Els Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Har for ikke lenge siden fått meg bil og har kost meg fram og tilbake til jobb i godt tempo. Har nylig fått nyss om at det står en fotoboks i Vålerenga tunnelen (er sikkert den eneste som IKKE har visst om denne). Det jeg lurer på er om denne er digital, dvs tar gjennomsnittsmåling av hastighet? I så fall er den vel blitzløs....? Har nemlig ikke oppdaget at noen har blitzet mitt vakre åsyn, ei heller har det dukket opp noen bøter (ville så fall blitt en del). Hvor lang tid tar det fra man blir knipset til boten kommer i posten? Litt redd for at jeg burde ha tviholdt meg til kollektiven..... Endret 7. september 2006 av Els Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Den blitster som bare den det. Kamerat av meg fikk en bot på 2500 der. Tror ikke den er digitalisert. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Og det er en av de fotoboksene som tar inn mest penger. Det vil si den har svært ofte film samt at mange kjører for fort der (fartsgrense: 60km/t). Svært ofte omtalt i pressen så årsaken til at du ikke visste om den er nok at du nylig har kjøpt bil. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Fotoboksen i Vålerengatunnelen er Norges mest innbringende fotoboks. Lenke til kommentar
Els Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Noen som vet om prikkbelastingen følger bil eller sjåfør? Hvordan vil det fungere i lånt bil og fotoboks? Så da kan jeg trøste meg med at ingen blits-ingen bot? Håpe håpe Endret 28. august 2006 av Els Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Noen som vet om prikkbelastingen følger bil eller sjåfør? 6756718[/snapback] Prikkbelastning følger sjåfør. Det er førerkortet som evt. blir inndratt - ikke vognkortet. Lenke til kommentar
Els Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Men hvordan finne ut hvem som har kjørt bilen hvis den er lånt? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det jeg lurer på er om denne er digital, dvs tar gjennomsnittsmåling av hastighet? 6756408[/snapback] Ja, den er digital. Nei, den tar ikke gjennomsnittsmålinger. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Men hvordan finne ut hvem som har kjørt bilen hvis den er lånt? 6756808[/snapback] Eier blir innkalt til politiavhør (evt pr telefon). Lenke til kommentar
Els Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hm....vil det si at den ikke blitzer? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Digital måling (selv om den nok er analog til å begynne med), digitalt kamera, digital overføring. Lenke til kommentar
Els Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Javel....med andre ord så kan kameraet aldri gå tom for film. Vil det da også si at man ikke merker at bildet blir tatt? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Begrensningen ligger på saksbehandlingskapasiteten hos politets ATK-kontor. Bildene blir bedre med blitz, og at du derfor merker det hvis du blir knipsa. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tro meg, blir det tatt bilde så merker du det.. Den røde blitsen er meget kraftig og selv på lyse dagen så merker du at noe skjedde.. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Fordelen med denne boksen er at det kun tar 15 minutter fra det er satt i ny film til filmen er full...så det er ikke mange minuttene i døgnet den er aktiv. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har snakket med flere som er tatt i fotoboks og alle konkluderer med følgende, du vet veldig godt når du blir tatt (med tanke på blitz) Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Ja, fotoboksen i Vålerengatunellen blinker. Det erfarte jeg med egne øyne tidligere i dag. (Nei, det var ikke jeg som ble tatt, men en to biler foran meg.) Lenke til kommentar
VarianteAscari Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Det er tross alt en grunn til at folk holder 59,5 km/t gjennom der Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Den har IKKE gjennomsnitts måling. For det så må det 2 fotobokser til, en som tar første bilde, og andre som tar bildet etter ett annet sted. Medgått tid mellom disse fotoboksene regnes ut, og dermed får man hastighet. Er den over tillatt grense, så blir det registrert. Moro med fotoboks? en kompis fikk blink i en fotoboks i 50 sone med moped. Det syntes han var moro, og kjørte frem og tilbake til det ikke blinket mere Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå