Gå til innhold

En real nøtt...

Landeplagen

Anbefalte innlegg

Her har jeg skaffet en liten utfordring til alle som tror og mener de har hjerne her i OT. Klarer dere denne, blir det premie! Samarbeid er viktig. Jeg har tatt meg friheten å starte på, sånn smått.

Hva skal dere gjøre?;

Jo, det har seg sånn at vi skal finne ut hvem som bore hvor i dette nabolaget. Ved hjelp av veldig lite informasjon, skal vi også finne ut hva de drikker, hvilket merke de røyker og hvilken farge det er på huset osv.*

*Dette har ingenting med noe slags lekser å gjøre. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne oppgaven (eller en svært lignende en) husker jeg å ha hatt på vdg selv en gang. Hvis du visualiserer det, og bruker litt tid, så er det ikke så alt for vanskelig :)

Husk at all enkeltinformasjon fordrer andre ting. Altså kan du lære flere ting ut i fra det meste som blir sagt.

Lenke til kommentar

Da har vi løsningen:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hus 1: Nordmann - Gult - Vann - Kool - Katt

Hus 2: Ukraineren - Blått - Te - Chesterfield - Hest

Hus 3: Engelskmann - Rødt - Melk - Camel - Snegler

Hus 4: Spanjol - Hvitt - Appelsinsaft - Lucy Strike - Hund

Hus 5: Japaner - Grønt - Kaffe - Parliament - Sebra

Hva var premien?

Lenke til kommentar

Kan også benytte denne tråden til en nøtt jeg har: :wee:

En kveld presten og klokkern var i kirken kom det 3 damer for å skrifte. Klokkern fattet interesse for damene, og da de var gått, ville han vite hvor gamle de var.

Presten, som førte kirkeboka, hadde god oversikt over dette. Imidlertidlig ville han sette klokkernes hjerne på en liten prøve, presten tenkte seg litt om og ga klokkernen følgende gåte: ''Summen av damenes alder er dobbelt så høy som din alder. Produktet av damenes alder er 2450 år. Nå har du litt Hjernetrim for kvelden. Neste morgen møtte presten klokkeren med mørke ringer under øyene. ''Nå, kan du fortelle meg hvor gamle damene er?'' spurte presten. ''Nei, jeg er ikke helt sikker'' var klokkerens svar. Presten tenkte seg litt om før han sa: ''Da skal jeg gi deg en tillegsopplysning: Jeg var den eldste som var i kirka i går kveld.'' Klokkeren tenkte litt over dette og sa kort etter; nå vet jeg hvor gamle damene er!

Finn prestens alder

Vel bekome! :)

Lenke til kommentar
Kan også benytte denne tråden til en nøtt jeg har: :wee:

En kveld presten og klokkern var i kirken kom det 3 damer for å skrifte. Klokkern fattet interesse for damene, og da de var gått, ville han vite hvor gamle de var.

Presten, som førte kirkeboka, hadde god oversikt over dette. Imidlertidlig ville han sette klokkernes hjerne på en liten prøve, presten tenkte seg litt om og ga klokkernen følgende gåte: ''Summen av damenes alder er dobbelt så høy som din alder. Produktet av damenes alder er 2450 år. Nå har du litt Hjernetrim for kvelden. Neste morgen møtte presten klokkeren med mørke ringer under øyene. ''Nå, kan du fortelle meg hvor gamle damene er?'' spurte presten. ''Nei, jeg er ikke helt sikker'' var klokkerens svar. Presten tenkte seg litt om før han sa: ''Da skal jeg gi deg en tillegsopplysning: Jeg var den eldste som var i kirka i går kveld.'' Klokkeren tenkte litt over dette og sa kort etter; nå vet jeg hvor gamle damene er!

Finn prestens alder

Vel bekome!  :)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Umulig å si noe om prestens alder.

Greide den nøtten i førstepost en gang. Var en tråd her før.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Hva var premien?

6757850[/snapback]

Premien er et takk for å gjøre leksene hans.

6758729[/snapback]

Hehe, det er ingen premie. I så fall er min takk en permban :p

6759009[/snapback]

Er det sikkert at det er riktig?

EDIT; Takker, og skal prøve å finne en passende premie... :hmm::dontgetit:

Endret av GameMaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...