Els Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har fått nylig kjøpt meg en Opel Corsa 1,4i 95 modell. Har oppdaget en del fukt under matten på førersiden. Det tørker aldri opp og er vått uansett regn eller ikke. Kan det være en lekkasje fra en eller annen slange? Det lukter ikke noe spesielt fra denne væsken, kanskje litt brunlig i fargen (men kan også være gulvet som er skittent....). Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) det er 99% sikkert rust hull siden det er en opel fra 95. når det er hull der blir det ikke tørt med det første siden matten hindrer vannet i å tørke, vil derfor altid være vått siden vannet får ikke tid til å tørke før det blir vått igjen. Er ingen slanger som kan lekke der, eneste som bruker å gå i nærheten der er bensin røret og det ville du ha merket hvis det var d Endret 28. august 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
Els Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 det er 99% sikkert rust hull siden det er en opel fra 95. når det er hull der blir det ikke tørt med det første siden matten hindrer vannet i å tørke, vil derfor altid være vått siden vannet får ikke tid til å tørke før det blir vått igjen. Er ingen slanger som kan lekke der, eneste som bruker å gå i nærheten der er bensin røret og det ville du ha merket hvis det var d 6756500[/snapback] Hm, er det noe jeg bør fikse, eller vil det koste mer enn det smaker? Lenke til kommentar
Els Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Typisk....vil det være nødvendig å fikse dette eller koster det mer enn det smaker? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hadde et lite hull på min bil, ca like stor som en ert og der kom det inn masse vann. er bare og sveise, eller spakle det igjen. kan tenkte meg det koster ca 300 kr og få fikset dette hos noen som kan det hvis det bare er et lite hull noe som det mest sannsynlig er. Lenke til kommentar
Els Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Ok, får se om jeg kan skaffe meg noen nye venner med sveisekunnskaper. Takk for svar! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har en Golf 2 90 mod..akuratt oppdaget en liten dam på gulvet på førersiden..har ikke lekket før...hvor kan dette komme fra? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har en Golf 2 90 mod..akuratt oppdaget en liten dam på gulvet på førersiden..har ikke lekket før...hvor kan dette komme fra? 6757288[/snapback] Dette er typisk eldre VW. Bakom dørtrekket er det limt fast en plastfilm som skal hindre at vannet som kommer inn i døren ikke kommer videre inn i bilen. Denne filmen har en tendens til å løsne med årene og det regner rett og slett inn i bilen. Kjenn nederst på dørtrekket en våt dag, så skal du nok kjenne at det er fuktig. Denne filmen må da fornyes. Andre plasser som vannet kan komme fra, er et lekk varmeaparatregister, du vil da merke at kjølevæskenivået synker og en rar lukt. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tusen takk ...men er denne filmen noe man kan skifte selv..eller bør det gjøres av ett verksted fx? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tusen takk ...men er denne filmen noe man kan skifte selv..eller bør det gjøres av ett verksted fx? 6757328[/snapback] Filmen er som regel litt tjukk plast. Den typen gjennomsiktig plast som brukes i husvegger vil vel være godt egnet. Det viktigste er at du får den helt tett rundt kantene og har minst mulig hull til vinussveiver osv. Jeg ville prøvd å limt den fast med silikon eller PL400 eller lignende. Du må nesten prøve deg frem. Du kan og høre hos orginalverkstedet, men jeg har på følelsen av at de ikke klarer å svare godt nok for seg sjøl her. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Fant ut hvor det lekker..helt oppe med dørlisten..ak der som listen bøyer seg på vei nedover...der piplet det littegranne vann inn og det dryppet ned på gulvet..må det verksted til for å fikse det her...ny list el? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 hehe nei det er jo totalt bortkastede penger, vet du hva verksted tar timesbetalt? Bare observer hvordan vannet kommer seg inn. Er det hull i gummipakningen som går langs kanten, så tett det igjen. Står døren ikke helt igjen, så juster dørstopperen lengre inn (skru opp med en fastnøkkel, flytt den litt lengre inn og skru fast igjen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå