deleder Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Bruker 1: Las om dette på eit anna forum (Tidshjulet.net). Tiden har bestemt seg for å gje ut Ringenes Herre på nynorsk, då under tittelen Ringdrotten. Dei satser på å få den ut i slutten av november. Les meir i denne artikkelen. Må seie eg gler meg til denne. Den skal definitivt lesast. Bruker 2: kommer det i bomål også da eller?uansett. syns jeg den er best på engelsk. liker ikke sånne dubba filmer eller hva det heter Lo rimelig da jeg leste dette :!: Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Vel, det er ikke alle som leser like mye vet du Lenke til kommentar
deleder Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Vel, det er ikke alle som leser like mye vet du 6755427[/snapback] Jeg har ALDRI fullført en skjønnlitterær bok i hele mitt liv på over 100 sider. ALLE bør vite at Ringenes Herre finnes som en norsk bok. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Haha, skal litt til for ikke å skjønne at LOTR er kommet på bokmål. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Herregud... slikt skjer nå filmene ikke viser noen som helst "kreditt" til bøkene, de blir glemt. Noe som er synd siden bøkene er minst 4 gangr bedre enn filmene, uansett hvor mye effekter som var på skjermen... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hvordan skal jeg mønstre styrke til å noengang klare å ta brukeren på alvor igjen etter den tråden? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Lurer jeg også på... Tydeligvis noen som ikke skjønte poenget med "har ringenes herre kommet som bok og nå?" -reklamen som gikk på mange kanaler.... Skal vi opprette en støttegruppe på forumet? Endret 28. august 2006 av Lakus Lenke til kommentar
deleder Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Lurer jeg også på... Tydeligvis noen som ikke skjønte poenget med "har ringenes herre kommet som bok og nå?" -reklamen som gikk på mange kanaler.... Skal vi opprette en støttegruppe på forumet? 6756472[/snapback] haha :!: Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Lurer jeg også på... Tydeligvis noen som ikke skjønte poenget med "har ringenes herre kommet som bok og nå?" -reklamen som gikk på mange kanaler.... Skal vi opprette en støttegruppe på forumet? 6756472[/snapback] "Herregud! Har dem laga bok av Ringenes Herre og nå a?" Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nesten litt sånn som den reklamen for noen form for utdannelse: "Nei, nå har de laget bok av filmen også" Lenke til kommentar
deleder Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Nesten litt sånn som den reklamen for noen form for utdannelse:"Nei, nå har de laget bok av filmen også" 6785213[/snapback] Hehe, tenkte på den jeg og. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Haha, ser for meg Are Kalvø dubbe Aragorn! :!: Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nesten litt sånn som den reklamen for noen form for utdannelse:"Nei, nå har de laget bok av filmen også" 6785213[/snapback] se posten over din Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nesten litt sånn som den reklamen for noen form for utdannelse:"Nei, nå har de laget bok av filmen også" 6785213[/snapback] se posten over din 6800325[/snapback] *Gå-sin-vei* Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Haha, ser for meg Are Kalvø dubbe Aragorn! :!: 6800262[/snapback] Se for dere følgende: Ringenes Herre ala Flukten fra Dyreskogen, dubbet på nynorsk med Harald Mæhle som Gandalf og Bjørn Sundquist som Saruman. Rollene Frodo, Sam, Merry og Pippin innehas av hhv. Axel Hennie, Sven Nordin, Atle Antonsen og Nicolai Cleve Broch, med Ane Dahl Torp som Arwen, Are Kalvø som Aragorn og Kristoffer Joner som Legolas. Jobben med å portrettere Bilbo går etter noe om og men til Toralv Maurstad. En noe motvillig Otto Jesperen ikler rollen som Gimli, mens Nils Ole Oftebro låner stemme til Boromir. Helge Jordal dubber Elrond, og Liv Ullmann blir Galadriel. Zahid Ali gjør etter noe språklig omskolering en perfekt Gollum. Som en fotnote kan det nevnes at Pia Haraldsen fikk mast seg til en birolle, men måtte trekke seg da målføret bød på uoverkommeligheter. Ringdrotten. Kjem til ein bygdekino nær deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Kødder? Inni det rødeste! Folk som ikke har lest boka er en skam for verden. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Han broren til Skomakeren, Lasse Kolstad måtte isåfall vært Gandalf. Det er han som har den mørke fortellerstemmen i The Julekalender. Harald Mæle har for lys stemme. Endret 4. september 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Gandalf har ikke så veldig mørk stemme. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Lo mest av tittelen Ringdrotten jeg!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Og når Orcene sier "Let's go and hunt some manflesh!" blir det vel "Låt oss gå og eta mannekjøtt!"..høres litt suspekt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå