Gå til innhold

Telio lar meg ikke overføre nummer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettopp flytta til byen her og ønsker dermed å regge meg et nytt nummer.

 

Telio sier nå at det ikke er lov å overføre det gamle nummeret mitt til en kompis. "Lar seg bare gjøre om det er snakk om familiemedlemmer".

 

Lurer da på om det er annen IP-telefonileverandør dere vil anbefale som gir tilsvarende priser som Telio på fasttelefon i Norge og i utlandet...?

 

Snurkler nå etter en bedre leverandør som lar meg gjøre denne overføringen.

 

Er som sagt snakk om at jeg har to eksisterende nummer, og to nye nummer som jeg har bestillt hos Telenor som jeg ønsker å ta i bruk.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Post- og Teletilsynets hjemmesider står følgende:

Det er innført tilbyderportabilitet i Norge. Det betyr at du kan beholde ditt fasttelefon og/eller mobilnummer selv om du skifter tilbyder, forutsatt at den nye tilbyderen ønsker å ta i mot ditt gamle nummer. (Dette gjelder også for dem med kontantkort.)

 

Fordelen med nummerportabilitet er at du enklere kan velge å være kunde hos det selskapet som gir deg det beste tilbudet. I tillegg slipper du å melde fra til venner og bekjente om at du har skiftet nummer. Du kan faktisk beholde nummeret hele livet. Ordningen forventes å øke konkurransen og kan igjen føre til lavere priser for deg som mobilbruker.

 

Det står altså ingenting som tilsier at det ikke er lov til å overføre nummere til noen andre, ikke direkte i hvertfall, men de bruker "Du" om alle personene i teksten så det kan virke som at det ikke er lov fra deres side, men jeg fant heller ikke noe informasjon i Nummerforskriften heller.

Lenke til kommentar
Du må først foreta juridisk eierskifte, så kan han portere. Jeg brukte ihvertfall eierskifteskjema da jeg byttet eier av adsl-abonnement.

6757380[/snapback]

Aiiff... Hører med de her nå.

 

Høres helt bak mål ut at man FØRST må overføre nummerene til annen operatør som tillater denne type eierskifte og deretter foreta administrativt eierskifte til kompisen min.

 

Han har også abb hos Telio så dette er helt HÅL i hodet spør du meg.......

 

Fortsetter dialogen med Telio utover...

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Faen skjiit ass...!

 

Telio lar meg ikke overføre nummeret til kompisen min :/

 

Ræva.

 

Har de lov til dette? Forslag til hvordan vi kan foreta nummeroverføringen her?

 

Tenker meg selv følgende: Ta kontakt med annen IP-telf.leverandør.

 

Flytte over mine nummer til dette abonnementet og så flytte nummerene over til kompisen min.

 

Evt. kan man kanskje ta dette direkte med Post og Teletilsynet om de har noe slik nummertildelings tjeneste eller organ ?

 

Skal undersøke selv om det går an å foreta et admin eierskifte via disse, men knotte gjerne svar her om du har noe bedre tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...