Jom-Jom Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hei Holder på å installere et X1900GT på et P5W DH Deluxe hovedkort. Spørsmålet er om skjermkortet skal ha egen strømforsyning fra PSU eller om det får i fra hovvedkortet? Det er kontakt til strømforsyning på skjermkortet via en kabel mellom dette og en ledningen fra PSU. Men jeg lurer på om dette bare er til dedikert strømforsyning. Mvh Jom-Jom PS: Kortet er fra PowerColor Endret 27. august 2006 av Jom-Jom Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ja det er nok meninga at du ska sette inn den kontakten ja. grunnen er vel at pcie-porten ikke kan levere nok strøm, derfor trengs det ekstra kabel. har du prøvd og starta uten den kablen? Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Nei er ikke helt ferdig med å montere enda. Holder på å bygge en ny pc, men dette er noe av det siste jeg holder på å installere. Er det noen fare ved å starte opp uten strømforsyning til skjermkortet? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Nei det er vel ikke farlig, enten starter den ikke eller så får du opp en feilmelding, det skjedde med meg ihverfall. klarte nemlig å glømme å plugge den i når jeg fikk mitt geniale X800GT-kort for en god stund sia, det gikk nok litt fort i svingene, skulle nemlig spille Farcry for første gang Lenke til kommentar
Changis Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 ATi sier at kortet krever en 450W stroemforsyning (full load) Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Javel. Skal det kobles til kontakt fra egen ledning fra strømforsyningen, eller går det an å bruke den kontakten som er seriekoblet på samme ledning som til DVD-spilleren(altså den som sannsynligvis er beregnet på DVD/CD spiller nr.2) Lenke til kommentar
Changis Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 du kan bruke kontakten som er beregnet paa cd/dvd/hdd (molex) men du maa bruke en overgang til PCI-E plugg. men du boer helst bruke en dedikert ledning fra PSU. hvor stor PSU har du? (watt?) Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Har F/S 400W. Brukte en 6 pins( PCIe) overgang til vanlig 4 pins. Nå har jeg prøvd å starte for første gang, men det kommer ingen melding opp på skjermen. Den står bare og blinker grønt(den virker, testet på bærbar). Det kom ingen feilmelding fra bios(bipe-lyder). Det eneste jeg kan se er galt er at fremre vifte står og stanger. Kan det være for lite strøm som er årsaken? Endret 28. august 2006 av Jom-Jom Lenke til kommentar
Changis Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 proev aa koble fra harddisker og cd og alt annet untatt hovedkort og skjermkort, fortsatt ingenting? kan vaere stroemforsyninga fordiom.. Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Prøvde det nå. Trakk ut ledning fra harddisk og DVD. Nå sveiv den fremre vifta, men fremdeles var det ingen bilde på skjermen, den sto og blinket grønt. At vifta sveiv kan vel tyde på at det var lite strøm i sted.. Noen aning om hva det kan være? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 se om du faar tak i en 450W+ PSU og test. Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Satt og regnet på det, og det skal være nok med 400W til det oppsettet, i alle tilfeller til moderat bruk. Kan skjermkortet være defekt når vifta i kortet sviver? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 kan du proeve kortet i en annen maskin? Lenke til kommentar
Jom-Jom Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Ikke umiddelbart, men må vel prøve å få til det. Virker som det er skjermkortet det står på til syvende og sist.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå