Legion Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 må si jeg trakk litt på smilebåndet når topic er nyere punk og så er de fleste banda som er nevnt 10-15 år gamle, men nok om det. ethvert album gitt ut i '94 må sjekkes. av en eller annen grunn var konstellasjonen til stjernene slik at alt (her tar du en klype salt) gitt ut i '94 var et bra album. så det er bare å tråle banda på epitaph, nitro, jade tree etc så finner man gull... når det gjelder favorittband så er jeg av de som får litt bismak i munnen av selve uttrykket. det er alt for mange band til å tviholde til ett. favorittband er for de som har for lite musikk å høre på(!) når det er sagt så kan jeg vel nevne hva som har summa mest ut av anlegget denne uka, noe som også variere kraftig; Drive Like Jehu og Policy of Three. ja, jeg er i en 90-tallsperiode igjen siden det i postene over har gått på skatepunk, så kan jeg vel også nevne Strike Anywhere, de er på Fat wreck nå, men etter å ha hørt et par av de nye låtene så er det nok bedre å ta for seg utgivelsene på jade tree Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Ingen har nevnt Goldfinger. De har mye bra. Bandet har forandret seg ganske mye fra første til siste albumet (blitt voksne kanskje?) Goldfinger og Rancid var vell de bandene som startet skapunk på 90tallet. Rancid - And out came the wolves er også meget bra ,men dette er allerede nevnt. Endret 31. august 2006 av CFD Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ingen har nevnt Goldfinger. De har mye bra. Bandet har forandret seg ganske mye fra første til siste albumet (blitt voksne kanskje?) Goldfinger og Rancid var vell de bandene som startet skapunk på 90tallet. Rancid - And out came the wolves er også meget bra ,men dette er allerede nevnt. 6776663[/snapback] Den nye platen til 'The bronx' (ny og ny, av året i hvert fall) anbefales Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hører en del på hawk nelson... er et kristent punk band Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Skal høre Pennywise snart, håper du har rett . Edit: Jævla bra Endret 31. august 2006 av toSlaDos Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ser at Pennywise ble godt motatt, og det varmer mitt hjerte at folk forsatt har sans for god musikk Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 må si jeg trakk litt på smilebåndet når topic er nyere punk og så er de fleste banda som er nevnt 10-15 år gamle, men nok om det. ethvert album gitt ut i '94 må sjekkes. av en eller annen grunn var konstellasjonen til stjernene slik at alt (her tar du en klype salt) gitt ut i '94 var et bra album. så det er bare å tråle banda på epitaph, nitro, jade tree etc så finner man gull... når det gjelder favorittband så er jeg av de som får litt bismak i munnen av selve uttrykket. det er alt for mange band til å tviholde til ett. favorittband er for de som har for lite musikk å høre på(!) når det er sagt så kan jeg vel nevne hva som har summa mest ut av anlegget denne uka, noe som også variere kraftig; Drive Like Jehu og Policy of Three. ja, jeg er i en 90-tallsperiode igjen siden det i postene over har gått på skatepunk, så kan jeg vel også nevne Strike Anywhere, de er på Fat wreck nå, men etter å ha hørt et par av de nye låtene så er det nok bedre å ta for seg utgivelsene på jade tree 6776502[/snapback] Etter det jeg har fått med meg sikter Nyhus til skatepunken/punk-rocken. Det han prøvde å få frem var at personer som meg ikke skulle begynne å mase om tregreps punken fra 70 tallet, og diverse annet tull At de fleste har av disse bandene har holdt på så lenge som de har er det urovekkende få som vet, synd at punken er så "glemt" som den er. Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ingen har nevnt Goldfinger. De har mye bra. 6776663[/snapback] Goldfinger er de som har Superman og Spokesman fra Tony Hawk-spillene, right? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Er veldig glad i Millencolin. Har hørt på dem siden tidlig på 90-tallet. 6757218[/snapback] Har hørt en låt av dem, No Cigar, den er sinnsvakt fet. Hvilke album anbefales? 6757826[/snapback] Er ikke en spesiel skive jeg vil be deg sjekke ut men kan nevne de låtene jeg digget for noen år siden: The Mayfly The Ballad Pain Nosepicker Niap (som er en rolig utgave av pain eller noe) Every Breath You Take Dragster Twenty Two Olympic Vulcan Ears Mr.Clean Dance Craze The Einstein Crew Home From Home Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Er ikke en spesiel skive jeg vil be deg sjekke ut men kan nevne de låtene jeg digget for noen år siden:*snip* Takk! Genial tekst på "Nosepicker". :!: Hører gjennom låtene nå, hittil har det vært litt varierende kvalitet, noen veldig kule låter. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Dropkick Murphys hvis de får gå under nypunk.. er vel ganske stor fan av de har stor tattovering av dem på ene benet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Er veldig glad i Millencolin. Har hørt på dem siden tidlig på 90-tallet. 6757218[/snapback] Har hørt en låt av dem, No Cigar, den er sinnsvakt fet. Hvilke album anbefales? 6757826[/snapback] Pennybridge Pioneers er det desidert beste albumet imho. No Cigar er første sang der. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Er veldig glad i Millencolin. Har hørt på dem siden tidlig på 90-tallet. 6757218[/snapback] Har hørt en låt av dem, No Cigar, den er sinnsvakt fet. Hvilke album anbefales? 6757826[/snapback] Pennybridge Pioneers er det desidert beste albumet imho. No Cigar er første sang der. 6778533[/snapback] Same Old Tunes (Tiny Tunes) er langt bedre da! Mente nå jeg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Veldig masse godt som er sagt her The Casualties er flott og sinna musikk, kommer vel også med nytt album om 10 dager ellns. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ingen har nevnt Goldfinger. De har mye bra. 6776663[/snapback] Goldfinger er de som har Superman og Spokesman fra Tony Hawk-spillene, right? 6777195[/snapback] Jau, det er det. Ellers kan jeg vel anbefale Millencollin som jeg hørte en del på før. Tror jeg må finne frem albumene igjen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Millencolin ja,har ein håndfull album fra den gjengen. Mye herlig og spretten musikk fra den kanten! Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Ser at Pennywise ble godt motatt, og det varmer mitt hjerte at folk forsatt har sans for god musikk 6777147[/snapback] Alt for lenge siden jeg har hørt på Pennywise. Digga dem før sammen med Millencolin og Agent Orange. Så du skreiv tidligere om det fantastiske Full Circle albummet. Syns og Full Circle er bra, men "LAnd of the free" eier det hardt med sanger som "Time marches on", "Fuck authority" og "Who's on your side?". Får rett og slett frysninger. Edit: Nevnte det såvidt tidligere i innlegget. Agent orange er et band som bør sjekkes ut. Endret 1. september 2006 av Øssa Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Vet ikke helt om NoMeansNo er ny punk, men jeg liker dem utrolig godt uansett. Har inntrykk av at ikke så mange vet hvem de er.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Lost Prophets faller vel under definisjonen "nyere punk". Jeg liker iallefall debutskiva deres veldig godt. Lenke til kommentar
chris Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Er veldig glad i Millencolin. Har hørt på dem siden tidlig på 90-tallet. 6757218[/snapback] Har hørt en låt av dem, No Cigar, den er sinnsvakt fet. 6757826[/snapback] ahh..."No Cigar" Tony Hawk flash back, den låten hadde jeg nesten glemt. "Story of my Life" er også en rå låt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå