tomsi42 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) *knis* Tenker Ustedalen, som nå har blitt en artsy-fartsy analogfotograf med TLR, er glad for at denne ble funnet frem igjen... Vi må alle starte et sted. Han har faktisk skaffet seg Leica M-et-eller-annet i tillegg. I 2006 hadde jeg EOS 350D + Sigma 18-125mm. Det var året jeg oppdaget JPEG var lite lurt og at det fantes objektivet med fokus-feil ... Tom Endret 1. desember 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
TomKonto Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 I april 2006 gikk jeg til innkjøp av et D50 med Sigma 18-125. Kameraet ble valgt pga grepet i konkurranse med Canon EOS350D og Olympus E330. Objektivet ble valgt pga at brennvidde og pris var attraktiv, samt at jeg hadde lett opp alle positive omtaler bla her på forumet og andre steder, og glatt neglisjert de negative..... :-)Et skikkelig godværsobjektiv viste det seg. Objektivet ble kjapt byttet i et Tamron 17-50 som ble videreført til D300. Alt i alt endte det med at kameraet tok ca 26000 bilder(tok mye seriebilder på fotballbanen den gangen)før det og Sigmaen gikk i arv til guttungen. Som en kuriositet legger jeg ved det aller første bildet som ble tatt med D50'n filnummeret er iallefall DSC_0001 Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Ei Pentax liste Hus : Pentax K20d Ltd , batterigrep . Objektiver: DA 15 mm f.4.0 Ltd DA 21 mm f.3.2 Ltd FA 43 mm f1.9 Ltd FA 77 mm f.1.8 Ltd M 100 mm f.4.0 Macro (manuelt) Ser etter en 300/400 tele .. Filter: Da alle mine objektiver har samme filterstr , har jeg 1 stk 49 mm Heliopan Pol.filter Stativ 2 Eldre SLIK med ett Manfrotto kulehode Veske Nat.Geo Ryggsekk Medium str . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå