Deadringer Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Lost Prophets faller vel under definisjonen "nyere punk". Jeg liker iallefall debutskiva deres veldig godt. 6784083[/snapback] Er ikke L.P. vanlig tung rock. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Lost Prophets faller vel under definisjonen "nyere punk". Jeg liker iallefall debutskiva deres veldig godt. 6784083[/snapback] Er ikke L.P. vanlig tung rock. 6784876[/snapback] M-hm! Hard Rock/Post-Grunge.. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg liker Amulet. Beste album er Danger Danger imo... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 vet ikke helt om billy talent blir definert som det, men jeg synes hvertfall debut skiva dems er ganske bra Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 norsk favoritband atm må vel være Already taken.. http://www.myspace.com/alreadytaken 4sanger der av dem Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Millencolin ja Hørte på dem for 12-13 år siden. Alle album anbefales. Inkludert deres EP med låta "Shake me" Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Er bad Religion nevnt? De burde vel kanskje nevnes. "Grey Race" og "21 st digtal boy" f.eks Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Gjenopplive* Green Day Alkaline Trio NoFx Anti-Flag Against Me Rise Against The Fuck Ups Blink 182 Yellowcard ... nye punkband som er bra.. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dropkick Murphys, Balzac, Mister Monster, NOFX og det The Offspring gjorde før de ble et skrotingband (ie. albumene de ga ut før Americana) er gromt. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Rise Against, Yellowcard, Billy Talent, Zebrahead, Alkaline Trio og Strung Out er noe bra punk etter 90-tallet. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Dette er jo etterhvert blitt en ENORM stil, utrolig vanskelig å holde seg oppdatert føler jeg. Akkurat nå er jeg hjemme, og i forbindelse med at jeg fyller opp iPoden med cd'er, så har jeg noen få som vel vil komme greit inn i denne sjangeren (i parantes vil albuma jeg har foran meg være nevnt): NOFX ("Punk In Drublic"), The Offspring (både "Ixnay for the Hombres"(takk for rettelse av de som vil) og "Americana" (flere fete sanger, men ikke fullgod i det store og det hele)), Green Day (Warning, etter min mening deres feteste skive), Hot Water Music (Caution, ser ut som de samles igjen!), The Get Up Kids (Something to Write Home About), Fall Out Boy (Take This To Your Grave, jada klag så mye dere vil, men jeg synes at denne plata har flere gode og ikke minst fengende låter), Good Charlotte (The Young and The Hopeless, samma som med Fall Out Boy, men GC er enda mer popish) og Mad Caddies (Just One More). Alle kommer vel inn under "nyere punk", samtidig så kan jeg nesten se på hele platasamlinga mi på hybelen, og føye til godt over 100 band til. Føyer meg også til rekken av folk som nevner feks Bad Religion, Millencolin ol. Sjekk forøvrig ut tråden "Noe bra "punk/rock" Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Anti Flag, NOFX. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Real Mckenzies, Flogging Molly, nofx, No Use For a Name, Millencolin, Bosstones, Me First and the Gimme Gimmes, Alkaline Trio, No Fun at all, Charta 77, Starmarket, Dogpiss (bare et album), Mad Caddies. Kunne sikkert nevnt en hel haug andre band som er fantastiske, men da tar det for lang tid . Skal sies at Millencolin og No Use For a Name dessverre har tapt seg de siste årene.. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Når du sier Starmarket, mener du det svenske bandet? For det er overhode IKKE punk, ikke nyere-punk engang, ihvertfall! Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Når du sier Starmarket, mener du det svenske bandet? For det er overhode IKKE punk, ikke nyere-punk engang, ihvertfall! Ja jeg mener det svenske bandet. Vet at det ikke er punk, men måtte bare nevne dem siden jeg liker dem veldig godt . Lenke til kommentar
NoUseForANick Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hvorfor er det nesten bare engelsk språklig punk som nevnes her? Synes mye av det som har blitt nevnt her er veldig oppskrytt og utvannet etter hvert. Den irsk/skotske-punken er selvsagt veldig bra, Dropkick Murphys, Flogging Molly, The Real Mckenzies. Band som No Use For A Name var mye bedre før, som nevnt i et innlegg. Hørte mettopp Invinvible.. utrolig bra egentlig. Når det gjelder Pennywise, er det et band hvor alle sangene høres stort sett like ut, fengende i begynnelsen, men går litt lei. Ingen har nevnt canadiske Propagandhi, mitt favoritt engelskspråklig punk band. Albumet How to clean everything er et av de beste albumene laga, uansett musikksjanger. Den beste punken kommer dessuten fra tyskland. Nordmenn maser som regel om hvor dårlig musikksmak tyskere har. Men fakta er, to av de aller største banda i tyskland, die toten hosen og die ärzte, starta hvertfall som punk.. blitt litt mer Green Day/rock etter hvert. Die Toten Hosen er nok av disse mer kjent i utlandet enn die ärzte, grunnet at die ärzte stort sett bare synger på tysk. Av tyske band som jeg liker, kan jeg nevne WIZO, Das Untergangskommando, Kapitulation B.o.N.n., Heiter bis Wolkig, Antikörper, Der Dicke Polizist.. kan ellers sjekke http://www.last.fm/user/nonick37 for å se hva jeg hører på Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Å snakke om tysk punk uten å nevne verken Terrorgruppe eller Beatsteaks, er slapt. Sistnevnte lager fantastisk humørfult poppunk Endret 25. mai 2008 av SobrietyMisfit Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Millencolin, The Offspring, Rancid, og Flogging Molly, ellers hører jeg ikke så mye på nyere punk, eller punk generelt. Lenke til kommentar
All You Can Rape Buffet Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Alle som liker Pop punk sjekk ut: Four Year Strong Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Går vel helst i Millencolin, The Offspring, Pennywise, MxPx, NoFX, Numskull (trønderpunk fra slutten av nittitallet om jeg ikke husker helt feil), Cyaneed, The Revolt (i den grad de kan kalles punk, er kanskje mer hardcore), Turbonegro (deathpunk, er det ikke det de kaller det?), Darling Daizy, Pånnivågn, Homegroan / Homegrown (usikker på stavemåten her), 23 Till, A, Bad Religion, Die Toten Hosen, Gogol Bordello (gypsy punk ), Hi-Standard, Lagwagon, Goldfinger, Me First and The Gimme Gimmes, Nerfherder, New Found Glory, No Use For a Name, The Bouncing Souls, Zero Down, Gob og The Flatliners. Ser nå at det ble en del, men jeg har ingen klare favoritter når det kommer til punk, men jeg hører stort sett på det jeg har ramsa opp, har en del samleplater og slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå