Solid Edge Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hei Hva burde jeg gjøre for å få optimal luft flyt og max kjøling i mitt CM stacker STC-T01 kabinett? Hvilke vifter burde jeg gå før og burde jeg vurdere vannkjøling... vurderer og sette inn ei delta vifte som jeg bruker kun når det blir ekstremt varmt inne i kabinettet... var vel det jeg lurte på.. til opplysning så har jeg ATI X1900XTX og AMD +4800 X2 EDIT: tenkte å ha vifte styring f.eks. Denne Endret 27. august 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva slags temperaturer har du idag? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 50-70 grader syntes det var litt vel varmt Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det er veldig varmt, spes om det er din idle temperatur. Hva slags CPU kjøler bruker du? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 CPU kjølinga var defekt så den har jeg kastet... untatt kjølribba dn står enda.. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så du bruker maskinen uten vifta på kjøle ribbene? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 ja den har ikke død ennå...men jeg tenkte jeg skulle ordne det nu, derfor lagde jeg dette inlegget Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Du burde få kjøpt deg ny kjøler imorra (etterpå) Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre og kjøpe? Har allerede laget en liten handle liste: - Delta Vifte 12¤12 - Cooler kit - Zalman viftestyring 6CH - CM Crossflow vifte - MIST vifte 8¤8 - PCI vifte - CM 4-in-3 Device - Delta vifte 8¤8 alt i alt ble dette 1545,- funker det å bruke dette.... kommer senere med en skisse.... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Om du skal starte et nytt flyselskap her så er delta viftene fine. Kanskje skru fast maskinen til skirvebordet da. Om du skal koble delta viftene til viftestyringa så må du tenke på hvor mye watt de trekker. Delta viftene bruker 24W, og maks Watt på viftestyringa er max. 7W pr. kanal. Sunbeam Overclockers Cooler Kit har jeg faktisk prøvd selv da jeg hadde et mindre kabinett. Virket jo, men jeg brukte den eneste vifta til å dra ut varmen til å suge inn kald luft til det røret. Legg heller de pengene i en mer stille og effektiv kjøle løsning på CPUen Handleliste forslag: MIST vifte, 16.5 dB(A), LED, 4xBlå bak Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) x2 bak (nederst) Zalman CPU-kjøler,m/viftestyring. og LED på CPU Og kanskje kjøpe en ny harddisk modul for å få inn mer luft. Om du vil ha mer frisk luft inn i maskinen hjelper det å fjerne støv filteret om du ikke har gjort det på fronten. Dette koster da litt under 1000kr Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 ingen problem med at viftestyringa ikke tåler mer enn 7W....sånt kan jeg ordne på selv... blir kun å bruke delta vifta...når det begynner og nærme seg risiko punktet Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 For all del,kjøp Delta vifta,men _tHokA_ har helt rett her. Da jeg hadde luftkjøling i Stacker kabinettet,Brukte jeg 2stk 120mm foran,1stk 120mm bak og ei 80mm vifte i sidedøra+ crossflow. 120mm viftene var Mist 16db og Papst 80mm.Dette holdt greit til å kjøle en godt overklokket Opteron 165.Nærmest lydløst ble det også med en Zalman viftestyring.Den Crossflow saken er faktisk ganske effektiv. Du bør heller satse på å legge noen kroner i en bra cpu kjøler. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 For all del,kjøp Delta vifta,men _tHokA_ har helt rett her. Da jeg hadde luftkjøling i Stacker kabinettet,Brukte jeg 2stk 120mm foran,1stk 120mm bak og ei 80mm vifte i sidedøra+ crossflow. 120mm viftene var Mist 16db og Papst 80mm.Dette holdt greit til å kjøle en godt overklokket Opteron 165.Nærmest lydløst ble det også med en Zalman viftestyring.Den Crossflow saken er faktisk ganske effektiv. Du bør heller satse på å legge noen kroner i en bra cpu kjøler. 6761728[/snapback] Har selv stacker, MIST vifter på 16.5dB, 2x 120mm vifter i fronten men jeg har ingen 80mm vifter bak under. Men sliter ikke med varmen. Selv bruker jeg stock kjøler med moddet til 120mm vifte. Jeg har hatt CPUen ned i 23'C idle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå