Gå til innhold

Snus og fotball?

Leaf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

snus påvirker kondis...men bare en brøkdel av hva røyk gjør...det er ikke bra å ta en pris rett etter trening/kamp, nikotinet gjør slik at blodårene trekker seg sammen og du får ikke så mye igjenn av feks. en kondistrening...men selv spiller jeg fotball og snuser og lever supert med det...

Lenke til kommentar
Så nettopp sporten.. Panzer hagen snuste som faen han, den kempe prellen under leppa :p

7010424[/snapback]

Jeg sprutet ut i latter da jeg så han. Det gliset/gapet og en aaaaalt for stor pris som holdt på å dette ut. :lol:

Men nikotinet i snus gjør at blodårene trekker seg midlertidig sammen, og man får derfor nedsatt blodomløp mens man snuser og i kort tid etterpå. Men det er kun en lokal/midlertidig bivirkning.

Lenke til kommentar
Jeg tenker jo selvsagt ikke på å snuse samtidig, men jeg lurer liksom på om en vanlig snuser får no nedsatt form av det, om han trener regelmessig med fotball? ;P

7028662[/snapback]

Nei _tror_ ikke det. Fins jo en hele bunch med idrettsutøvere som snuser. Bl.a. nesten hele Vålerenga og en stor del av de svenske toppfriidrettsutøverne. :)

Lenke til kommentar
Gunners,08/10-2006 : 21:54]Jeg har spilt mange kamper med snus til og med.. kanksje ikke så lurt da.. men har ikke merket noe egentlig..

7028791[/snapback]

Deiligste må vel være når du har prisen gått oppe i leppa, hopper opp i en duell, leppa di klasker i bakhodet på motspilleren, og snusen forsvinner rett ned i løpet på deg, i biter. :)

Endret av Leptox
Lenke til kommentar

Norge er et fritt land og man står fritt til å gjøre akkurat som man vil. Man må selvsagt ta konsekvensene av dette også.

Hvis du har ambisjoner om å være toppidrettsutøver, og i det hele tatt tenker tanken på å røyke, er du rett å slett tjukk i huet. Snus er ikke like skadelig som røyk (skader ikke lunger).

Det er utbredt bruk av snus også i ishockeymiljøet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ganske mange klubber i Tippeligaen som har snusforbud i noen av kontraktene sine. Vålerenga for eksempel. Et litt ukjent faktum er at nikotin hemmer røde blodceller i å frakte oksygen rundt i kroppen. Snuser man, sitter nikotinen i en god stund, og man blir faktisk mer sliten. Jeg snuste selv en del når jeg spilte fotball aktivt og satt jeg på benken så var prisen i kjeften. Har du noen gang hørt uttrykket "innbytterpuls"? Det forsterkes en del når man snuser i forbindelse med kamp og trening. Poenget mitt er: snus og fotball er en dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
*tekst*

7200988[/snapback]

det er vel en betraktelig forskjell hvis du snuser to timer før trening/kamp og venter to timer etter enn når du sitter med en i på benken? :)

7201026[/snapback]

Husk at nikotinen fra snus sitter i kroppen lenge. Å snuse samme døgn som en fotballkamp/trening vil være hemmende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...