Gå til innhold

RSX - Mye bedre en forventet?

asia_hills

Anbefalte innlegg

og det er nettop med ps3 at BRD vil vinne formatkrigen,jeg er ikke i det minste tvil.

hvis man ser på salgstall nå, og så plusser på de 4 mill i BOOST som BRD vil få på launch så er regnestykket enkelt

HDDVD har tapt, så enkelt er det.

pace!  :w00t:

6759819[/snapback]

Hvis BlueRay vinner formatkrigen men fortsetter som nå, og IKKE greier å få opp billedkvalliteten på utgivelsen sine til HD-DVD nivå, så kommer jeg til å gråte.

Peace.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uansett hvordan du vrir og vender på hva som blir next gen formatet så vil BDR støttes av sony pictures&co, altså vi er garantert støtte for tusenvis av filmer.

Ikke minst gjennom ps3 connect, hvor vi vil bli tilbytt filmer,musikk og tv program

spillene på ps3 vil også nye godt av BRD

og det er nettop med ps3 at BRD vil vinne formatkrigen,jeg er ikke i det minste tvil.

hvis man ser på salgstall nå, og så plusser på de 4 mill i BOOST som BRD vil få på launch så er regnestykket enkelt

åja med mindre MS lanserer en tredje sku med innebygd HD DVD som dominerer julesalget i år  :!:

lykke til med den teorien

6759819[/snapback]

;-) Du har også da et stort bibliotek blu ray film antar jeg? Ikke som oss vanlige dødelige som sitter med dvd. Som igjen betyr at det vil ta meget lang før folk gidder å bytte ut film samlinga si. Og da vil verdien av blu ray/hddvd spiller det nærmeste året være lik? Null? Ja, ca. Og skulle det vise seg at det kommer et enda bedre medie for film innen to tre år? Oi oi oi. Tenk om både blu ray og hddvd 'flopper'?

6760067[/snapback]

skjer desverre ikke... de er kommet for langt ut av døra allerede, for mange bedrifter er allerede involvert, disse vil sørge for at BRD er standard innen 2-3 år

kommer det noe nytt opp?

ja da for det vente til BRD er ferdig med seiersrunden, desverre, men sånn er markedet ;)

Lenke til kommentar
;-) Du har også da et stort bibliotek blu ray film antar jeg? Ikke som oss vanlige dødelige som sitter med dvd. Som igjen betyr at det vil ta meget lang før folk gidder å bytte ut film samlinga si. Og da vil verdien av blu ray/hddvd spiller det nærmeste året være lik? Null? Ja, ca. Og skulle det vise seg at det kommer et enda bedre medie for film innen to tre år? Oi oi oi. Tenk om både blu ray og hddvd 'flopper'?

6760067[/snapback]

Jeg håper virkelig filmindustrien tar til vett og enten dropper ett av formatene eller enda bedre: dropper begge og satser på et virkelig next-gen format som HVD

6760088[/snapback]

:dribble:

Lenke til kommentar
powersmash01.jpg

Virtua Tennis 3, PS3.

6759997[/snapback]

Umm.. hva prøvde du å bevise med det bildet? Du vet at Virtua Tennis 3 kommer til X360 også, og ser like bra ut?

6760138[/snapback]

Uten Cell prosessoren som kan rendre landskap med uendelige antall detaljer og som brukes innen medisinsk forskning? Narr meg til å le.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Dette er nevnt sikkert...ja ihvertfall uttalige ganger:

Spillene som vil heve seg vesentlig over nivået på den eine konsollen framfor den andre er nok de spillene som er eksklusive,da disse er bygget fra scratch til 1.type hardware.

Både xbox 360 og PS3 vil få nok av slike titler.

Lenke til kommentar

6759819[/snapback]

Hvis BlueRay vinner formatkrigen men fortsetter som nå, og IKKE greier å få opp billedkvalliteten på utgivelsen sine til HD-DVD nivå, så kommer jeg til å gråte.

Peace.

Dr Peedee

6760114[/snapback]

heh, men nå vet både du (innerst inne tror jeg) og jeg at noe så lett som et kodek issue er helt overfladisk og har ingenting å si akkurat nå, men når ps3 lanseres derimot, har det alt å si.

vi kan vel ta det for god fisk at BRD har implementert VC1 eller MPEG4 innen den tid?

eller lever vi i håpet PD?

du vet det like godt som meg, det skal et mirakel til

(ala Xbox wiht built in HDDVD and lower price point at ps3 launch)

for at HDDVD i det hele tatt skal overleve vinteren :!:

edit

pace :w00t:

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
skjer desverre ikke... de er kommet for langt ut av døra allerede, for mange bedrifter er allerede involvert, disse vil sørge for at BRD er standard innen 2-3 år

6760117[/snapback]

Sorry, men det er ikke alltid at et produkt tar av, selv om mange bedrifter er involvert. Sony klarte å få med seg en god del på UMD-satsningen. Det slo ikke an. De fikk med seg en del på MD-satsningen sin også. Der klarte de å karre til seg en marginal del av markedet inntil MP3-spillerene gjorde sitt inntog. Ser vi enda lenger tilbake i tid stod Sony også for Betamax-satsningen. Vi vet jo hvordan det gikk.

Sony har også stått bak CD-formatet, og ble også med på DVD-formatet til slutt (etter en del forhandlinger, opprinnelig lanserte de MMCD-formatet sammen med Philips), så noen suksesser har det jo blitt. ;)

Poenget er at man kan ikke si at fordi mange bedrifter er involvert, så blir det standard. Det er mange store bedrifter involvert bak HD-DVD også, for den saks skyld.

Hva den forekommende formatkrigen har med RSX å gjøre... Gudene vet.

Lenke til kommentar
...

Virtua Tennis 3, PS3.

6759997[/snapback]

Umm.. hva prøvde du å bevise med det bildet? Du vet at Virtua Tennis 3 kommer til X360 også, og ser like bra ut?

6760138[/snapback]

Uten Cell prosessoren som kan rendre landskap med uendelige antall detaljer og som brukes innen medisinsk forskning? Narr meg til å le.

Dr Peedee

6760166[/snapback]

Det er helt sant! Æresord! :D Men nå ville jeg aldri foreslått å bruke prosessoren i en X360 til medisinsk forskning. Spilling derimot! ;)

Lenke til kommentar
heh, men nå vet både du (innerst inne tror jeg) og jeg at noe så lett som et kodek issue er helt overfladisk og har ingenting å si akkurat nå, men når ps3 lanseres derimot, har det alt å si.

vi kan vel ta det for god fisk at BRD har implementert VC1 eller MPEG4 innen den tid?

eller lever vi i håpet PD?

du vet det like godt som meg, det skal et mirakel til

(ala Xbox wiht built in HDDVD and lower price point at ps3 launch)

for at HDDVD i det hele tatt skal overleve vinteren  :!:

edit

pace  :w00t:

6760181[/snapback]

Jeppers - billedkvaliteten er et kodek issue helt klart. Og litt overraskende (og skuffende) at de første BlueRay titlene har kjørt Mpeg2.

Det er et tidsspørsmål, ja, før det blir VC1 titler på BlueRay.

Men HD-DVD kommer til å leve lenger enn vinteren. Det skjønner du også - hvis du tar med i regningen at dette er ikke Microsofts lille HD-DVD addon boks på en TV spill maksin mot BlueRay leieren samlet. Dette er en FILMFORMAT krig. Med alle elektronikk-aktører og filmstudieor osv mot hverandre. Greit, vi er konsoll-huer hele gjengen her og tenker spill, PS3 vs Xbox360 osv... Men dette har større rekkevidde en hvilken boks MS bestemte seg for å støtte. BlueRay er nok Sony's baby. Men HD-DVD var bare det formatet MS bestemte seg for å støtte etter å ha vurdert både BlueRay og HD-DVD.

Personlig skiter jeg i det en lang støvvel hvem som vinner til slutt. Jeg er glad i film. Jeg vil se film i det beste formatet. Til den beste prisen. På det mest forbrukervennelige formatet. Per i dag er det HD-DVD. Så får vi se om det snur seg. Glem det mirakeltullsetningen din på slutten der. Hvis du har satt deg inn i det så veit du at kampen blir lenger enn som så.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

6760117[/snapback]

Sorry, men det er ikke alltid at et produkt tar av, selv om mange bedrifter er involvert. Sony klarte å få med seg en god del på UMD-satsningen. Det slo ikke an. De fikk med seg en del på MD-satsningen sin også. Der klarte de å karre til seg en marginal del av markedet inntil MP3-spillerene gjorde sitt inntog. Ser vi enda lenger tilbake i tid stod Sony også for Betamax-satsningen. Vi vet jo hvordan det gikk.

Sony har også stått bak CD-formatet, og ble også med på DVD-formatet til slutt (etter en del forhandlinger, opprinnelig lanserte de MMCD-formatet sammen med Philips), så noen suksesser har det jo blitt. ;)

Poenget er at man kan ikke si at fordi mange bedrifter er involvert, så blir det standard. Det er mange store bedrifter involvert bak HD-DVD også, for den saks skyld.

6760244[/snapback]

hadde du visst bedre så hadde du sett sammenhengen mellom suksess på konsollen og dets ringvirkninger så hadde du sett at alt henger nøye sammen, dette er spesielt sant for ps3.

flopper ps3 flopper BRD

flopper BRD er det mye større sjanse for at ps3 flopper

hvis BRD er suksess blir ps3 en suksess

osv.

edit:

men som alt i livet er INGENTING 100% sikkert før dets tid

nuf said

pace out :w00t:

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar

6760244[/snapback]

Det har ingenting med RSX å gjøre. Men PS3 Klubben har ikke så mange kort å spille på. Da blir det ofte at man drar inn Blu-Ray uansett hva vi diskuterer om PS3 fordi de vil heletiden prøve å overbevise seg selv og andre at PS3 er suveren.

De kan ikke vise til spill eller noe annet som egentlig denne konsollen er. Det er jo en spillekonsoll men sjekk trådene her på gamer.no så er det VELDIG lite diskutert om akkurat det men MYE om Blu-Ray.

Svaret er jo enkelt fordi spillene vi har sett til nå ikke er bedre men tvert i mot værre enn det vi har til X360 og da må de ta frem esset sitt som nettopp er at Blu-Ray vil eie alt og alle.

Lenke til kommentar
ey er du smart så gjør det!

kjøp deg en ps3 på release, vent til hyllene blir tomme, tyn en desperat jævel for penger på ebay

og vips så har du ca 10000,- - 5500,- = 4500= en 360 og nesten en wii

av en eller annen grunn så er det eneste argumentet deres mot å kjøpe en ps3 penger, og dette i (som vi nordmenn sier det) verdens rikeste land..

hva er galt med det bildet mon tro?

folk som vanligvis kjøper mobiler til 3-4000 kr,- sipper over 5k

noe annet en surmuling av sjalu/redde/sure xbox360 eiere?

neppe

6759988[/snapback]

Argumentet er vel heller det at PS3 er så dyr i forhold til andre konsoller, men jeg er vel dum som et danglebær, så. :roll:

Jeg arver forresten mobiler etter mamma. :no:

Menne, du vet hva dem sier; Ekte gamere har ingen favoritt! :thumbup:

Lenke til kommentar
powersmash01.jpg

Virtua Tennis 3, PS3.

6759997[/snapback]

6760138[/snapback]

Nei, det gjør det nok ikke...

http://www.gameinformer.com/News/Story/200....1850.31084.htm

As far as visuals, the PlayStation 3 version is notably better.  With much more defined facial features, crisper stadiums, and realistic cloth movement, the PlayStation 3 version is the best looking Tennis title we’ve yet to see at this point. Sega admitted the title was still early in development, and while planned for a spring 2007 release, we’ll wait until we get our hands on more final code to give the last verdict.
Lenke til kommentar
hadde du visst bedre så hadde du sett sammenhengen mellom suksess på konsollen og dets ringvirkninger så hadde du sett at alt henger nøye sammen, dette er spesielt sant for ps3.

6760310[/snapback]

Ooookay, jeg har kanskje ikke skjønt dette. Men jeg kan ganske enkelt ikke fatte hvordan PS3 sin suksess avhenger av BR-formatet sin suksess. Og omvendt.

Bare så det er sagt.. filmindustrien er mye større enn spillindustrien. Jeg kan love deg at de som virkelig er interessert i å se film i god kvalitet går ikke og kjøper en PS3 for å gjøre det. En del av dem synes faktisk det er rimelig harry å spille spill, og ville ikke hatt en spillkonsoll i hus. De kjøper heller en BR-spiller som gjør denne ene tingen bra; å spille BR-filmer (eller de kjøper en HD-DVD-spiller, who knows). Dette så vi med DVD, det totale salget av DVD-spillere og DVD-opptakere har vært mye høyere enn salget av PS2 og Xbox, som også kan spille DVD-filmer.

flopper ps3 flopper BRD

flopper BRD er det mye større sjanse for at ps3 flopper

hvis BRD er suksess blir ps3 en suksess

osv

6760310[/snapback]

Sorry, men her er det ingen direkte sammenheng. Joda, salget av BR-filmer vil sikkert få en boost av PS3-salget, fordi "alle" vil ha en HD-film, men det kan fort dabbe av fordi de aller fleste av oss ser tross alt bare en film én gang, og gidder vi virkelig betale så mye for å få den i litt høyere oppløsning, når DVD-versjonen allikevel ser helt grei ut?

men som alt i livet er INGENTING 100% sikkert før dets tid

6760310[/snapback]

Det kan vi være enige om.

PS! pace er noe helt annet enn peace...

Lenke til kommentar

Du vet at Virtua Tennis 3 kommer til X360 også, og ser like bra ut?

6760138[/snapback]

Nei, det gjør det nok ikke...

http://www.gameinformer.com/News/Story/200....1850.31084.htm

As far as visuals, the PlayStation 3 version is notably better.  With much more defined facial features, crisper stadiums, and realistic cloth movement, the PlayStation 3 version is the best looking Tennis title we’ve yet to see at this point. Sega admitted the title was still early in development, and while planned for a spring 2007 release, we’ll wait until we get our hands on more final code to give the last verdict.

6760372[/snapback]

Beklager, hadde ikke fått med meg den nyheten. Alle screenshots jeg har sett av VT3 til X360 og PS3 har sett kliss like ut. ;)

Men vi får følge oppfordringen fra GameInformer og vente til release. :)

Lenke til kommentar
1. Jeg har ikke 5500kr å svi av på en konsoll for øyeblikket. Er russ i år og penger må derfor spares inn.

6759653[/snapback]

Haha!

Den var bra.

Russefeiringen i seg selv er vel et gedigent dragsug av penger som ikke alltid er like godt well spent.

For panten alene kan du jo kjøpe PS3 og noen titler.

Jeg har ikke 1.500,- å svi av på Wii, for jeg sparer til 4 kasser øl. :w00t:

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...