Johnx Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Da tenker jeg selvsagt på lydkvalitet osv. Eller bør jeg ha med en mp3-spiller som feks Sandisk E260 eller Ipod Nano? Sitter her å vurderer om K800i er bra nok mp3-spiller for mine krav eller ikke. Dere som har prøvd mp3-spilleren på mobilen, hva sier dere? Erstatter mobiltelefonen ipoden? Endret 27. august 2006 av Johnx Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Det er jo spørs hvilke krav du stiller til lydkvalitet osv.. Det går jo ann og kjøpe en utgang for vanlige hodetelefoner.. Men minne er det nok av, hvis du bare kjøper minnekort, tror den støtter 2gb... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Det er jo spørs hvilke krav du stiller til lydkvalitet osv.. Det går jo ann og kjøpe en utgang for vanlige hodetelefoner.. 6757768[/snapback] Det følger med headsettet.. edit: Er ikke helt sikker, er k800i en walkman telefon? w800i og w810i følger det ivertfall med. Endret 28. august 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nei, det følger ikke med, K800i er ikke walkman telefon Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nei, det følger ikke med, K800i er ikke walkman telefon 6757802[/snapback] Hmm, er den så bra til å bruke som mp3 spiller da? Spille mye musikk fra filbehandling må jo være grusomt. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Eller bør jeg ha med en mp3-spiller som feks Sandisk E260 eller Ipod Nano? 6753754[/snapback] Lydkvaliteten på iPod Nano er søppel. Vil faktisk si lyden på en hvilken som helst Walkman-telefon er bedre. Men minne er det nok av, hvis du bare kjøper minnekort, tror den støtter 2gb... 6757768[/snapback] Vil ikke se bortifra at den støtter større kort enn det, men per i dag finner du bare 1 GB i butikken. Johnx: Jeg har selv en K800i og skal bruke den som MP3-spiller når jeg får kjøpt det som trengs, altså et ordentlig headsett og stort minnekort. Kjøper 1 GB minnekort nå snart og større med en gang det kommer. Headsett derimot er litt vanskeligere. Jeg ønsker nemlig ingen ledninger da jeg har brukt K750i med HPM-70 og et annet headsett (både Koss, Sony og andre merker). Problemet er at det blir mye ledning som henger og at denne gjør seg dårlig som handsfree (mic sitter i enden av HPM-70, midt på ledningen). Om man skal bruke et trådløst headsett kommer et nytt problem, det finnes nemlig få headsett som bruker siste blåtannversjon og som samtidig er helt fri for ledninger (Sony Ericssons eget headsett med BT v2.0 har propper og ledninger rundt halsen). Andre headsett støtter derimot ikke v2.0, og som betyr større strømforbruk, lavere lydkvalitet og i verste fall støy. Det perfekte headsett for meg er dermed laget av SE (best med blåtann og batteriteknologi) i samme form som Nokias HD-601 (se bilder under). Nei, det følger ikke med, K800i er ikke walkman telefon 6757802[/snapback] Hmm, er den så bra til å bruke som mp3 spiller da? Spille mye musikk fra filbehandling må jo være grusomt. 6757839[/snapback] Utenom fargene er MP3-spilleren på K800i identisk med spilleren på W800i. Endret 28. august 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Sigmund_Freud: Hva heter det headsetet SE har laget? Har du en link til noen forhandlere som selger det? Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Nei, det følger ikke med, K800i er ikke walkman telefon 6757802[/snapback] Hmm, er den så bra til å bruke som mp3 spiller da? Spille mye musikk fra filbehandling må jo være grusomt. 6757839[/snapback] Du slipper og gå på filbehandling, den har mp3 spiller, slik som walkman telefonene, jeg tror faktisk de er helt like utseendemessig også, med unntak fra walkman logoen.. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 ja, K800i har bra mp3-avspiller. iallefall bra nok. De har ikke klistra på walkman-logoen, men tror det er den største forskjellen. Tips: ta en tur i butikken og se etter. Øretelefonene som fulgte med til min K750i er knallgode. Og jeg vil anta de til K800 er enda litt bedre! Tipper det er sånne knotter man må putte i øra, men de nye til SE har noen merkelige gummi-greier som gjør at de er meget behagelige + at bakgrunnsstøyen blir borte MEN: man trenger et greit minnekort for å kunne sammenligne den mot en vanlig mp3-spiller. Nå aner jeg ikke hva som følger med mobilen, men det kan være lurt å kjøpe seg minst 512MB mener jeg.. (Jeg er ikke typen som gidder å koble mobilen til dataen for å overføre musikk annenhver dag) Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har batteriene blitt noe bedre enn på k750 da? Det største problemet der er at MP3 avspilling suger ut all strømmen av batteriet mye fortere enn fks. Ipod Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Jeg har en ipod nano, med Koss rundt ørene. Jeg er veldig forøyd med lyden, men ser jo i flere tester at den ikke få masse skryt. Er på utkikk etter ny mobil, og hadde i utgangspunktet ikke tenkt så mye på mp3 mobil, men hvis lyden hos SE telefonene er bedre enn på min ipod nano, så vil jeg klart vurdere det. Jeg vet ennå ikke hva slags tlf jeg skal velge, men tror jeg havner på en SE. K610i ser utrolig kul ut, men jeg vet ikke noe om mp3 spilleren på den. Noen sier at K800i har samme mp3 spiller som w810i, hva slags mp3 finnes på 610i? Jeg var også uheldig å ha en Nokia 6280 i en ukes tid, likte tastene, skjermen, kameraet, ja egentlig alt, unntatt at det var litt slark, og selvfølgelig at den døde. Så nå har jeg litt avsmak for Nokia. Har også sett på samsung E900, men den scorer ikke like høyt, og jeg vet null om kameraet og mp3 mulighetene der. Er det noen som har noen fete anbefalinger? Vil ha en tlf som ikke er altfor stor, den bør ha en god skjerm, raske menyer, godt batteri, bra kamera, og da helst mp3 spiller hvis den er bedre enn min ipod nano. Edit; jeg vil ikke ha kamskjell tlf... Endret 29. august 2006 av mskedsmo Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Sigmund_Freud: Hva heter det headsetet SE har laget? 6758884[/snapback] HBH-DS970. Bedre bilder finner du her. Headsettet har batteri til ca seks timer avspilling/tall og 300 timer standby. Det veier bare 27g og har BT v2.0, men dessverre også ledning (se bildet). Øretelefonene som fulgte med til min K750i er knallgode. Og jeg vil anta de til K800 er enda litt bedre! Tipper det er sånne knotter man må putte i øra, men de nye til SE har noen merkelige gummi-greier som gjør at de er meget behagelige + at bakgrunnsstøyen blir borte 6763028[/snapback] Det følger så absolutt ikke med noen gode ørepropper til verken K750i eller K800i. De proppene med "gummi-greier" du beskriver følger kun med Walkman-telefoner. Det at disse er "meget behagelige" er dessverre veldig individuelt. Om du ønsker gode propper til en K800i må du kjøpe dette ved siden av, feks HPM-82. Har batteriene blitt noe bedre enn på k750 da? Det største problemet der er at MP3 avspilling suger ut all strømmen av batteriet mye fortere enn fks. Ipod 6763070[/snapback] K750i holdt ca 12-13 timer musikkavspilling og K800i holder ca 15 timer vanlig og ca det dobbelte i flymodus. Ca 15 timer musikkavspilling mens du er tilkoblet mobilnettet vil jeg si er imponerende når de fleste dedikerte MP3-spillere ikke holder lenger enn 15 timer avspilling _uten_ mobilnettet. K610i ser utrolig kul ut, men jeg vet ikke noe om mp3 spilleren på den. [...] Har også sett på samsung E900, men den scorer ikke like høyt, og jeg vet null om kameraet og mp3 mulighetene der.6763077[/snapback] Hvorfor ikke lese Amobils tester..? Endret 29. august 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 K610i ser utrolig kul ut, men jeg vet ikke noe om mp3 spilleren på den. [...] Har også sett på samsung E900, men den scorer ikke like høyt, og jeg vet null om kameraet og mp3 mulighetene der.6763077[/snapback] Hvorfor ikke lese Amobils tester..? 6763174[/snapback] Joda, har lest alle testene til amobil, og derfor utgår nok samsung hvis jeg skal ha mp3. Men jeg var også interessert i tilbakemelding fra dere som bruker mobilen som mp3, og i tillegg har et bra kamera på den. Da tenker jeg særlig på SE modeller. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 K800i og W800i har samme spillern, det er kunn ørsmå forskjeller med menyknappene. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Denne må vel funke som et trådløst headset? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317754&cks=ACC Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Eller bør jeg ha med en mp3-spiller som feks Sandisk E260 eller Ipod Nano? 6753754[/snapback] Lydkvaliteten på iPod Nano er søppel. Vil faktisk si lyden på en hvilken som helst Walkman-telefon er bedre. 6757880[/snapback] Pff.. Lydkvaliteten på Nano er mye bedre enn på SE sine Walkman tlf'er. Jeg har iPod nano med Koss Porta Pro, en venn har w800i med Porta Pro. Det er mye bedre lyd i min. Du trenger bare å oppjustere bassen på Nanoen litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå