efikkan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Sony kommer garantert ikke med OLED i dette tiåret Spørsmålet er vel om OLED noen gang kommer. Kanskje det er bedre å spekulere på dette? 6757848[/snapback] Det er et godt poeng. Muligens at det vil få fart i markedet når et av de mindre selskapene lansérer SED, LaserTV eller lignende? De store selskapene ser ivertfall ut til å vente så lenge som mulig. Dette er spennende ivertfall: Skriver ut OLED-skjermer Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg tror du skal være forsiktig med ordet «garantert» egentlig, mye kan skje på over tre år. *Hoste* Tanga *harke*. Nå kan det godt hende Sony aldri i verden kommer til å produsere en eneste OLED-skjerm, men på den andre siden, OLED-teknologien begynner jo å modnes nå, og selv om LCD-produksjonen har tatt av noe voldsomt i det siste (og er ganske så billig for øyeblikket), kan jeg da ikke tenke meg annet enn at det er plass til OLED i de øverste segmentene i skjermindustrien. Det hadde ikke overrasket meg nevneverdig om Eizo hadde begynt med produksjon av OLED-skjermer f.eks. Jeg lurer litt på hva som trengs når det gjelder OLED-produksjon. Hvem som eventuelt har muligheten til å starte masseproduksjon av OLED-paneler. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det finnes allerede en rekke produkter med OLED-skjermer. Felles for dem er at skjermene sjelden er større enn 2 tommer, og bruksområdet er ofte MP3-spillere, digitalkameraer og mobiltelefoner/PDA. Så på småskjermmarkedet finnes OLED allerede, men på storskjerm vil nok LCD regjere i ganske mange år fremover. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det var selvfølgelig underforstått at det var snakk om skjermer av en viss størrelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå