Gå til innhold

Hjelp! Trenger ordentlig tastatur!

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Er det noen som vet om/hvor det går an å få tak i et godt gammeldags Keytronic tastatur, modell KT2001PS2NO (ergoforce), evt. E03602QLNO-C (litt mer plain en ergoforce) eller lignende modeller. Disse spesifikke modellene har PS2 grensesnitt, men evt. oppdaterte modeller med USB er enda bedre.

Hvis du vet om en PC-sjappe eller en annen bedrift som har noen slike (nye!) slengende, eller hvis du har noen slike som er *lite* brukt så er jeg interessert! Og i samme slengen, hvis du vet om noen som selger PS2 til USB adaptere med HID protokoll som dekker tastatur så er jeg interessert i det også (PS2 tastatur <-> USB host port).

Jeg vet at Keytronic fortsatt produserer slike keyboards i en rekke verianter, nå også med USB, men jeg finner ikke noen norske versjoner av disse. Hvis noe slikt faktisk finnes er det det aller beste, hvis ikke så er det en forretningsmulighet for en initiativrik sjel der!

I mangel av disse tradisjonelle modellene, er det noen som kan anbefale et godt tastatur til en old school programmerer? Jeg ønsker ikke soft-touch, masse multimedia-taster og annet tullball, bare et ærlig og redelig tastatur sånn som gud skapte dem :p. Tasteresponsen og layout'en er det viktigste (ref. Keytronic) - også må det være hvitt/krem/grått, svarte tastaturer er ubrukelige for min del.

Jeg vet at emnet har vært oppe tidligere, men det skader jo ikke å sjekke igjen - kanskje det har skjedd no positivt i denne retningen.

DJ

--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Tusen takk for tipset. Jeg sjekket med dem, og det er den helt riktige modellen - hipp hurra :D Nå blir det mitt!

Har mailet direkte med Keytronic og de sier at de ikke lenger kan eksportere tastaturene sine til Europa på grunn av noe som heter WEEE gjennvinnings regulativet... Heia EU! Hehe, jeg skal kose meg med de radioaktive, oljelekkende, kreftfremkallende tastaturene mine :roll: :!:

For de som måtte lure på som er så gjevt med Keytronics, seher.

DJ

--

Endret av DrJustice
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...