Gå til innhold

CM Stacker - Optimal luft flyt + max kjøling

Solid Edge

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Hva burde jeg gjøre for å få optimal luft flyt og max kjøling i mitt CM stacker STC-T01 kabinett?

Hvilke vifter burde jeg gå før og burde jeg vurdere vannkjøling...

vurderer og sette inn ei delta vifte som jeg bruker kun når det blir ekstremt varmt inne i kabinettet...

var vel det jeg lurte på..

til opplysning så har jeg ATI X1900XTX og AMD +4800 X2

EDIT: tenkte å ha vifte styring f.eks. Denne :hmm:

Endret av Delta_progeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal starte et nytt flyselskap her så er delta viftene fine. Kanskje skru fast maskinen til skirvebordet da.

Om du skal koble delta viftene til viftestyringa så må du tenke på hvor mye watt de trekker. Delta viftene bruker 24W, og maks Watt på viftestyringa er max. 7W pr. kanal.

Sunbeam Overclockers Cooler Kit har jeg faktisk prøvd selv da jeg hadde et mindre kabinett. Virket jo, men jeg brukte den eneste vifta til å dra ut varmen til å suge inn kald luft til det røret. Legg heller de pengene i en mer stille og effektiv kjøle løsning på CPUen

Handleliste forslag:

MIST vifte, 16.5 dB(A), LED, 4xBlå bak

Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) x2 bak (nederst)

Zalman CPU-kjøler,m/viftestyring. og LED på CPU

Og kanskje kjøpe en ny harddisk modul for å få inn mer luft. Om du vil ha mer frisk luft inn i maskinen hjelper det å fjerne støv filteret om du ikke har gjort det på fronten.

Dette koster da litt under 1000kr

Lenke til kommentar

For all del,kjøp Delta vifta,men _tHokA_ har helt rett her.

Da jeg hadde luftkjøling i Stacker kabinettet,Brukte jeg 2stk 120mm foran,1stk 120mm bak og ei 80mm vifte i sidedøra+ crossflow.

120mm viftene var Mist 16db og Papst 80mm.Dette holdt greit til å kjøle en godt overklokket Opteron 165.Nærmest lydløst ble det også med en Zalman viftestyring.Den Crossflow saken er faktisk ganske effektiv.

Du bør heller satse på å legge noen kroner i en bra cpu kjøler.

Lenke til kommentar
For all del,kjøp Delta vifta,men _tHokA_ har helt rett her.

Da jeg hadde luftkjøling i Stacker kabinettet,Brukte jeg 2stk 120mm foran,1stk 120mm bak og ei 80mm vifte i sidedøra+ crossflow.

120mm viftene var Mist 16db og Papst 80mm.Dette holdt greit til å kjøle en godt overklokket Opteron 165.Nærmest lydløst ble det også med en Zalman viftestyring.Den Crossflow saken er faktisk ganske effektiv.

Du bør heller satse på å legge noen kroner i en bra cpu kjøler.

6761728[/snapback]

:thumbup:

Har selv stacker, MIST vifter på 16.5dB, 2x 120mm vifter i fronten men jeg har ingen 80mm vifter bak under. Men sliter ikke med varmen. Selv bruker jeg stock kjøler med moddet til 120mm vifte. Jeg har hatt CPUen ned i 23'C idle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...