Hayer Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hei! Har et datarom i andre etasjen og en trådløs ruter i første. Jeg vil nå gjerne bygge en rimlig filserver til å hoste en web-side å overføre bilder til når jeg sitter på flyplassen f.eks med FTP. Alt går greit unntatt valg av hardware. Det skal ligge på rundt 4000kr ikke mer en 4200. Krav: Skal ha rimlig plass. Kjapt tråløs kort(På nett) STABIL! Takker på forhånd! Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Når du har så stort budsjett som 4000, så bør du få med UPS. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 UPS på en slik server er kult men totalt unyttig å kaste vekk penger på når det er til hjemmebruk. Dessuten visst sikringen går og han Hayer sitter på flyplassen så vil UPSen fungere i en times tid kanskje så vil den også bli tom for strøm og skru seg av, han rekker sannsynligvis ikke å komme seg hjem og slikt, dessuten blir det mye slit for at han i det hele tatt skal få beskjed om at strømmen har gått. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 De aller fleste strømbrudd varer under fem sekunder. Da spiller det liten rolle om UPSen varer 10 minutter eller 1 time. Det er derfor kjekt hvis trådstarter er ute og reiser en del. PS. Sikringer ryker når man kobler ekstra elektrisk utstyr. Hvis sikringer ryker når man er på reise, så foreslår jeg en innbruddsalarm. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 javel...Har skal kjøpe UPS uansett... Men problemet var å finne hardware! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå