Gå til innhold

Ringenes Herre på bokmål?

deleder

Anbefalte innlegg

Bruker 1:

Las om dette på eit anna forum (Tidshjulet.net). Tiden har bestemt seg for å gje ut Ringenes Herre på nynorsk, då under tittelen Ringdrotten. Dei satser på å få den ut i slutten av november. Les meir i denne artikkelen.

Må seie eg gler meg til denne. Den skal definitivt lesast.

Bruker 2:

kommer det i bomål også da eller?

uansett. syns jeg den er best på engelsk. liker ikke sånne dubba filmer eller hva det heter

Lo rimelig da jeg leste dette :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer jeg også på...

Tydeligvis noen som ikke skjønte poenget med "har ringenes herre kommet som bok og nå?" -reklamen som gikk på mange kanaler....

Skal vi opprette en støttegruppe på forumet?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Haha, ser for meg Are Kalvø dubbe Aragorn! :!:

6800262[/snapback]

Se for dere følgende:

Ringenes Herre ala Flukten fra Dyreskogen, dubbet på nynorsk med Harald Mæhle som Gandalf og Bjørn Sundquist som Saruman. Rollene Frodo, Sam, Merry og Pippin innehas av hhv. Axel Hennie, Sven Nordin, Atle Antonsen og Nicolai Cleve Broch, med Ane Dahl Torp som Arwen, Are Kalvø som Aragorn og Kristoffer Joner som Legolas. Jobben med å portrettere Bilbo går etter noe om og men til Toralv Maurstad. En noe motvillig Otto Jesperen ikler rollen som Gimli, mens Nils Ole Oftebro låner stemme til Boromir. Helge Jordal dubber Elrond, og Liv Ullmann blir Galadriel. Zahid Ali gjør etter noe språklig omskolering en perfekt Gollum.

Som en fotnote kan det nevnes at Pia Haraldsen fikk mast seg til en birolle, men måtte trekke seg da målføret bød på uoverkommeligheter.

Ringdrotten. Kjem til ein bygdekino nær deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...