nilsso Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) er det noen som vet hvordan man slår av en pc via netverket i hjemmet? vist det er noen som vet kan du / dere være så snill og fortelle meg hvordan man gjør det? det hadde vert greit å kunne slå av pcen som er i et annet rom vist du ikke gidder å gå dit selv er litt lat, pliz? noen som kan det vær så snill og post det her altså dette skal gå igjennom cmd(ms-dos) eller vist noen vet om noe lignende programmer som kan gjennomføre denne operasjonen så hadde det vært greit med en link til det programmet:) hilsen newbien nilsso... TAKK SÅ MEGET Endret 28. august 2006 av nilsso Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 åpne kjør/run fra start menyen skriv "cmd" skriv "shutdown -i" Da vil du få fram en pen gui til og slå av maskiner i nettverk og slik... Du legger bare maskin navn eller ip til i lista. Merk: du må ha admin tilgang på maskinene. Dersom maskinen spør om et brukernavn/passord når du kobler deg til så må du koble til maskinene først. For eksempel koble til med \\192.168.1.11\c$ skriv in brukernavn og passord og du vil da få fram filene som ligger på C: på den maskinen. Du vil da ha en godkjent sikkerhetstilkobling og du kan så bruke "shutdown -i" Ble litt rask forklaring...dersom du ikke får det til så kan jeg sikkert prøve og beskrive igjen Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 ja plz:P jeg skjønte ikke helt den der.... hvordan kobler jeg til en annen personen på netverket da? og er det mulig og finne ut ip over netverk i CMD liksom? uten å måtte finne det ut på pcen du skal slå av? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Det finnes verktøy for å gjøre det, ganske simpelt å lage (tror det er mulig å lage det med batch script faktisk) Jeg legger til at du må ha tilgang til andre pc-er for å kunne skru dem av, så noe "OMG!I R TEH LOL KING!" blir det aldri noe av. Endret 30. august 2006 av GeirGrusom Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 og er det mulig og finne ut ip over netverk i CMD liksom? uten å måtte finne det ut på pcen du skal slå av? Høres mest ut som du vil hacke en annen pc på netverket, og skru den av... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) shutdown -s -m "datamaskinnavn eller ip" -t 60 denne burde slå av datamaskinen etter 60 sekunder. ellers så shutdown -i grei. etter det jeg har erfart så trenger man ikke admin tilgang. i hvert fall ikke på skolen... for å finne ip til en annen maskin på nettverket hmm.. er neimen ikke helt sikker, men med net view så burde du få opp navnet på alle datamaskinene på nettverket. edit: har foresten et lite noob spørsmål som jeg like godt kan poste her. kan du shutdowne (oioioi god engelsk her...) en annen maskin via ip uten at de er koblet sammen på et nettverk? Endret 12. september 2006 av hernil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 hernil: #1: får du tilgang til cmd på skolen? kordan? - eller e det ikkje "restrictet" på din skole? #2: klinger litt hacking i ørene på det spørsmålet ditt Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 edit: har foresten et lite noob spørsmål som jeg like godt kan poste her. kan du shutdowne (oioioi god engelsk her...) en annen maskin via ip uten at de er koblet sammen på et nettverk? 6849312[/snapback] NEI! overhode ikke For all del få orden i ordene du bruker: via ip hva i alle dager er det du snakker om. mye om IP Beklager hvis jeg gikk litt hard ut, men jeg er så lei av folk som tror cmd.exe er et verktøy som kan brukes til alt mulig. Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Å aktivere CMD er lett, selv om Admin har sperret det Men vil ikke skrive hvordan, tror moderator ville reagert negativt... Lenke til kommentar
miXer Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 ja plz:P jeg skjønte ikke helt den der.... hvordan kobler jeg til en annen personen på netverket da? og er det mulig og finne ut ip over netverk i CMD liksom? uten å måtte finne det ut på pcen du skal slå av? 6770851[/snapback] Dersom du vet hva maskinen heter, kan du skrive i cmd: ping hostname For å finne ut hvem maskiner som faktisk er på ditt nettverk kan du skrive i cmd: net view Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Vis du vil scanne en PC og finne info, er LanSpy programmet for deg. LanSpy er lovlig og GRATIS, du kan laste ned LanSpy her. Endret 15. september 2006 av LooneyTune Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 LooneyTunes' innlegg... forts: ...LanSpy har og lett for å klikke under søket... har eg opplevd isåfall Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg har aldri opplevd at LanSpy har klikket Men det kan av og til ta litt lang tid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå