Bromlexl Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Snip Da burde du jo forstå at oss som kanskje går på skole eller ikke har jobb eller er fattige klager ? 6755579[/snapback] Så da har vi 'root cause' her til Staals heksejakt på PS3 for tiden. PS3 er noe dritt fordi at han ikke har råd til en.. 6755590[/snapback] Jeg har råd til den. Det betyr ikke at jeg bare godtar prisen og plages over at andre som ikke har det klager. Har forresten ikke 360, skal aldri ha det, og kommer til å kjøpe PS3. 6755601[/snapback] Etter dette slår jeg på [/ignore] på deg. Dette begynner å bli absurd. en PS fan som går imot sine egne og i tillegg bannlyser konkurentene. En fasinerende vri utenom det vanlige. Men trodde noen virkelig at PS3 skulle koste $399 før E3? Det var ikke sjokk for meg ivertfall. Siden jeg hadde lest litt av analyser osv på forhånd. Noen av brukerne på dette forumet fasinerer meg. De gjør irrasjonelle ting som min lille hjerne ikke helt forstår. Det er kanskje det som gjør det litt ekstra spennende. Å viss det virkelig handre om penger. Hvorfor poster du da anti PS3 tråder rundt her? Kanskje de er veldig smart skrevne og jeg ikke er intiligent nok til å forstå ironien og sarkasmen som du sikkert på en overbevisende og klar måte har lagt inn i teksten. Rekner med denne tråden kommer til å bli stengt pga den gikk for "personlig" Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Snip Jeg har råd til den. Det betyr ikke at jeg bare godtar prisen og plages over at andre som ikke har det klager. Har forresten ikke 360, skal aldri ha det, og kommer til å kjøpe PS3. 6755601[/snapback] Jeg tviler sterkt på din kredibilitet (og kredittverdighet ) med hensyn på det siste utsagnet ditt.. Vi har jo tatt hull på et par tråder du har laget til hvor du bevisst går ut og svartmaler PS3 (ennå den er svart i utgangspunktet!). Vi har jo eksempelvis denne GT HD tråden din hvor du postet eldgamle konseptfoto for å vise hvor elendig Gran Turismo i 1080p 60fps kommer til å bli.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=623100&hl= Eller denne 'PS3 før og etter' tråden med utvalgte møkkabilder opp mot konseptfoto. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=622120 Din agenda er temmelig klar, og en ting kan jeg si deg, den er ikke å stå i kø utenfor elkjøp 17.11.2006.. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg tror rett og slett at hele konsollkrigen er diskutert tørr. Beste hadde vært om alle hadde holdt kjeft til de vet noe nytt (dvs. noe som ikke har blitt diskutert opp og ned, hit eller dit, kryss over tvers) Var ikke meningen med denne tråden nettopp å _ikke_ diskutere Sony's PS3 mot MS' Xbox? Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Veldig mange agendaer for og mot alt mulig på Gamer. Skrik og skrål. Grunnen til at det vokser frem så mange fanboys er først og fremst usikkerhet over sine egne valg. Har man brukt masse penger på Xbox 360, er man desperat etter å overbevise seg selv om at man har gjort riktig valg, og da gjelder det å slenge mest mulig dritt om konkurrentene for å underbygge sitt eget valg og selvbilde. Samme med de som har valgt å ignorere 360 og vil bruke sparepengene sine på PS3. De eneste taperne i disse diskusjonene blir de av oss som driter i formatet og bare vil spille kule spill. Og hør på en gammel mann, jeg vet. Jeg har overlevd C64 vs Spectrum vs Amstrad-krigen. Endret 28. august 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 wow for en poengløs tråd, for nesten lage ett poengløst innlegg xD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg synes vi bør introdusere andre klassiske kriger istedet; Amiga 500 vs IBM PC or 100% compatible SNES vs MegaDrive Eple vs banan Snus vs røyk Øl vs Vodka VHS vs Beta Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kan vi ikke bare ha det som en regel at Sony fanboys holder seg unna Xbox tråder og MS fanboys holder seg unna Playstation tråder? Da blir det koselig her inne Nintendo fans nevner jeg ikke fordi de virker å være hakket mer siviliserte. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Snip Da burde du jo forstå at oss som kanskje går på skole eller ikke har jobb eller er fattige klager ? 6755579[/snapback] Så da har vi 'root cause' her til Staals heksejakt på PS3 for tiden. PS3 er noe dritt fordi at han ikke har råd til en.. 6755590[/snapback] Jeg har råd til den. Det betyr ikke at jeg bare godtar prisen og plages over at andre som ikke har det klager. Har forresten ikke 360, skal aldri ha det, og kommer til å kjøpe PS3. 6755601[/snapback] Etter dette slår jeg på [/ignore] på deg. Dette begynner å bli absurd. en PS fan som går imot sine egne og i tillegg bannlyser konkurentene. En fasinerende vri utenom det vanlige. Men trodde noen virkelig at PS3 skulle koste $399 før E3? Det var ikke sjokk for meg ivertfall. Siden jeg hadde lest litt av analyser osv på forhånd. Noen av brukerne på dette forumet fasinerer meg. De gjør irrasjonelle ting som min lille hjerne ikke helt forstår. Det er kanskje det som gjør det litt ekstra spennende. Å viss det virkelig handre om penger. Hvorfor poster du da anti PS3 tråder rundt her? Kanskje de er veldig smart skrevne og jeg ikke er intiligent nok til å forstå ironien og sarkasmen som du sikkert på en overbevisende og klar måte har lagt inn i teksten. Rekner med denne tråden kommer til å bli stengt pga den gikk for "personlig" 6755622[/snapback] Selv om jeg skal ha PS3 så betyr ikke det at jeg er "PS fan". Jeg er i motsetning til de fleste her 100% nøytral (bortsett fra at jeg fullstendig hater Nintendo så jeg gidder sjelden diskutere dem. Å diskutere med Nintendards er som å prøve å snakke fornuft til religiøse gærninger.). Så jeg gir ros og ris til de som fortjener det. PS3 for øyeblikket fortjener masse ris. Hovedgrunnen til at jeg ikke skal ha 360 er fordi den bråker fullstendig uakseptabelt mye. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Snip Jeg har råd til den. Det betyr ikke at jeg bare godtar prisen og plages over at andre som ikke har det klager. Har forresten ikke 360, skal aldri ha det, og kommer til å kjøpe PS3. 6755601[/snapback] Jeg tviler sterkt på din kredibilitet (og kredittverdighet ) med hensyn på det siste utsagnet ditt.. Vi har jo tatt hull på et par tråder du har laget til hvor du bevisst går ut og svartmaler PS3 (ennå den er svart i utgangspunktet!). Vi har jo eksempelvis denne GT HD tråden din hvor du postet eldgamle konseptfoto for å vise hvor elendig Gran Turismo i 1080p 60fps kommer til å bli.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=623100&hl= Eller denne 'PS3 før og etter' tråden med utvalgte møkkabilder opp mot konseptfoto. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=622120 Din agenda er temmelig klar, og en ting kan jeg si deg, den er ikke å stå i kø utenfor elkjøp 17.11.2006.. 6755644[/snapback] De GT HD bildene er ikke etter hva jeg vet gamle konsept foto. De ble postet på et annet forum i går og er etter hva jeg vet helt nye. Selv syntes jeg de så ganske bra ut, noe jeg også sier i tråden. Før og etter PS3 bildene postet jeg fordi det var relevant og Sony fortjener litt dritt for det. Lenke til kommentar
sniK Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Vi lever i en velferdstat. Går du på skole uten penger og familien er fattig. STIPEND!. viss du ikke har grunnlag til stipend så er dere ikke fattige og har dermed råd. Staten beregner ikke stipend etter utgifter, men etter inntekt. Så du kan tjene 20.000 i måneden og fortsatt sitte igjen med 100 kroner til underholdning etter å ha betalt alle utgiftene. Så jeg er enig med Staal. PS3 er altfor dyr. Jeg kommer nok å vente til å se hva den er god for og håpe at den går ned i pris. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Synes personlig ikke at prisen vil påvirke salget noe særlig siden i 2000 så kom PS2 til ca 5000,- Å du fikk mer for 5000 da en du får nå. Kan du komme med en link som viser at PS2 hadde en pris på 5000 i utgangspunktet (fra Sony)? Ja det er tydelig vis hipt og kult å peike og le av sony nå. Det er vel heller det at folk er lei av Sonys løgner, overhyping, arroganse, osv. Sony er litt overarrogante. Noe som er fellen å gå i for de fleste som ble for store. Men var ikke nintendo like arrogante på begynnelsen av 90 tallet? Er ikke microsoft like arrogante når det kommer til opprativsystem? Jo, men nøkkelen ligger nettopp her: Sony fremstår som arrogante drittsekker, og risikerer å gå i nøyaktig samme felle som Nintendo gjorde. Nintendo har derimot lært sin lekse, og Microsoft fremstår som langt mindre avskyelige i konsollverdenen. De er nesten en "underdog". en PS fan som går imot sine egne og i tillegg bannlyser konkurentene. En fasinerende vri utenom det vanlige. Wow. Når man er så knyttet til et produkt at man ser på andre (potensielle) kunder som forrædere mot "sine egne" fordi de kommer kritikk, da begynner det å gå litt vel langt... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Jeg er i motsetning til de fleste her 100% nøytral (bortsett fra at jeg fullstendig hater Nintendo så jeg gidder sjelden diskutere dem. Å diskutere med Nintendards er som å prøve å snakke fornuft til religiøse gærninger.). 6755975[/snapback] Haha, det var en snærten liten selvmotsigelse du. Men det virker det meste av det du sier å være så det kom kanskje ikke som noen stor overraskelse. Jaja, bare hat meg så mye du vil for at jeg påpeker det. Det er ikke konsoll vs. konsoll det burde handle om uansett. Det er spill vs. spill., og først og fremst egne interesser. Når jeg kjøper konsoll så ser jeg ikke på hva alle vennene mine har, hva Jens Stoltenberg har eller hva hvilken som helst person på et diskusjonsforumh ar. Det er ikke sånn at man skal ut der i verden med PS3/X360/Wii'en sin og slåss. Man skal sitte hjemme og spille gode spill. Og det finnes det nok av på alle disse konsollene. Det finnes dårlige spill også. Man må bare finne hvilken konsoll som passer en selv best. Og det er helt individuelt. Det hjelper ikke meg at det er en konsoll som er tusen ganger kraftigere enn den andre, eller har 150 GB større harddisk enn den andre, eller hva som helst, når den som på papiret er "dårligst" har flest spill som interesserer meg. Det hjelper ikke for en person at PS3 har Blu-Ray og cell-prosessor når vedkommende finner flest interessante spill på Nintendo Wii. Spiller ingen rolle at Xbox360 og Wii tilsammen er billigere enn EN enkelt PlayStation 3, ikke for den som aller helst vil spille spillene som er på PS3. Konsollen skal stå der hjemme i stua di, og du skal spille spill på den. Da spiller det vel for faen ikke noen rolle om det er Microsoft eller Sony eller Nintendo eller Stabburet som har laget den. Spiller ingen rolle om 50 000 fanboys der ute hater den og forteller deg at du ikke må ha den konsollen og at "deres" konsoll er mye bedre. For dem er den kanskje det. For deg er den kanskje ikke. Tenk litt på det. Altfor mange som glemmer det det virkelig handler om, spillene og egne interesser, når det går litt fort i svingene i diskusjonen om prosessor og kraftighet og størrelse og pris og utgiver og utgivelsesdato og hvem som har den og den og den og hvilken som selger mest på verdensbasis og i USA og i Kina og Indonesia og Polen. Endret 28. august 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
nacho Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg er i motsetning til de fleste her 100% nøytral (bortsett fra at jeg fullstendig hater Nintendo så jeg gidder sjelden diskutere dem. Å diskutere med Nintendards er som å prøve å snakke fornuft til religiøse gærninger.). 6755975[/snapback] Haha, det var en snærten liten selvmotsigelse du. Men det virker det meste av det du sier å være så det kom kanskje ikke som noen stor overraskelse. Jaja, bare hat meg så mye du vil for at jeg påpeker det. Det er ikke konsoll vs. konsoll det burde handle om uansett. Det er spill vs. spill., og først og fremst egne interesser. Når jeg kjøper konsoll så ser jeg ikke på hva alle vennene mine har, hva Jens Stoltenberg har eller hva hvilken som helst person på et diskusjonsforumh ar. Det er ikke sånn at man skal ut der i verden med PS3/X360/Wii'en sin og slåss. Man skal sitte hjemme og spille gode spill. Og det finnes det nok av på alle disse konsollene. Det finnes dårlige spill også. Man må bare finne hvilken konsoll som passer en selv best. Og det er helt individuelt. Det hjelper ikke meg at det er en konsoll som er tusen ganger kraftigere enn den andre, eller har 150 GB større harddisk enn den andre, eller hva som helst, når den som på papiret er "dårligst" har flest spill som interesserer meg. Det hjelper ikke for en person at PS3 har Blu-Ray og cell-prosessor når vedkommende finner flest interessante spill på Nintendo Wii. Spiller ingen rolle at Xbox360 og Wii tilsammen er billigere enn EN enkelt PlayStation 3, ikke for den som aller helst vil spille spillene som er på PS3. Konsollen skal stå der hjemme i stua di, og du skal spille spill på den. Da spiller det vel for faen ikke noen rolle om det er Microsoft eller Sony eller Nintendo eller Stabburet som har laget den. Spiller ingen rolle om 50 000 fanboys der ute hater den og forteller deg at du ikke må ha den konsollen og at "deres" konsoll er mye bedre. For dem er den kanskje det. For deg er den kanskje ikke. Tenk litt på det. Altfor mange som glemmer det det virkelig handler om, spillene og egne interesser, når det går litt fort i svingene i diskusjonen om prosessor og kraftighet og størrelse og pris og utgiver og utgivelsesdato og hvem som har den og den og den og hvilken som selger mest på verdensbasis og i USA og i Kina og Indonesia og Polen. 6756238[/snapback] Kunne ikke fått sagt det bedre selv. Alle gutta-boys i begge leire: LES, PUGG og HUSK dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Noen av brukerne på dette forumet fasinerer meg. De gjør irrasjonelle ting som min lille hjerne ikke helt forstår. 6755622[/snapback] Brukerne på forumene her, som i så altfor mange andre, fascinerer ikke så mye. Vi har fanboys (les gjerne pastorens innlegg) som alltid tramper på alt annet bak et slør av "objektivitet". Så har vi de "nøytrale" og defensive, som tramper på fanboys bak et slør av "objektivitet". Så har vi folk som skriver innlegg som dette enten for å bare drite ut andre samtidig som man selv tilskriver seg en "objektiv holdning", eller i håp om at en urokkelig tradisjon med trolling og trollbrenning skal opphøre og at alle brukerne på diskusjon.no blir bestekompiser over natta og at vi feks. alle går hånd i hånd i butikken og kjøper PS3 hele gjengen. (Så har vi sånne som meg som syns det er artig å komme til slike tråder for å ha en elitistisk holdning, men det får vi spare til en annen gang) Denne tråden tjener ingen annen hensikt enn å blusse opp under krigsilden, rett og slett fordi at ingen brukere av et forum vil "våkne opp". Prøving og horribel feiling er årsak til den skepsisen der edit: Samtidig skjønner jeg hvorfor slike tråder skrives, det er artig å føle seg hevet over folk! Endret 28. august 2006 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg synes vi bør introdusere andre klassiske kriger istedet; Ingen vits, eg har fasiten: Amiga 500 vs IBM PC or 100% compatible Amiga 500, heilt klart. SNES vs MegaDrive SNES. Har Mario og Zelda. Eple vs banan Banan (kan brukast i banansplitt, det kan ikkje eple). Snus vs røyk Snus, det er minst plagsomt (eg brukar sjølvsagt ingen av delane, det får vere grenser for idioti). Øl vs Vodka Er avholdsmann, men velger vodka, sidan den har tøffast namn. VHS vs Beta VHS. For lite filmar på Beta. Sånn, då kan vi spare oss dei diskusjonane. Kay Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Takk for den oppsummeringen. Var litt usikker på om jeg skulle kjøpe eple eller banan idag, men du ga meg heldigvis svaret.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Eple vs banan Banan (kan brukast i banansplitt, det kan ikkje eple). 6756620[/snapback] aff, enda en teit bananfanboy. dere tapere har dårlig ånde, det har ikke vi eplebrukere. eid. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Eple vs banan Banan (kan brukast i banansplitt, det kan ikkje eple). 6756620[/snapback] aff, enda en teit bananfanboy. dere tapere har dårlig ånde, det har ikke vi eplebrukere. eid. 6756656[/snapback] Banan har kraftigere stilk og tjukkere skall.. Selv om den foretrekkes av de uintelligente, har den potensial som overgår ethvert eple.. Til og med Red delicius varianten.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Banan har kraftigere stilk og tjukkere skall.. Selv om den foretrekkes av de uintelligente, har den potensial som overgår ethvert eple.. Til og med Red delicius varianten.. 6756698[/snapback] Om du er opptatt av slike teknikaliteter. Jeg tar heller et eple siden jeg er mer opptatt av ren spiseglede, og ikke tykkest skall og stilk osv. Spiseglede>tykt skall Dessuten leste jeg i et intervju at bananen sitt potensiale var vanskelig å oppnå, grunnet dårlig arkitektur. Det kom fra en av de fremste spiseekspertene vi vet om. Endret 28. august 2006 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
Averon Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Skal vi virkelig diskutere eple vs banan?? Siden folk har forskjellig økonomi og spillpreferanser vil noen mene PS3 er for dyr, andre ikke. Det finnes ingen generell fasit på det spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå