Blank_File Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg leter etter en eller annen spiller til å ha i bilen. Helst med en best mulig forsterker, for høytalerene framme i dørene gidder jeg ikke koble om forsterkeren til kassen baki. Men det viktigste er dog at den skal kunne spille flest mulig formater. FLAC, OGG, WMA, MP3 osv. Disse 4 de desidert viktigste. Det beste hadde selvsagt vært om denne kunne spille disse formatene på en DVD-R plate, men CD-R går også greit. Finnes det noe sånn som det? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Enkelt sagt; nei. Men hva i alle verdens dager skal du ødelegge lyden med komprimering for. Om du fyller en DVD med ukomprimert musikk så skal du slite for å komme gejennom alt på en normal kjøretur Det beste alternativet for å fylle dine krav vil nok være en carputer vil jeg tro Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 FLAC er jo faktisk ikke komprimert. OGG er ganske OK komprimering og kunne vært greit for dritt musikk man ikke gidder å ofre noe særlig plass til. WMA og MP3 har jeg så mye av fra før at det ville være for galt å kaste alt. Men kan du altså ha ukomprimerte WAV filer på en DVD også spille det i bilen? Hva slags spiller trenger du da? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Mange spillere tar WAV, om vil du ha en skikkelig god en så kommer en ikke utenom Alpine DVA-9965R. Manualen finner du her, men da kan du jo nesten lukte på en IVA310R. Da har du iallefall en enormt fleksibel platform med et vell av utbyggingsmuligheter Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Jeg leiter jo ikke akkurat etter en dings til 20000 heller! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 En kan jo aldri vite, hehe IVA-310R koster vel ca 13 lapper vil jeg tro. Ellers har du jo mer rimelige saker fra JVC og tilogmed Pioneer. Sjekk bruktmarkedet også Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Men finnes det noen prisguide til denne typen ting? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Tja, det er jo et spørsmål om kvalitet også og skal en ha godsakene ender en somregel opp med Alpine eller Pioneer. Etter det vil jeg tro JVC vil gjøre en anstendig jobb. Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 FLAC er jo faktisk ikke komprimert. Bare for å kvervulere litt: FLAC er komprimert men uten tap av kvalitet (altså samme lydkvalitet som orginalen) Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 FLAC er jo faktisk ikke komprimert. Bare for å kvervulere litt: FLAC er komprimert men uten tap av kvalitet (altså samme lydkvalitet som orginalen) 6778836[/snapback] Javel da! Men finnes det spillere som tar dette formatet? Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Nei, det har jeg aldri hørt om. Iallefall ikke i en integrert spiller. Men det kommer nok .... fra kina .... snart ... Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Hva med OGG da? Bilspillere som tar OGG? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå