Gå til innhold

Snus og fotball?

Leaf

Anbefalte innlegg

Hei! Det har sikkert hvert oppe tråder om dette før, men jeg finner den evt. ikke igjen..

Jeg lurer rett og slett på.. Etter å ha lest om at snus er ganske så skadelig, hvorfor får fotballspillere lov til å snuse? Over 90% av Enga gjør det har jeg hørt..

Når toppidrettsutøvere har lov, burde det ikke være veldig farlig akkurat..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som sparker aktivt har ikke lov til å røyke.. Om snus er så farlig, hvorfor får de da lov til det?

6758002[/snapback]

Har ikke lov av hvem? Reka og Myggen røyket jo. Sikkert flere også. Det at de ikke har lov har jeg aldri hørt før. Har forresten spilt med spillere som røyker mye og de hadde bra kondis.

Lenke til kommentar
Hmm, av trenerne og styre sikkert? Det er hvertfall ikke lov her jeg hører til..

Har også hørt noe om at det er like ufarlig som kaffe.. Er dette sant? Eller bare tullprat? ;)

6758263[/snapback]

Av styret og trenerne? Du virker jo ikke sikker engang. Hvor holder du til? Hvor høyt i divisjonene spiller du? Hvis du spiller gutte-junior fotball så er det normalt at spillere får beskjed om å holde seg unna diverse ting og at det er usunt.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt 3.divisjon. Det er ikke så høyt, men høyt nok. Ingen av de klubbene jeg har spilt for i 3.div har fått beskjed fra trenere eller styret at de ikke skal røyke. Ikke har jeg hørt fra 2.divisjon spillere at de har fått beskjed fra styret eller trenere heller at de ikke får lov til å røyke.

Det som er viktigere tror jeg, spesielt de to øverste nivåene i Norge er at de spiser riktig og ikke bøtter innpå med junkfood.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så nettopp sporten.. Panzer hagen snuste som faen han, den kempe prellen under leppa :p

fotballspillere har den tendensen å snuse ettersom røyk ikke er fult så bra.. Tror nok dette går bra :)

men er noe om at man ikke skal snuse kort tid før kamp eller under kamp da. Har noe med blodårer osv. Men ikke sikkert på det siste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...