Heineoen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hei! Har kjøpt meg Mazda 323 Vet ikke helt hvorfor, men sikkert kjekt å ha STARTER!, men går ujevnt å med lav effekt.. Jeg må holde starteren inne i kanskje 1minutt mens jeg holder gassen inne da starter den! Å må holde turtallet litt høyt i starten for at den ikke skal kveles.. Har kjørt den litt fram å tilbake i hagen bare enda Noen som kan ha peiling på hva som er feil med denne bilen? Bilde'r & Info'r kommer Bil: Mazda 323 2dørs hatchback Farge: Blå/Svart Modell: 1987 Motor & Hp Effekt: 73hp Sylindervolum: 1498cc (1.5) Dreiemomment: Type: Km stand: 234.000km Seter: 5 Utstyr: • Defa Motorvarmer • Defa Kupevifte • Varmeseter • Soltak • Alu sommer • Vindavisere • Rattjustering Performance: Ytelse km/t 0-100: ?sek Felg & Dekk Sommer: Alu 13" Vinter: Teknisk Gir: 5 Hjuldrift: Forhjulsdrift Drivstoff: 95 Blyfri (Bensin) Annet: Reprasjoner: Nye bremserør (2006) Link til side for ekstra informasjon: http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_323#1985 Changelogg: (Nyhet) 27 Aug: Kjøpt bilen Fremtidige planer: Se om den lever Endret 7. august 2007 av Heineoen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Vet ikke hvorfor du kjøpte den eller om den starter :!: Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 rusten? ER det forgasser eller injction? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 97% rustfri Forgasser Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvis bilen veier ett tonn så vil det si 30 kilo rust da? :!: Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Uff da.. HAHA det har jeg aldrig tenkt over Nei er bare bittelitt på skjermen over venstrebakjul, dette ble tatt vekk i fjord, men har kommet litt tilbake.. Lenke til kommentar
Powerlifter Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Høres ut som den trenger en motorservice.Skifte av plugger,justering av tenning og forgasser. P.S.Rust finner du i innerskjermer ved innfesting av støtdempere bak,dørstokker og i dørken under hele bilen på disse bilene. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Gåen autochoke? Eller er det samme oppførsel når den er kjørt varm? =) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 To jeg kjenner, mener det er et probmel med ventilene, ventilstyringen eller at de må slipes.. bilen går bare på 2 sylindere.. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ikke sikkert det er noen dum teori nei. Enkelte motorer blir tungstartede når ventilene er litt ute og kjøre. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Oppdatering: Nå går motoren som den skal:) Det er hvertfall kompresjon på alle fire.. Vet ikke helt årsaken da jeg prøvde litt av vært og dt hjalp litt etter litt.. Var hvertfall et strømproblem virka det som i tillegg til litt feil type plugghetter.. Men! Nå som jeg ante fred å ingen fare så er plutselig bremsene det er problemer med.. Bilen har tromler bak og skiver foran.. Ser ut som det er litt rust på dem Kjørte bilen litt og da merket jeg at bremsene tok extremt dårlig.. Bremsepedalen ble dt heller ikke noe særlig tyrkk i samme hvor mye man pumpet.. Noen forsalg? (bilen har stått et år stille) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Hmm.. nei.. Men de var da helt fine når jeg satte bilen der før vintern? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kan nok hende at en lufting hadde vært lurt alikevel, koster deg jo ikke mange kaloriene å gjøre det. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Okey:) Takk! Hvordan? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Finn luftenippelen, løsne på denne, pump på bremsen, Gjøres ved alle fire bremsene. Kjekt å være to stykker, en som holder øye ved luftenippelen for å sjekke om det kun er bremseveske som kommer ut, eller om det også er luft. Etterfyll med bremseveske til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå