Gilbert Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Meg kort: Senebetennelse i tre år etter bassgitar, ble fritatt fra millitæret på grunn av det. Gilbeline, min kjære, måtte pusse tennene mine og slikt, gjorde altfor vondt å gjøre det selv. Gikk til fysioterapaut, ultralyddame, akupunktør og støvsugermann, fungerte. Kjenner noe en sjelden gang, gjerne hvis det er grisekaldt og jeg er utslitt i armene etter trening. For meg var det nok støvsugermannen/akupunktøren som gjorde utslaget, i tillegg til avslapping og forsiktig trening (og ikke bruk av datamaskin!). Heretter er det oppvarming før spilling, spiller for øvrig mye bedre/med mykere fingre/håndledd etter å ha varmet opp :o) (Støvsugermann: En kar med sugesaker som gjør ett-eller-annet med blodomløpet) Endret 31. august 2006 av Gilbert Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 bare en ting. Har man senebetennelse er det bare bra og få varme og blod i musklaturen rundt sena, men belastningen skal jo være minimal. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hmpf. Støvsugermann ga ingen treff på Gulesider. Er dette en ny og ukjent gren i homøopatiens voksende skog? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nei det der er rart... Det var en akupunktør som hadde en støvsuger/hudsuger som han brukte fra nyrene på ryggen, opp og ut i armene. Ble masse sprengte blodkar. Så ut som jeg hadde sneket i en kø bestående av hissige proffboksere, hver gang jeg hadde vært hos han. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg har tidligere hatt senebetenelse i 3 år. På det værste var det så vondt at jeg hadde problemer med å pusse tennene. Jeg skjønner godt at din situasjon... Løsningen ble for meg trening og tro det eller ei healing. Jeg hadde ingen tru på healing før, men ei vennine av mamma gikk på noe kurs og sånt og jeg fikk prøve det gratis. For meg har dette gjort det såpass bra at jeg kjenner senebetenelsen komme i ny og ne men ikke verre enn at jeg kan leve med det. Jeg var også med på et treningsprosjekt på toppidrettsskolen, hvor vi trente ekstremt hardt. trente over 8 timer i uka, og det skal nevnes at jeg har aldri hatt mindre plager med senebetenelsen enn jeg hadde under denne treningen. Du kan også ta et kost tilskud som jeg tror heter BIO SPORT, som blan annet blir brukt av idrettsutøvere for å forhindre belastningsskader som f.eks senebetenelse. Det er ganske dyrt så du kan jo sjekke ut alternativer. Det skal også nevnes at under treningsprosjektet jeg var med på måtte vi ta tran vær dag, så jeg personlig tror fiskeolje har en postiv virkning. Når det gjelder selve treningen så tror jeg du ikke skal satse på å bare trene armene. Tren hele kroppen på så forskjellige måter som mulig. Bit i de sure eplene og meld inn på f.eks SATS og tren der kanskje en time om gangen tre dager i uka. Få veilederne til å sette opp program for deg. Min teori er at når du trener hele kroppen får du støre blodomløp, og blodet frakter mere hvite blodlegmer(er det ikke disse som reparer kroppen?) rundt og da blir du fortere frisk. Til slutt vil jeg bare si lykke til og stå på, for å sitere Sylvester Stalone indirekte. Ting kommer ikke i posten du må jobbe hardt for det, -sagt i forbindelse med at han vant Oscar for beste manus til Rocky! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå