Gå til innhold

Overklokking Pentium D 950. Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurte på om noen har erfaring med overklokking av Pentium D-prosessorene, spesielt denne?

Lurer også på hva slags hovedkort jeg bør kjøpe til.

6755378[/snapback]

Du kan vel forvente ett sted mellom 4 og 5ghz som resultat... sitter selv på en Intel Pentium D930 nå som gjør 4.5 på luftkjøling(TT-Bigtyphoon)

MEN, som sikkert alle her inne på forumet vil si så Ikke kjøp den der... skal du bruke så mye penger på en prosessor vil det være mye bedre å gå for en Intel Core2 E6400

Lenke til kommentar
Lurte på om noen har erfaring med overklokking av Pentium D-prosessorene, spesielt denne?

MEN, som sikkert alle her inne på forumet vil si så Ikke kjøp den der... skal du bruke så mye penger på en prosessor vil det være mye bedre å gå for en Intel Core2 E6400

6756398[/snapback]

Hehe.. Alle sier det. Og etter å ha sett noen tester tror jeg kanskje at det er ett godt råd. E6400 koster over 400 mer da, menen tror kanskje jeg kjøper den allikevell. Får se om det er noen tråder om å klokke den...

Lenke til kommentar

6756398[/snapback]

Hehe.. Alle sier det. Og etter å ha sett noen tester tror jeg kanskje at det er ett godt råd. E6400 koster over 400 mer da, menen tror kanskje jeg kjøper den allikevell. Får se om det er noen tråder om å klokke den...

6758075[/snapback]

:p henter en på posten i morgen :whistle:

Lenke til kommentar

:p  henter en på posten i morgen  :whistle:

6758101[/snapback]

Hvilket hovedkort valgte du til?

6760432[/snapback]

Jeg har ett P5W-DH Deluxe, sammen med 2x512mb D9 Fatbody brikker og et 7800GTX blir det et greit system...

om hovedkortet mitt er det mest optimale vil vise seg... det hadde muligens vært bedre med et Asus P5B Deluxe eller "vanilla"

time will show... :)

Lenke til kommentar

Har tenkt å gå for et standard Asus P5B. Tror det det holder? Og hva er "vanilla" versjonen av det.. Har hørt om den, men ikke sett. Går for 2x1024mb TwinMos 6400 RAM for meg, sammen med et X1900gt. Bør duge til litt... ;)

Lenke til kommentar
Har tenkt å gå for et standard Asus P5B. Tror det det holder? Og hva er "vanilla" versjonen av det.. Har hørt om den, men ikke sett. Går for 2x1024mb TwinMos 6400 RAM for meg, sammen med et X1900gt. Bør duge til litt...  ;)

6761934[/snapback]

"vanilla" er vel bare et slengnavn for det vanlige p5b, det holder sikkert ett godt stykke :) virker som ett godt oppsett du tenker på...

har lekt meg litt med min 6400 i dag.. og det litt kjedelige er at hovedkortet stopper på rundt 420fsb = 3300ish mhz.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...