Gå til innhold

RSX - Mye bedre en forventet?

asia_hills

Anbefalte innlegg

Siden eg bare har arbeidskontrakt til 10.Sept,og skal leve på pengene eg har tjent fram til neste høst. Så ville det økonomisk sett vert smartest å kjøpe Wii (som skal kjøpes på dagen uansett).

PS3 frister med MGS4 og GT,men det er egentlig alt foreløpig. Og disse titlene ser vi ikkje snurten av på veldig lenge. Så når konsollen har sunket litt i pris,regner eg med at vi vil ha disse tilene liggende rundt om i butikken likevel.

Og når xbox 360 hadde stått side om side med PS3,med mye meir spill tilgjengelig og til ein mye lavere pris,ja valget hadde nok vert enkelt for mitt behov --> Gode spillopplevelser.

Dette var på ingen måt enoen hyllest til den eine konsollen framfor den andre,men eit direkte og ærlig svar på asia_hills spm.

So there you have it. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
helt ærlig og uten bias kan jeg si at jeg tror IMO at:

ps3 vil vinne "konsollkrigen"

6759506[/snapback]

Svært sannsynlig, med tanke på PS2 sin markedsdominans. Derimot tror jeg ikke PS3 vil være en like klar vinner som PS2 var.

ps3 tilbyr mange fler funksjoner

6759506[/snapback]

Hvilke da tenker du på? Hmmm... Blu-Ray-spiller? Noe annet som betyr noe for spilling?

ps3 spill kommer til å se bedre ut, dessuten vil ps3 få de bedre spillene IMO

6759506[/snapback]

Vil se bedre ut i forhold til ... 60-talls film? :)

RSX vil bli oppgradert slik at vi, om mulig, for ennå bedre grafikk å kose oss med

6759506[/snapback]

Svært lite sannsynlig. ;)

ps3 passer mer for meg siden jeg ikke er noe særlig fan av Abbonomentsordninger ala live, liker ting "no strings attached"

6759506[/snapback]

Den er jeg med på, men for min egen del kunne jeg neppe bekymret meg mindre over de 50 kronene som forsvinner ut av kontoen min hver måned.

ps3 passer mer for meg siden jeg vil ha strømforsyning, BDR og wifi i èn boks,

ikke masse plastikk klumper som henger ut her og der, så for meg har ps3 også en mer  austetisk verdi med tanke på plass,lettvinthet og utseende.

6759506[/snapback]

Tja, jeg for min del har en wifi-dings som er koblet bakpå X360-en. Den ser jeg aldri, og jeg tenker aldri over den. Men jeg skjønner poenget, jeg ble også skuffet da MS valgte å ta ut innebygd wlan fra premium-utgaven. Meeen.. det er enda ikke for sent for Sony å dra det samme stuntet som MS gjorde ang wifi. ;)

Jeg klarer å se fordelen av å kjøpe alt i en "bundle" istedenfor masse ledningrot og senere innkjøp av dyre add ons som garantert ender opp med å koste mer en 5500,-.

Dette fordi jeg vet at jeg heller før enn senere kommer til å ville ha behov for ett next gen opt. disc format

6759506[/snapback]

Jepp, men det ville være veldig synd om next gen opt. disc format ikke blir Blu-Ray nå da. Jeg for min del venter på utfallet av "formatkrigen". Og ikke minst venter jeg på at jeg får meg noe bedre enn en 9 år gammel SD-TV... ;)

jeg prøver etter beste evne å dele med folk hvorfor jeg føler det slik uten å regelrett lyve

6759506[/snapback]

Det er en fordel. Det er mange her som vet mye om både X360 og PS3.

hvis du ikke klarer å se at jeg har satt opp denne posten av informative grunner og ikke for å "bashe" 360 så vet ikke jeg

peace  :w00t:

6759506[/snapback]

peace out, mate!

Lenke til kommentar

Jeg tar meg den friheten til å svare på spørsmålet ditt, Asia:

Helt ærlig ville jeg valgt 360, fordi:

1. Jeg har ikke 5500kr å svi av på en konsoll for øyeblikket. Er russ i år og penger må derfor spares inn.

2. 17 November har Xbox er spillbibliotek som tiltrekker meg mer enn PS3 sine launch spill

Når dette er sagt vil sannsynligvis PS3 havne i hus ettehvert.

Lenke til kommentar
helt ærlig og uten bias kan jeg si at jeg tror IMO at:

ps3 vil vinne "konsollkrigen"

6759506[/snapback]

Svært sannsynlig, med tanke på PS2 sin markedsdominans. Derimot tror jeg ikke PS3 vil være en like klar vinner som PS2 var.

ps3 tilbyr mange fler funksjoner

6759506[/snapback]

Hvilke da tenker du på? Hmmm... Blu-Ray-spiller? Noe annet som betyr noe for spilling?

ps3 spill kommer til å se bedre ut, dessuten vil ps3 få de bedre spillene IMO

6759506[/snapback]

Vil se bedre ut i forhold til ... 60-talls film? :)

RSX vil bli oppgradert slik at vi, om mulig, for ennå bedre grafikk å kose oss med

6759506[/snapback]

Svært lite sannsynlig. ;)

ps3 passer mer for meg siden jeg ikke er noe særlig fan av Abbonomentsordninger ala live, liker ting "no strings attached"

6759506[/snapback]

Den er jeg med på, men for min egen del kunne jeg neppe bekymret meg mindre over de 50 kronene som forsvinner ut av kontoen min hver måned.

ps3 passer mer for meg siden jeg vil ha strømforsyning, BDR og wifi i èn boks,

ikke masse plastikk klumper som henger ut her og der, så for meg har ps3 også en mer  austetisk verdi med tanke på plass,lettvinthet og utseende.

6759506[/snapback]

Tja, jeg for min del har en wifi-dings som er koblet bakpå X360-en. Den ser jeg aldri, og jeg tenker aldri over den. Men jeg skjønner poenget, jeg ble også skuffet da MS valgte å ta ut innebygd wlan fra premium-utgaven. Meeen.. det er enda ikke for sent for Sony å dra det samme stuntet som MS gjorde ang wifi. ;)

Jeg klarer å se fordelen av å kjøpe alt i en "bundle" istedenfor masse ledningrot og senere innkjøp av dyre add ons som garantert ender opp med å koste mer en 5500,-.

Dette fordi jeg vet at jeg heller før enn senere kommer til å ville ha behov for ett next gen opt. disc format

6759506[/snapback]

Jepp, men det ville være veldig synd om next gen opt. disc format ikke blir Blu-Ray nå da. Jeg for min del venter på utfallet av "formatkrigen". Og ikke minst venter jeg på at jeg får meg noe bedre enn en 9 år gammel SD-TV... ;)

jeg prøver etter beste evne å dele med folk hvorfor jeg føler det slik uten å regelrett lyve

6759506[/snapback]

Det er en fordel. Det er mange her som vet mye om både X360 og PS3.

hvis du ikke klarer å se at jeg har satt opp denne posten av informative grunner og ikke for å "bashe" 360 så vet ikke jeg

6759506[/snapback]

peace out, mate!

6759648[/snapback]

jeg tenker spesielt på linux OSet, Homebrew og ikke minst web browser, som jeg kommer til å ha utrolig nytte av, spes. web browsern

ps3 vil se bedre ut grafikkmessig i forhold til øvrige "next"-gen consoles mente jeg

uansett hvordan du vrir og vender på hva som blir next gen formatet så vil BDR støttes av sony pictures&co, altså vi er garantert støtte for tusenvis av filmer.

Ikke minst gjennom ps3 connect, hvor vi vil bli tilbytt filmer,musikk og tv program

spillene på ps3 vil også nye godt av BRD

og det er nettop med ps3 at BRD vil vinne formatkrigen,jeg er ikke i det minste tvil.

hvis man ser på salgstall nå, og så plusser på de 4 mill i BOOST som BRD vil få på launch så er regnestykket enkelt

HDDVD har tapt, så enkelt er det.

åja med mindre MS lanserer en tredje sku med innebygd HD DVD som dominerer julesalget i år :!:

lykke til med den teorien

pace! :w00t:

Lenke til kommentar

..........jeg ser 2 sannsynlige scenarier for deg etter ps3 release.

1: du vil faktisk begynne å grine når ps3 kommer i hyllene, rive deg i håret ,se opp mot skyene og spørre deg selv: hvorfor?, hvorfor hoppet jeg ikke på toget når jeg kunne? Siden vil du bruke din flunkende nye brevvekt til å skrive hatmeldinger til ps3 eiere verden rundt

2:du vil hoppe tilbake på ps3 toget som den forumstispa du er, sannsynligvis med nytt nick. Siden vil du lovprise ps3 i skyene i alle tråder du kommer over med uttalige poengløse og barnslige argumenter

vet ikke hvilken kategori du faller under jeg, avanore

ser nesten like grimmt ut uanz...

6759099[/snapback]

Skjønner egentlig ikke helt greia med å være fan av en spillekonsollprodusent. Kanskje jeg er for gammel? Selv skal jeg ha alle sammen, på release til og med. Synes ikke PS3 er noe spesielt dyrere enn 360. Du får en mye større harddisk samtidig som jeg får innebygd trådløst nettverk, out of the box. Ingen tvil om at 360 og PS3 kommer til å bli jevngode, også grafikkmessig. Bare se på xbox og ps2, ikke mye forskjell der, litt lengre lastetid på ps2 etter min erfaring(har begge), noe som antakeligvis kommer av at xbox har harddisk. Nå... tilbake til det jeg starta med å skrive....

Er helt enig med det Baltie skrev lenger opp her. Hva er greia med å hoppe av og på et tog? Xboxfansa og ps3fansa er like ille begge to, må absolutt rakke ned på den andre parten og de sitter sikkert og håper at den andre ikke vil selge noe. Begynner å bli skikkelig lei dette her på forumet. Går nesten ikke an å lese en tråd om noen av konsollene før en av fansa hopper frem med fanen og absolutt må rakke ned på motparten. Tror ikke det er andre enn dere selv som liker innleggene deres, og eneste dere gjør er å skape misstemning.

Lenke til kommentar
Siden eg bare har arbeidskontrakt til 10.Sept,og skal leve på pengene eg har tjent fram til neste høst. Så ville det økonomisk sett vert smartest å kjøpe Wii (som skal kjøpes på dagen uansett).

PS3 frister med MGS4 og GT,men det er egentlig alt foreløpig. Og disse titlene ser vi ikkje snurten av på veldig lenge. Så når konsollen har sunket litt i pris,regner eg med at vi vil ha disse tilene liggende rundt om i butikken likevel.

Og når xbox 360 hadde stått side om side med PS3,med mye meir spill tilgjengelig og til ein mye lavere pris,ja valget hadde nok vert enkelt for mitt behov --> Gode spillopplevelser.

Dette var på ingen måt enoen hyllest til den eine konsollen framfor den andre,men eit direkte og ærlig svar på asia_hills spm.

So there you have it. :)

6759638[/snapback]

ok enkel fanboy test:

Hvis du kunne fått en av konsollene GRATIS, hvilken hadde du valgt mala?

edit:

jeg vil bare høre deg si det kom igjen

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
ok enkel fanboy test:

edit:

6759849[/snapback]

Nå sier du sikkert noe makabert til meg igjen, men tar sjansen;

Jeg tar PS3'en, selger for 6500, kjøper Wii og 360. Easy as that!

Lenke til kommentar
Hadde eg fått ein av de konsollene gratis hadde det selvfølgelig blitt ein PS3. Det sie jo seg sjøl, mye penger spart det. :)

Ein 360/Wii koster jo uansett ikkje all verdens.

6759913[/snapback]

mhm og dette er kun fordi den er verdt mer penger, eller ser du på ps3 som en konsoll med flere funksjoner/muligheter?

Lenke til kommentar
ok enkel fanboy test:

edit:

6759849[/snapback]

6759886[/snapback]

HAHA. Den var drit bra! :D

Lenke til kommentar
faen heller Asia_hills ta deg en bolle og spill et spill! du kan ikke forstette med dette hele tiden..  :no:  greit nok att play station maskinen din blir jævlig kraftig kanskje like sterk og kraftig som den super kule pappaen din. :cool:

Når d er sagt PS3 og XBOX360 :thumbup:

6759964[/snapback]

Du glemte Wii :)

Lenke til kommentar

Det er fordi at da hadde eg sluppet tanken om å måtte betale for PS3 ved seinere anledning,og hatt mye penger til gode som eg kunne brukt på f.eks Wii med spill. og ikkje minst noen spill til PS3. :) Eg hadde tom. kunne unnet meg ein 360 i samme slengen.

Lenke til kommentar
ok enkel fanboy test:

edit:

6759849[/snapback]

6759886[/snapback]

ey er du smart så gjør det!

kjøp deg en ps3 på release, vent til hyllene blir tomme, tyn en desperat jævel for penger på ebay

og vips så har du ca 10000,- - 5500,- = 4500= en 360 og nesten en wii

av en eller annen grunn så er det eneste argumentet deres mot å kjøpe en ps3 penger, og dette i (som vi nordmenn sier det) verdens rikeste land..

hva er galt med det bildet mon tro?

folk som vanligvis kjøper mobiler til 3-4000 kr,- sipper over 5k

noe annet en surmuling av sjalu/redde/sure xbox360 eiere?

neppe

Lenke til kommentar
ey er du smart så gjør det!

kjøp deg en ps3 på release, vent til hyllene blir tomme, tyn en desperat jævel for penger på ebay

og vips så har du ca 10000,- - 5500,- = 4500= en 360 og nesten en wii

av en eller annen grunn så er det eneste argumentet deres mot å kjøpe en ps3 penger, og dette i (som vi nordmenn sier det) verdens rikeste land..

hva er galt med det bildet mon tro?

folk som vanligvis kjøper mobiler til 3-4000 kr,- sipper over 5k

noe annet en surmuling av sjalu/redde/sure xbox360 eiere?

neppe

6759988[/snapback]

Sier gutten som kaller X360 for xflop

Endret av avanore
Lenke til kommentar
faen heller Asia_hills ta deg en bolle og spill et spill! du kan ikke forstette med dette hele tiden..  :no:  greit nok att play station maskinen din blir jævlig kraftig kanskje like sterk og kraftig som den super kule pappaen din. :cool:

Når d er sagt PS3 og XBOX360 :thumbup:

6759964[/snapback]

Du glemte Wii :)

6759975[/snapback]

Greit mulig d blir Wii også :)

Lenke til kommentar
uansett hvordan du vrir og vender på hva som blir next gen formatet så vil BDR støttes av sony pictures&co, altså vi er garantert støtte for tusenvis av filmer.

Ikke minst gjennom ps3 connect, hvor vi vil bli tilbytt filmer,musikk og tv program

spillene på ps3 vil også nye godt av BRD

og det er nettop med ps3 at BRD vil vinne formatkrigen,jeg er ikke i det minste tvil.

hvis man ser på salgstall nå, og så plusser på de 4 mill i BOOST som BRD vil få på launch så er regnestykket enkelt

HDDVD har tapt, så enkelt er det.

åja med mindre MS lanserer en tredje sku med innebygd HD DVD som dominerer julesalget i år  :!:

lykke til med den teorien

pace!  :w00t:

6759819[/snapback]

;-) Du har også da et stort bibliotek blu ray film antar jeg? Ikke som oss vanlige dødelige som sitter med dvd. Som igjen betyr at det vil ta meget lang før folk gidder å bytte ut film samlinga si. Og da vil verdien av blu ray/hddvd spiller det nærmeste året være lik? Null? Ja, ca. Og skulle det vise seg at det kommer et enda bedre medie for film innen to tre år? Oi oi oi. Tenk om både blu ray og hddvd 'flopper'?

Lenke til kommentar
;-) Du har også da et stort bibliotek blu ray film antar jeg? Ikke som oss vanlige dødelige som sitter med dvd. Som igjen betyr at det vil ta meget lang før folk gidder å bytte ut film samlinga si. Og da vil verdien av blu ray/hddvd spiller det nærmeste året være lik? Null? Ja, ca. Og skulle det vise seg at det kommer et enda bedre medie for film innen to tre år? Oi oi oi. Tenk om både blu ray og hddvd 'flopper'?

6760067[/snapback]

Jeg håper virkelig filmindustrien tar til vett og enten dropper ett av formatene eller enda bedre: dropper begge og satser på et virkelig next-gen format som HVD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...