Landeplagen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Her har jeg skaffet en liten utfordring til alle som tror og mener de har hjerne her i OT. Klarer dere denne, blir det premie! Samarbeid er viktig. Jeg har tatt meg friheten å starte på, sånn smått. Hva skal dere gjøre?; Jo, det har seg sånn at vi skal finne ut hvem som bore hvor i dette nabolaget. Ved hjelp av veldig lite informasjon, skal vi også finne ut hva de drikker, hvilket merke de røyker og hvilken farge det er på huset osv.* *Dette har ingenting med noe slags lekser å gjøre. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Denne oppgaven (eller en svært lignende en) husker jeg å ha hatt på vdg selv en gang. Hvis du visualiserer det, og bruker litt tid, så er det ikke så alt for vanskelig Husk at all enkeltinformasjon fordrer andre ting. Altså kan du lære flere ting ut i fra det meste som blir sagt. Lenke til kommentar
hrmpf Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Nei uff, nå ble jeg svimmel. Alt for mye å tenke på. Edit: Nå husker jeg hvordan jeg greide den på VGS. Jeg tegna. :!: Endret 28. august 2006 av Kepp Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Husker denne oppgaven fra vgs.... Fikk den til da, men husker ikke hvordan. Brukte en god stund på den. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Den der skal jeg så ille løse når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Den der skal jeg så ille løse når jeg kommer hjem. 6757135[/snapback] Det er bra. Visste at noen ville gripe sjansen, hvis jeg skrev "premie" og "hjerne" i første post. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Husker jeg klarte å løse en tilsvarende oppgave en gang jeg også Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Da har vi løsningen: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Hus 1: Nordmann - Gult - Vann - Kool - Katt Hus 2: Ukraineren - Blått - Te - Chesterfield - Hest Hus 3: Engelskmann - Rødt - Melk - Camel - Snegler Hus 4: Spanjol - Hvitt - Appelsinsaft - Lucy Strike - Hund Hus 5: Japaner - Grønt - Kaffe - Parliament - Sebra Hva var premien? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg løste en liknende oppgave for noen få dager siden, gidder neppe å gjøre det igjen =/ Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kan også benytte denne tråden til en nøtt jeg har: En kveld presten og klokkern var i kirken kom det 3 damer for å skrifte. Klokkern fattet interesse for damene, og da de var gått, ville han vite hvor gamle de var. Presten, som førte kirkeboka, hadde god oversikt over dette. Imidlertidlig ville han sette klokkernes hjerne på en liten prøve, presten tenkte seg litt om og ga klokkernen følgende gåte: ''Summen av damenes alder er dobbelt så høy som din alder. Produktet av damenes alder er 2450 år. Nå har du litt Hjernetrim for kvelden. Neste morgen møtte presten klokkeren med mørke ringer under øyene. ''Nå, kan du fortelle meg hvor gamle damene er?'' spurte presten. ''Nei, jeg er ikke helt sikker'' var klokkerens svar. Presten tenkte seg litt om før han sa: ''Da skal jeg gi deg en tillegsopplysning: Jeg var den eldste som var i kirka i går kveld.'' Klokkeren tenkte litt over dette og sa kort etter; nå vet jeg hvor gamle damene er! Finn prestens alder Vel bekome! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Kan også benytte denne tråden til en nøtt jeg har: En kveld presten og klokkern var i kirken kom det 3 damer for å skrifte. Klokkern fattet interesse for damene, og da de var gått, ville han vite hvor gamle de var. Presten, som førte kirkeboka, hadde god oversikt over dette. Imidlertidlig ville han sette klokkernes hjerne på en liten prøve, presten tenkte seg litt om og ga klokkernen følgende gåte: ''Summen av damenes alder er dobbelt så høy som din alder. Produktet av damenes alder er 2450 år. Nå har du litt Hjernetrim for kvelden. Neste morgen møtte presten klokkeren med mørke ringer under øyene. ''Nå, kan du fortelle meg hvor gamle damene er?'' spurte presten. ''Nei, jeg er ikke helt sikker'' var klokkerens svar. Presten tenkte seg litt om før han sa: ''Da skal jeg gi deg en tillegsopplysning: Jeg var den eldste som var i kirka i går kveld.'' Klokkeren tenkte litt over dette og sa kort etter; nå vet jeg hvor gamle damene er! Finn prestens alder Vel bekome! Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Umulig å si noe om prestens alder. Greide den nøtten i førstepost en gang. Var en tråd her før. Endret 11. september 2006 av H4ngm4N Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Sett svaret i Spoiler da H4ngm4N Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Den oppgaven der går ikke opp, seriøst Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hva var premien? 6757850[/snapback] Premien er et takk for å gjøre leksene hans. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hva var premien? 6757850[/snapback] Premien er et takk for å gjøre leksene hans. 6758729[/snapback] Hehe, det er ingen premie. I så fall er min takk en permban Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hva var premien? 6757850[/snapback] Premien er et takk for å gjøre leksene hans. 6758729[/snapback] Hehe, det er ingen premie. I så fall er min takk en permban 6759009[/snapback] Er det sikkert at det er riktig? EDIT; Takker, og skal prøve å finne en passende premie... Endret 28. august 2006 av GameMaker Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 jeg løste akkurat den samme oppgaven på vgs. men orker ikke å ta den nå etter laaaaaaang dag på jobb. nå er det allerede et svar oppe. venter å ser om det er riktig først, så får jeg se om jeg tar den i morgen Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så ingen som klarer min? Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så ingen som klarer min? 6760082[/snapback] Joda, løste den en gang ifjor. Ganske lur den der. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så ingen som klarer min? 6760082[/snapback] Joda, løste den en gang ifjor. Ganske lur den der. 6760387[/snapback] du gidder ikke å poste svaret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå