.

6851101[/snapback]

Det er klart, jeg bare gir en guide til hvordan du skal greie det :cool:

Men jeg blir overasket hvis de ikke gjør noe me slosse systemet.

Edit; meg og leifer :nei:

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Takk! Det går bedre nå. Må bare venne meg til kontrollene og slikt. :)

Har nettopp fått meg noen klær av bonden nå og er på vei inn til byen nå.

På veien var det fyr en som ville gi meg et pass til å komme inn i byen med. Noe sier meg det ikke er så lurt å stå til gjeld med han? :hmm:

EDIT: leif som lurte seg inn

Endret av L@xen
Lenke til kommentar
Takk! Det går bedre nå. Må bare venne meg til kontrollene og slikt. :)

Har nettopp fått meg noen klær av bonden nå og er på vei inn til byen nå.

På veien var det fyr en som ville gi meg et pass til å komme inn i byen med. Noe sier meg det ikke er så lurt å stå til gjeld med han?  :hmm:

EDIT: leif som lurte seg inn

6851948[/snapback]

Selv om han ikke har reint mel i posen, kan det lønne seg. Når du kommer fram til markedsplassen i byen, ber han om gjentjenesten, som går ut på å levere en lapp om at den ene selgeren deler ut våpen til Onars leiesoldater, du kan velge mellom å gjøre som han sier, eller å anmelde han. Hvis du velger å anmelde Canthar, får du penger fra militiaen, sverd fra selgeren, og bra med exp. points.

Lenke til kommentar
fikk tak i Gothic 2 gold edition og KOTOR 2 her om dagen :fun:

en ting jeg synes er litt nedtur med gothic er kontrollene...føles så uvant.

6854883[/snapback]

Det går over. ;)

Eg anbefalar forresten å spele igjennom G2 utan NotR første gongen. Med NotR blir det heile ein god del vanskelegare. I tillegg er det ekstra morosamt å spele igjennom med NotR etter å ha fullført spelet utan, og sjå alt det nye som har dukka opp. :)

Kay

Lenke til kommentar

NotR er forresten ikke som vanlige expansions. Det fortsetter ikke der hvor originalen slapp. NotR er nesten som en gigantisk oppdatering, som legger til nye folk, våpen og oppdrag, og et stort nytt område.

Jeg foreslår forøvrig også at du ikke installerer NotR med det første. Spillet er ikke som Oblivion, at du kan oppleve alt ved første gjennomspilling. Da er det jo fint å f.eks. velge å være Militia/Paladin ved første gjennomspilling, så etter å ha installert NotR (etter å ha gått gjennom det), kan du prøve deg som Mercenary eller Mage. Du kan nemlig ikke være en del av alle guildene samtidig. Velger du å være med i det ene guildet, er det ingen vei tilbake. Derfor er det lurt å lagre spillet ofte. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

hørte tidligere nevnt, at på gothic må du faktisk slost for å overleve.

Det må du på morrowind også, vertfall som rooky...trust me, spesielt vist du er i ødemarken med dårlige skills og lite potions, å du får poisoned bills på stårrelsen med en grandanoa bikje+ 15 cliffracere og scamps i hytt å pine...da er det enten spray and pay eller hit and run som tells..eller bare run...

Men jeg ville helst anbefale gothic 2 for en nybegynner i rpg sjangeren, for morrowind har en go del innviklet historie og lite til tegn av liv blant npc..

level systemet på begge spillene er jo ganske greie. men måten du går opp i lvl på gothic 2 synest jeg er fabelaktig, for du trenger ikke såve en natt å vokne med en meny i trynet hvor du velger at du skal bli raskere eller sterkere osv..tvert imot. du får skill point, hvor du derav må finne en trener som f.eks trener i jakting, slosting, bue, styrke eller andre ting som å flerre av pelsen til en ulv eller bjørn eller locke opp ting..eller smi for den saks skyld.. though jeg liker morrowind hakket bedre pga at jeg er en skikkelig rpg fan å liker at historien er bra, innviklet og (tids) krevende..

kjøp gothic 2 + night of the raven (last ned engelsk språk pakke siden spillet er tysk)

kjøp morrowind + tribunal og/eller bloodmoon

det koster ikke all verden..

gothic gold/morrowind GOTY edition (game of the year edition) inneholder de xp som du trenger..for å legge til en bedre historie og bedre spill opplevelse..

MvH xitto~

Lenke til kommentar
de fleste synest jo gothic 2 historien er bra fordi den handler om orcer og drager...lame

Hvor i helvete har du fått dette fra? Finn ETT eksempel på en person som har sagt det noe sted på nettet. I dare you!

Uansett, jeg har spilt gjennom begge to, og jeg synes Gothic 2 har den klart beste historien. Den er mye mindre svart-hvit enn Morrowind sin. Man møter på folk som man tror er en potensiell venn, men som viser seg å være en fiende. Man møter også på tvilsomme karakterer som, om man velger å stole på dem, viser seg å være til godt hjelp. Ens valg har mye større innvirkning på historien og hendelsene i Gothic 2 enn i Morrowind, noe som jeg synes gjør historien bedre. Man følger virkelig at man tar del i denne verdenen, og at man faktisk utgjør en forskjell.

Lenke til kommentar

jeg har ikke sakt at noen på nettet her har sakt det, men folk jeg kjenner som har prøvd begge spillene...pluss, du skjønner vel selv at folk som ikke har stor greie på rpg osv foretrekker ,drager,orcer,trollmenn osv....framfor en tidskrevende historie om en tribe og en demon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...