int20h Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Sony kan være på vei til å droppe hele segmentet for LCD-skjermer grunnet stor konkurranse og for lav gevinst. Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Ser for meg en prisene øker.... :/ Endret 28. august 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Danny Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ser for meg en prisene øker.... :/ 6756221[/snapback] tviler på det,er mer en nok av lcd produsenter der ute. Bare se i prisguiden over 40 produsenter,så at en trekker seg tror jeg har liten invirkning. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tviler på at prisene øker, men derimot faller videre på lang sikt .) At Sony velger å trekke seg gjør meg overhode ingen ting. De er i mine øyne ikke direkte kjent for å lage bra skjermer. Men jeg regner med at de fortsetter å produsere TV'er. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg ser heller ikke på dette som noe stort tap. Sony har ikke produsert LCD-panelene selv og leverandørene (blant annet LG) får nok solgt LCD-panelene sine gjennom andre leverandører og sitt eget merkenavn. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Vil ikke LCD-produsentene oppleve en stor nedgang om noen år når "folk flest" har gjort transisjonen fra katodeskjermer til LCD både til PC-en og i stua? Er det ikke da naturlig at noen produsenter faller fra? Lenke til kommentar
dib Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 men er vel et tap for oss kunder unasett vil jeg påstå. tap er tap. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ikke enig med de to siste her Det vil alltid komme ny teknologi som vil erstatte dagens. Eks vil muligens OLED erstatte LCD om noen år. At noen kommer til, mens andre faller fra vil bare være naturlig. At SONY velger å stå utenfor monitormarkedet tror jeg de gjør rett i. SONYs PC satsning er vel heller mindre vellykket. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 En eventuell bortgang av Sony på LCD-fronten vil nok for mange være et lite emosjonelt tap, ettersom selskapet vanligvis har hatt en høy stjerne hos "monitorentusiastene" og grafikere. Før i tiden ja, når de laget CRT. Da var jo Sony kjempebra, men man kan absolutt ikke si det samme om de etter overgangen til LCD. Dette her gjør meg ingenting, jeg synes heller det er en liten emosjonell boost, om det absolutt må være noe emosjonelt. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Sony lever vel litt på Walkman suksessen enda, men etter min mening, så har det kommet svært lite bra fra den kanten på svært lenge. Kan faktisk ikke komme på at jeg har kjøpt ett eneste sony produkt på over 15år, dvs muligens en floppydiscspiller og noen CD/DVDer. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) haha.. de som mener Sony ligger på latsiden har ikke sett de siste lcd tvene og de bedre hdd-dvd opptagerene sony er markedsleder i flere regioner når det kommer til LCD-TV Endret 28. august 2006 av PIIIpower Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 tviler på det,er mer en nok av lcd produsenter der ute. Bare se i prisguiden over 40 produsenter,så at en trekker seg tror jeg har liten invirkning. 6756245[/snapback] nja 3-4 store faktisk. De aller fleste merkene er OEM produsert Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg er litt enig i sistemann her, bortsett fra på videokamerafronten. Der mener jeg Sony fortsatt er den beste produsenten. Når Sony treffer spikeren på hodet med videokameraene sine, treffer de såpass mye bedre og mer presist enn noen andre produsenter at de alltid kommer ut seirende. IMHO i hvert fall. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Sonys nye CEO er på vei å rydde opp i hele organisasjonen. Sony lager helt ok produkter, men har nok hvilt på sine laubær (Walkman, TV) for lenge. Det å kvitte seg med enheter som ikke er lønnsomme er vel nødvendig. Endret 28. august 2006 av nilsvn Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Spiller ingen rolle for min del. Holder meg til Samsung og NEC LCD Skjermer. ~ Medion Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Jeg er litt enig i sistemann her, bortsett fra på videokamerafronten. Der mener jeg Sony fortsatt er den beste produsenten. Når Sony treffer spikeren på hodet med videokameraene sine, treffer de såpass mye bedre og mer presist enn noen andre produsenter at de alltid kommer ut seirende. IMHO i hvert fall. 6756668[/snapback] I hvilket segment snakker du nå egentlig? Endret 28. august 2006 av CAT-scan Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Synes uansett at Sony er alt for dyrt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Er det tenkelig at Sony vil da komme med OLED-skjermer? Det er bare spekulasjoner fra min side. Salget av OLED-skjermer for pc skulle egentlig starte i 2005, men har blitt holdt tilbake fordi produsentene vil melke LCD mest mulig. Problemet med levetiden skal også være løst. Ferre produsenter i markedet ser jeg på som negativt, selv om jeg ikke liker Sony. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ja, nå har jamen OLED latt vente på seg lenge nok. Jeg hungrer etter kontrast og sortnivå! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Sony kommer garantert ikke med OLED i dette tiåret Spørsmålet er vel om OLED noen gang kommer. Kanskje det er bedre å spekulere på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå