Neppe Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Det er vel ingenting som sier at nordmannens hus er gult ? Jeg komer fram til det i sted, men når jeg funderer på det. EDIT: Jo fankern der kom jeg på det Endret 28. august 2006 av Neppe Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hmmm, jeg ser enda ingen premie som er annonsert.... *mumle noe stygt* Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hehe *Vente på premie* 6766818[/snapback] Hehe, du svarte på oppgaven noen timer etter at fasiten var lagt ut, så du ligger nok litt dårlig an Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ingen som ga løsninga før meg ? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Blir jeg nødt til å ta frem pisken for å fiske frem premien? Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Så ingen som klarer min? 6760082[/snapback] Joda, løste den en gang ifjor. Ganske lur den der. 6760387[/snapback] du gidder ikke å poste svaret? 6760408[/snapback] Joda, tillegsopplysningen er nøkkelen. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Det første du må gjøre er å finne alle mulige kombinasjoner som gir produktet 2450.Så kommer den lure delen; siden klokkeren ikke vet alderne før presten sier at han er eldst, betyr det at klokkeren har funnet to eller fler mulige svar som blir redusert til et når han får vite det. Klokkeren vet selv hvor gammel han er, det sier oss at det er flere kombinasjoner som gir oss en sum dobbelt så høy som klokkerens alder, og at det at presten er eldst skiller disse. De svarene klokkeren har kommet frem til er: a) 7,7 og 50 år gamle og b) 5,10 og 49 år gamle. Disse svarene er de eneste kombinasjonene som gir samme sum (64) og derfor eneste grunn til at klokkeren skulle være usikker. Resten ser dere nok, hvis det at presten er eldst skal avgjøre hvilket svar som er riktig må presten våre 50ÅR (svaret på oppgaven). Da faller 'a' ut og du står igjen med aldrene 5,10,og 49 år. Er ikke så flink til å forklare, men dere skjønner nok. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Legger ut en liten nøtt jeg også. To jenter er til sammen 44år. Den ene er dobbelt så gammel som det den andre var da den ene var halvparten så gammel som den andre vil bli når hun er tre ganger så gammel som den ene var da hun var tre ganger så gammel som den andre. For å forenkle dette litt kan man kalle den ene jenten for Maria, og den andre for Anne Lover FET premie til første med rett svar Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Så ingen som klarer min? 6760082[/snapback] Joda, løste den en gang ifjor. Ganske lur den der. 6760387[/snapback] du gidder ikke å poste svaret? 6760408[/snapback] Joda, tillegsopplysningen er nøkkelen. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Det første du må gjøre er å finne alle mulige kombinasjoner som gir produktet 2450.Så kommer den lure delen; siden klokkeren ikke vet alderne før presten sier at han er eldst, betyr det at klokkeren har funnet to eller fler mulige svar som blir redusert til et når han får vite det. Klokkeren vet selv hvor gammel han er, det sier oss at det er flere kombinasjoner som gir oss en sum dobbelt så høy som klokkerens alder, og at det at presten er eldst skiller disse. De svarene klokkeren har kommet frem til er: a) 7,7 og 50 år gamle og b) 5,10 og 49 år gamle. Disse svarene er de eneste kombinasjonene som gir samme sum (64) og derfor eneste grunn til at klokkeren skulle være usikker. Resten ser dere nok, hvis det at presten er eldst skal avgjøre hvilket svar som er riktig må presten våre 50ÅR (svaret på oppgaven). Da faller 'a' ut og du står igjen med aldrene 5,10,og 49 år. Er ikke så flink til å forklare, men dere skjønner nok. 6839710[/snapback] Tilleggsopplysning: Klokkeren er en syk, syk mann interessert i "damer" i alle aldre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå