fenix822 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har en camry 2,0 gli 2-se motor som har gått 3-400 000 den har en meget kraftig tikking som inntreffer av og til, den starter spesielt i bratte oppoverbakker. Har prøvd å kjøre en motorrene. s for å rense eventuelle oljekanaler, men det hjalp ikke så mye. Kan dette være skjørtebank, eller er det ventilløfterne som er utslitt, eller kan det være noe annet? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 du har vel selvfølgelig kontrollert at det faktisk er nok olje på motoren? Lenke til kommentar
fenix822 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 olje og filter er nylig byttet, og det er nok ja! Lenke til kommentar
fenix822 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 hehe, frykter at dette blir en dyr affære, så jeg må vel bare kjøre til den stopper, og kjøpe en ny bil. den er uansett ikke verdt noe Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kan være oljetrykket. Har bilen oljetrykksmåler? Lenke til kommentar
fenix822 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) det er bare en lampe som lyser når trykket er for lavt, og den lyser ikke. Så jeg tror oljetrykket er ok Endret 28. august 2006 av omhilstad Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det er nok rådebank du har fått, ventiltikking på toyotamotorer er skjelden sort og om det hadde vært ventiltikking så hadde den vært der hele tiden og intensiteten hadde fulgt turtallet. Den blir å lide en volsom død når den først tar kvelden. Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 står en 87 camry 1,8 bak huset her, den tikker også ved pådrag, men det er pga eksoslekasje mellom topp og manifold Lenke til kommentar
fenix822 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) ok, går det ann å gjøre noe med dette? Endret 28. august 2006 av omhilstad Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Et luretriks du kan prøve: (OBS: IKKE gjør dette dersom bilen er utstyrt med katalysator!!) Kjøp kondensfjerner og blyerstatning på bensinstasjonen (Statoil har ihvertfall begge deler). Fyll full tank og fyll på kondensfjerner og blyerstatning etter doseringen som angitt på flaskene. Dersom problemet er ett mildt tilfelle av ventilkakk skal dette hjelpe. Du må muligens kjøre gjennom ett par tankfyllinger før du merker forskjellen. Om det hjelper bør du slutte å bruke blyerstatter så snart tikkingen er helt borte. Lenke til kommentar
fenix822 Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 ok, skal prøve dette Lenke til kommentar
RIP Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 virker som rådebank. jeg fikk det i min og det blir bare værre og værre. helt til motoren dør. Lenke til kommentar
Timberman Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Fyll 98 oktan først. Dersom bankinga blir borte, er det tenningsfeil. Juster denne. Dersom det ikke virker, kvitt deg med bilen. Lenke til kommentar
fenix822 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Har gått over til syntetisk olje nå, og det ser ut som dette virker. Prøvde 98 oktan og kondensfjerner uten hell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå