Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ascona 2.0i GT Showcase

JKJK

Anbefalte innlegg

Opel Ascona 2.0i GT Showcase

Årsmodell: 1987

Motor: 20SEH

Ytelser: 130HK@5600rpm. 180Nm@4600rpm.

Girkasse: 5-trinns manuell.

Bremser: Front: Ventilertskiver. 23,6cm. Bak: Trommel. 20.1cm.

Dekk/Felg: Mega 14" felg. Falken 195/65/14.

Annet: 2x MA Audio 120XE sub. Phillips 8" coaxial i hattehylla. Orginale høyt. i dash. MA Audio HK-401SX monoblokk. Infinity reference EF7540A 4-kanaler. Lightning Audio 1farad kondis. Pioneer DEH 3600MP Headunit.

Front:

2005.07.09___ascona_2.0i_gt_001.jpg

Fra siden:

2006.05.24___ascona_2.0i_gt_002.jpg

Cockpit:

2006.05.24___ascona_2.0i_gt_012.jpg

WFT?!

2006.05.24___ascona_2.0i_gt_005.jpg

ICE:

2006.05.24___ascona_2.0i_gt_018.jpg

Historie / worklog

Bilen gikk som konebil, kjørt av kjerringa til byens mest berømte opelselger inntil en eller annen tulling noen mil lenger nord kjøpte den. Den ble i etterkant oppkjøpt av en snill lastebilsjåffør i hjemkommunen min som har brukt den godt, men samtidig har stellt pent med den :)

Jeg kjøpte den for 4000kr og tidl. eier var tydeligvis overrasket at jeg hadde tenkt å ha den på veien, og ikke bruke den som delebil. Brukte i overkant av 4000kr på å få den EU-godkjent. Fram til nå er følgende blitt gjort på den: Fjernet bakplata ved eksospotta som var noe rusten (vanlig på alle asconaer med orginal eksosanlegg) og sveiste inn ny helplate. Byttet dempere forran, bremser forran, bremser bak, fjærbenslager, hjullager forran, takluke, vindusheis.

OG JA, DET ER EN ROSA SUBBKASSE! :) ...med 4x bassrefleksrør av basjorange kloakkrør :D

Vil forøvring sende en STOR takk til "Sarve Baillviks Mol & Mekk" m/crew for utmerket arbeid og kompetanse på emnet. :thumbup:

Flere bilder vil komme etterhvert. Forhåpentligvis av "byggeprosessen" også (hvis jeg finner de igjen).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...