asia_hills Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 hadde det vært mulig og først fronte ps3 og RSX med de specsene, la utviklerne begynne på spill og så forandre GPU'en slik at den ble mer som en g80? Det er meget usannsynlig. Hvilken misjon vil det ha å lyve om dette, å føre spesielt spill utviklerene bak lyset? nVidia stiller seg også ganske negativt til å sette av masse ressurser til en custom chip for en spill konsoll. 6757154[/snapback] noen ganger er det behov for absolute secrecy, spesielt for utviklere man ikke har i "baklomma", alle vet at spillutviklere spesielt er løse i kjeften andre utviklere som er i "baklomma" kan jo ha visst om dette lengre, hvem vet? dette er iallefall den eneste grunnen jeg kan komme på nVidia og sony har jo skrytt spesielt av hvor mye tid og ressurser som har blitt brukt på nettop RSX'en og jeg syns alle spillene til ps3 har sett utrolig mye bedre ut etter at final dev kits kom ut,men dette der igjen kan jo være fordi de har fått mer tid på å finpolere spillene sine... igjen, hvem vet? Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Samtidig som det ble gitt ut spesifikasjoner i 2005 så var det veldig mye om GPU`en som ikke ble sagt. Veldig vesentlige ting, som hvor mange pipelines den hadde for eksempel. Noen tall ble gitt opp, på hvor mange punkt-operasjoner den klarte og slikt. Det spesielle her er jo at disse tallene faktisk er mye høyere enn de Xenos presterer. Så at det er NOE som vi ikke virkelig vet om RSX`en tror jeg er sannsynlig. Likevel, skeptisk til at det kommer noen enorme nyheter om GPU`en frem til PS3`en blir utgitt... 6757103[/snapback] Antall TMU's er kjent (samme som G70) og FLOPS operasjoner sier ganske lite, spesielt når vi ikke vet hvordan dem kom fram til tallet. 6757157[/snapback] Ah...Mulig jeg har feil her, men antallet TMU`s er vel bare basert på det faktumet at RSX er basert på G70-arkitekturen og det derfor er antatt samme tall? Altså 24? Jeg har ihvertfall ikke lest noe sted at Sony eller Nvidia har sagt det i klartekst... Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Okay, nå må blodtrykket ned folkens! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hvis GPU skal være så bra så hvorfor er det så crappy grafikk på de spillene som er blitt vist ingame? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hvis GPU skal være så bra så hvorfor er det så crappy grafikk på de spillene som er blitt vist ingame? 6757399[/snapback] Uh oh. Gjett hvem som får en slap on the wrist snart... Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hvis GPU skal være så bra så hvorfor er det så crappy grafikk på de spillene som er blitt vist ingame? 6757399[/snapback] se screenshots fra f.eks Resistance FOM fra e3 2006 og de som nylig ble gitt ut samme med motorstorm faktisk ta en titt på de fleste screenshots som har dukket opp i det siste fra ps3 og merk den DRASTISKE forskjellen Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) ta en titt på de fleste screenshots som har dukket opp i det siste fra ps3 og merk den DRASTISKE forskjellen 6757414[/snapback] Du har fulstendig rett i det. Det er blitt en DRASTISK forskjell på hva som var vist på E3 messa 2005 og E3 2006. Forskjellen er faktisk så stor at jeg lurer på hvorfor spillene ser så dårlig ut i forhold til det som ble vist på E3 2005 messa. Endret 28. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det vi vet så langt er at GPU er tilsvarende et GF7800 kort. Alt annet er bare ønsketenking. asia_hills: Blir du skuffet over PS3 hvis GPU ikke er bedre? Hva med å kjøpe en X360? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 personangrep og off-topic innlegg er ikke bra. Stenger herved tråden for opprydning. Tråden åpnes igjen etterpå. Snorre Edit: Tråden åpnes opp igjen, og jeg ser helst at ingen tyr til personangrep igjen. Jeg forstår ikke hvorfor folk skal krangle på person når de disuterer konsoller. Jeg ber dere nå om å holde dere til emnet i tråden og diskutere sak! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg har værtfall ingen tru på at GPU vil bli noe bedre enn det vi har fått høre til nå. Skal bli morsomt og se hvor mange av PS3 som havner ut til salgt etter at forbrukere har kastet seg over den og så finner ut at det faktisk ikke er bedre enn X360 på det grafiske. Jeg blir ikke overasket hvis spillene faktisk er dårligere på det grafiske da GPU til X360 er et monster. Vi kommer uansett til å få svar når PS3 kommer ut. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 hvor høyt går advarselnivå før ban? Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 ta en titt på de fleste screenshots som har dukket opp i det siste fra ps3 og merk den DRASTISKE forskjellen 6757414[/snapback] Du har fulstendig rett i det. Det er blitt en DRASTISK forskjell på hva som var vist på E3 messa 2005 og E3 2006. Forskjellen er faktisk så stor at jeg lurer på hvorfor spillene ser så dårlig ut i forhold til det som ble vist på E3 2005 messa. 6757435[/snapback] haha smart du jeg mener fra e3 2006 til i dag da luringen snakker seff om hvor mye bedre faktiske in game bilder har blitt den senere tiden Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) ta en titt på de fleste screenshots som har dukket opp i det siste fra ps3 og merk den DRASTISKE forskjellen 6757414[/snapback] Du har fulstendig rett i det. Det er blitt en DRASTISK forskjell på hva som var vist på E3 messa 2005 og E3 2006. Forskjellen er faktisk så stor at jeg lurer på hvorfor spillene ser så dårlig ut i forhold til det som ble vist på E3 2005 messa. 6757435[/snapback] haha smart du jeg mener fra e3 2006 til i dag da luringen snakker seff om hvor mye bedre faktiske in game bilder har blitt den senere tiden 6757686[/snapback] Det er uansett bare søppel i forhold til det vi så på E3 2005 Jeg ble også bitt av PS3 basillen etter E3 2005. Bare det vi så av motostorm som "skulle" være ingame var jo drømmegrafikk. Hvem satt ikke og sikla på dette her? Jeg var helt vill. Fantaserte om å ha slik grafikk i stua. PS3 skulle jeg ha om den så hadde kosta 10 000. Men fikk raskt beina ned på jorda når PS3 virkelig viste ingame og det var jo helt latterlig at omtrent alt dem viste fra E3 2005 var bullshit Endret 28. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
baltie Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 kanskje dette er den "store" annonseringen vi venter fra TGS? jeg som trodde det var BD-brenner lurer på hva dere heller ville hatt, BD-brenner eller en tungt oppgradert RSX? jeg vil ha begge 6755961[/snapback] Jeg ville helt klart hatt en tungt oppgradert RSX. BR-brenner blir litt far out. PS3 er høyt nok priset allerede pga BR-spilleren. Skulle de satt inn en BR-brenner nå, ville prisen blitt skyhøy... Forøvrig, å endre specs drastisk på RSX-brikken underveis ville øke utviklingskostnadene til de fleste spillutviklerene, noe som neppe ville vært spesielt populært. Ellers tilsier all erfaring at specs blir dårligere etterhvert som lansering nærmer seg, ikke bedre. Jeg sier ingenting om hvordan PS3 vil bli når alle hemmeligheter er røpet (så ingen grunn til å fyre opp flammekasterene), men jeg har ikke så store forhåpninger om at Sony kommer med en "RSX twice as fast as earlier projected!" på TGS. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 hvor høyt går advarselnivå før ban? 6757671[/snapback] Det varierer alt etter hvilke retningslinjer du bryter. Men som regel er det minst en 60 til 70% som gjelder her. Også gjerne høyere. Gjentatte brudd på samme retningslinjen kan føre til midlertidige utestengelse. Men, dersom du holder deg "clean", begynner advarselsnivået og synke etter seks måneder. Og da synker den relativt fort ned igjen. Så du har ingen ting å være redd for. Det skal mye til for å bli utestengt og du ligger ikke i faresonen. Om du vil ha mer info kan du bare gi meg en PM. Diskusjon rundt advarsler trenger vi ikke å ta i denne tråden Snorre Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 ta en titt på de fleste screenshots som har dukket opp i det siste fra ps3 og merk den DRASTISKE forskjellen 6757414[/snapback] Du har fulstendig rett i det. Det er blitt en DRASTISK forskjell på hva som var vist på E3 messa 2005 og E3 2006. Forskjellen er faktisk så stor at jeg lurer på hvorfor spillene ser så dårlig ut i forhold til det som ble vist på E3 2005 messa. 6757435[/snapback] haha smart du jeg mener fra e3 2006 til i dag da luringen snakker seff om hvor mye bedre faktiske in game bilder har blitt den senere tiden 6757686[/snapback] Det er uansett bare søppel i forhold til det vi så på E3 2005 Jeg ble også bitt av PS3 basillen etter E3 2005. Bare det vi så av motostorm som "skulle" være ingame var jo drømmegrafikk. Hvem satt ikke og sikla på dette her? Jeg var helt vill. Fantaserte om å ha slik grafikk i stua. PS3 skulle jeg ha om den så hadde kosta 10 000. Men fikk raskt beina ned på jorda når PS3 virkelig viste ingame og det var jo helt latterlig at omtrent alt dem viste fra E3 2005 var bullshit 6757695[/snapback] synd at du ikke klarer å se det positive i forbedringene. for å være ett spill av den første bølgen så synes jeg resistance ser farlig bra ut, begynner nesten å skjelve av tanken på de neste bølger med spill som kommer for ps3 når allerede de første spillene ser så bra ut. kanskje senere spill ikke vil være så veldig langt fra 2005 demoene? tror uansett ps3 vil være uendelig mye nærmere den målsettingen når de siste bølgene med spill kommer fra konsollene Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 hvor høyt går advarselnivå før ban? 6757671[/snapback] Det varierer alt etter hvilke retningslinjer du bryter. Men som regel er det minst en 60 til 70% som gjelder her. Også gjerne høyere. Gjentatte brudd på samme retningslinjen kan føre til midlertidige utestengelse. Men, dersom du holder deg "clean", begynner advarselsnivået og synke etter seks måneder. Og da synker den relativt fort ned igjen. Så du har ingen ting å være redd for. Det skal mye til for å bli utestengt og du ligger ikke i faresonen. Om du vil ha mer info kan du bare gi meg en PM. Diskusjon rundt advarsler trenger vi ikke å ta i denne tråden Snorre 6757800[/snapback] ok godt å vite syntes bare 10% hørtes veldig høyt ut for en advarsel så jeg måtte spørre men nå som jeg vet hvordan "satsene" ligger ann så var det jo egentlig ikke så ille Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 kanskje dette er den "store" annonseringen vi venter fra TGS? jeg som trodde det var BD-brenner lurer på hva dere heller ville hatt, BD-brenner eller en tungt oppgradert RSX? jeg vil ha begge 6755961[/snapback] Jeg ville helt klart hatt en tungt oppgradert RSX. BR-brenner blir litt far out. PS3 er høyt nok priset allerede pga BR-spilleren. Skulle de satt inn en BR-brenner nå, ville prisen blitt skyhøy... Forøvrig, å endre specs drastisk på RSX-brikken underveis ville øke utviklingskostnadene til de fleste spillutviklerene, noe som neppe ville vært spesielt populært. Ellers tilsier all erfaring at specs blir dårligere etterhvert som lansering nærmer seg, ikke bedre. Jeg sier ingenting om hvordan PS3 vil bli når alle hemmeligheter er røpet (så ingen grunn til å fyre opp flammekasterene), men jeg har ikke så store forhåpninger om at Sony kommer med en "RSX twice as fast as earlier projected!" på TGS. 6757799[/snapback] hvorfor vil prisen bli så mye høyere hvis man setter inn en brenner i BD? kan tenke meg at det selges på markedet for en heftigere pris, men er det i realiteten så mye dyrere og legge til skriveegenskap på drevet? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 kanskje dette er den "store" annonseringen vi venter fra TGS? jeg som trodde det var BD-brenner lurer på hva dere heller ville hatt, BD-brenner eller en tungt oppgradert RSX? jeg vil ha begge 6755961[/snapback] Jeg ville helt klart hatt en tungt oppgradert RSX. BR-brenner blir litt far out. PS3 er høyt nok priset allerede pga BR-spilleren. Skulle de satt inn en BR-brenner nå, ville prisen blitt skyhøy... Forøvrig, å endre specs drastisk på RSX-brikken underveis ville øke utviklingskostnadene til de fleste spillutviklerene, noe som neppe ville vært spesielt populært. Ellers tilsier all erfaring at specs blir dårligere etterhvert som lansering nærmer seg, ikke bedre. Jeg sier ingenting om hvordan PS3 vil bli når alle hemmeligheter er røpet (så ingen grunn til å fyre opp flammekasterene), men jeg har ikke så store forhåpninger om at Sony kommer med en "RSX twice as fast as earlier projected!" på TGS. 6757799[/snapback] hvorfor vil prisen bli så mye høyere hvis man setter inn en brenner i BD? kan tenke meg at det selges på markedet for en heftigere pris, men er det i realiteten så mye dyrere og legge til skriveegenskap på drevet? 6757902[/snapback] Vet ikke, men må vel iallefall ha et bufferminne på 8mb eller noe sånt. Burde vel ikke koste allverden det, men det kommer vel kanskje en del annen elektronikk i tillegg. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 hvorfor vil prisen bli så mye høyere hvis man setter inn en brenner i BD? kan tenke meg at det selges på markedet for en heftigere pris, men er det i realiteten så mye dyrere og legge til skriveegenskap på drevet? 6757902[/snapback] Ja, det er en ny teknologi, den er ikke skikkelig i masseproduksjon enda. LG for eksempel har nylig annonsert en Blu-Ray brenner til PC. Den vil koste 7000,-, og den er ikke lansert enda. Så du kan jo tenke deg. På sikt vil det selvfølgelig bli mye billigere, men det er enda et stykke frem i tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå