KnutIvars Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) En ny tråd vil ikke gjøre denne noe bedre. Du har tydeligvis ikke skjønt poenget i innlegget mitt, og det er dermed ingen vits å diskutere videre med deg. Les innlegget en gang til, og følg oppfordringen min, så kan faktisk en slik tråd få en sticker, fordi den da kan være til nytte for andre. Dessuten har det vært mange slike tråder det siste året. Kan man ikke bare legge seg selv til på de andre trådene? 6756304[/snapback] Jeg har forstått poenget ditt, men du har muligens ikke forstått mitt. Denne tråden startet med at 8 av 13 tråder var OT/kritikk! Jeg mener bare at det hadde vært bedre om folk svarte på trådstarters ønske. Hvis ikke, kan de la vær å si noe. Grunnen til at jeg vil ha startet en ny tråd er enkel; Da kan vi forhåpentligvis få en ny tråd fri fra både dine og mine innlegg (++)... ... Og det er ikke bare deg jeg retter kritikk mot... Svar som "Min er større enn din" hører ikke hjemme noen plass.. De bare fyller forumet med søppel. Jeg er skuffet! Eksempel til etterfølgelse! 6756304[/snapback] .... Ja, men nok en unødvendig post... ... Som denne. Endret 28. august 2006 av kiskogl Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 ARGH! ... Så start en ny tråd for deg selv da! Trådstarter spesifiserte TYDELIG at han kun var ute etter å se andres utstyr! Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Jeg ER enig med deg, men start nå en tråd for deg selv da i stedet for å kritiser trådstarteren for at han ville ha en enkel tråd der folk presenterte utstyret! 6756227[/snapback] En ny tråd vil ikke gjøre denne noe bedre. Du har tydeligvis ikke skjønt poenget i innlegget mitt, og det er dermed ingen vits å diskutere videre med deg. Les innlegget en gang til, og følg oppfordringen min, så kan faktisk en slik tråd få en sticker, fordi den da kan være til nytte for andre. Dessuten har det vært mange slike tråder det siste året. Kan man ikke bare legge seg selv til på de andre trådene? 6756304[/snapback] Helt enig. Hvis dette forumet skal noen funksjon utover å fortelle hva man har liggende i skuffer og skap så bør alle brukere her inne heller oppdatere profilen sin med relevant opplisting av utstyrsparken. Andre seriøse forum, f.eks Nikonians har vesentlig bedre disiplin og der forventes det at man har oppdatert profilen slik slik at man unngår denne type meningsløse posteringer til stadighet. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 ARGH! ... Så start en ny tråd for deg selv da! Trådstarter spesifiserte TYDELIG at han kun var ute etter å se andres utstyr! Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Jeg ER enig med deg, men start nå en tråd for deg selv da i stedet for å kritiser trådstarteren for at han ville ha en enkel tråd der folk presenterte utstyret! 6756227[/snapback] En ny tråd vil ikke gjøre denne noe bedre. Du har tydeligvis ikke skjønt poenget i innlegget mitt, og det er dermed ingen vits å diskutere videre med deg. Les innlegget en gang til, og følg oppfordringen min, så kan faktisk en slik tråd få en sticker, fordi den da kan være til nytte for andre. Dessuten har det vært mange slike tråder det siste året. Kan man ikke bare legge seg selv til på de andre trådene? 6756304[/snapback] Helt enig. Hvis dette forumet skal noen funksjon utover å fortelle hva man har liggende i skuffer og skap så bør alle brukere her inne heller oppdatere profilen sin med relevant opplisting av utstyrsparken. Andre seriøse forum, f.eks Nikonians har vesentlig bedre disiplin og der forventes det at man har oppdatert profilen slik slik at man unngår denne type meningsløse posteringer til stadighet. 6756488[/snapback] Ahh... For allahs skyld.... Om tråden er "meningsløs" eller ikke er for meg irrelevant! Hvis du har så mye i mot denne typer tråder, så ikke se på de da. Trådstarter ville vite akkurat hva "man har liggende i skuffer og skap", så hvis en skal unngå slike tråder, så må de stoppes av en moderator. Drit i å fyll tråden med spam! Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Well here goes: Kamera: Canon 300D (Black edition)/BG-1E Objektiver: Canon EF-S 18-55 F3.5-5.6 USM Canon EF-S 17-85 F4-5.6 IS USM Canon EF 70-200 F4 L USM Canon EX Extender 1.4 Sigma 70-300 APO F4-5.6 Sigma 28-135 F3.5-5.6 IF Macro Filter: 58MM UV og Polerizers (Hoya) 62MM UV og Polerizers (Hoya og KMC) 67MM UV og Polerizers (Hoya og KMC) Minnekort: 2x Sandisk Ultra II 1 gig 1x Sandisk Ultra II 2 gig 1x Dane-elec 512 mb Stativ: Velbon ett-eller-annet-som-funker-noenlunde Annet 4x BP-511 batterier RC-5 Fjernutløser Lowepro Minitrekker AW Og her er det jeg liker best å ta bilder av: Endret 28. august 2006 av Scanor Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Nikon D70 Tamron 17-50mm 2.8 Mitt generelle objektiv. Står på ganske ofte. Bruker den faktisk og på konserter. Duger til blomsterbilder grunnet en ganske fin nærgrense Nikon 50mm 1.8 Min arbeidshest i bryllup, konfirmasjoner, bursdager og lignende. Sniker seg på kameraet når det kniper på lyset eller når jeg vil ha knivskarpe portretter. Utfordres av Tamron på 50mm, men denne er skarpere på 2.8. Nikon 80-200mm 2.8 Zoom som egentlig ikke får så mye kvalitetstid på huset mitt. Fått knipsa en del blinkskudd. For lang og klumpete til portrett. Kan duge til å ta bilder av surfere. Stort sett går det i sport som fotball og lignende. Blender på 2.8 kombinert med brennvidden på denne zoomen, åpner for en del kreativitet. Har forresten en Domke F2 fake som jeg har tinga i.. En Lowepro Mini Trekker Classic og en Nowa 1/2 står på hylla... de har jeg egentlig ikke bruk for lenger. Minnekort, uv-filtere, støvblåser, monopod og et jalla-stativ kan jeg også skilte med. Ønskelista: Tokina 12-24mm Nikon 35mm f2 Lenke til kommentar
notnA Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Kamera: Canon 350D med vertikalgrep Objektiver: Sigma 10-20mm Canon 18-55mm F/3,5-5,6 Canon 50mm F/1,4 Canon 70-200mm F/2.8L Filtre: Et utall UV-filtre Hoya Polafilter 58mm og 72mm Hoya ND4 72mm Minnekort: Sandisk 1gb Ultra II Stativ: Et til ca 50kr fra malaysia med kulehode. Blir sint og frustrert hver gang jeg bruker det. Det er på godt tid å oppgradere Edit: Glemte jo "L" på objektivet. Da er det jo ikke godt for noe lenger. Endret 3. september 2006 av notnA Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Konica Minolta 5D Minolta AF DT 18-70 F3.5-5.6 D Kitobjektivet. Blir kun brukt når kameraet lånast vekk til mor/far. Minolta AF 20 F2.8 [RS] Sylskarp og fin vidvinkellinse. Blir mykje brukt til landskapsbilder. Sigma 24mm F1.8 EX DG Også ei veldig fin vidvinkellinse. Passer bedre enn Minoltaen i svakt lys, samt at nærgrensa er ganske fin til makro. Tamron AF 70-300 F4-5.6 Di LD Macro 1:2 Dette var den første linsa eg kjøpte til kameraet. Særdeles treigt og lite skarpt objektiv. Framover: Tamron 14mm F2.8 Fisheye Minolta 50mm F1.4 Beer Can BP-400 Vertikalgrepmodifikasjon Endret 4. september 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Linselus Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg synes denne tråden var litt smart. Mange har tydligvis mye godt utstyr og har spandert mange kroner. Henger meg likevel på de som forteller at det også handler om å utnytte utstyret. Her er min skryteliste: Kamera: - Olympus 750 - Olympus E-1 - Olympus E-300 (nylig solgt til min søster) (Jeg har gått den gale veien og gått ned i megapiksler til fordel for et kamera som etter min mening har en betraktelig bedre funksjonalitet og ikke minst lysmåler. Tar bedre bilder. Noe feilskjær ved bruk av blits.) Batterigrep: - Til E-1 Objektiver: - Kit zuiko 14-45 mm - Zuiko 18-150 mm - Sigma 18 - 55 mm Filtre - Div Hoya UV filtre 58mm - Hoya Sirkulært polariserende filtre Blits: - Fl-36 (vil gjerne ha noe annet) Stativer: - Diverse skrot av ulik type, tripoder, mono Diverse andre småting: -Utløserledning - ekstra batterier, osv - Et par gamle fotobøker - Photoshop Fotosekk: -LowePro (en svært allsidig og god sekk, stor nok til å ha med inn i flykabinen da jeg flyr en del på reiser) Siden Olympus har slike ekstreme priser på sine linser prøver jeg å utnytte det middelmådige utvalget jeg har greid å anskaffe. Har prøvd ved ett par tilfeller et par av gromobjektivene og må si at de virkelig holder mål. I tillegg har jeg eksperimentert noe med lys og har laget ett enkelt lyssett med hjelp av oppussingslamper, sølv og gullfargede flater og paraply. Kan ta greie portretter og "studio like" bilder av ting og tang. Mvh Linselus Lenke til kommentar
dueno Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nikon gutt jeg. D2x, d200 12-24, 17-55, 200mm 2f VR, 85 1.4, SB600-2/800-1. Manfrotto mono og tripod Diverse filter... Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Først og fremst dette... ... og denne... Ellers så har jeg: Canon EOS 350D Sigma 18-50 f2,8 Canon 70-200 f4.0L Sigma 20mm f1.8 Canon 50mm f1.8 Sandisk Extreme III CF 1GB Kingston Elite Pro CF 2GB (2 stk) Sandisk CF 256MB Et ekstra Canon NB-2LH batteri Canon RC-1 fjernutløser Canon RS60-E3 fjernutløser med snor Hoya 82mm HMC ND8 Hoya 67mm HMC UV Hoya 67mm Polariseringsfilter Hoya 82mm HMC super UV Lowepro Mini Trekker AW Clas Ohlson stativ (W360) (Delta UltraFine Lens Cleaning Cloth - 8 x 8" Delta Gray Card 8 x 10") Lenke til kommentar
sarc Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Olympus E-1 Olympus OM-4 Olympus OM2-Spot/Program Zuiko Digital 14-54 mm, f2,8-3,5 Zuiko Digital 40-150 mm, f3,5-4,5 Zuiko OM 50 mm, f1,4 Zuiko OM 24 mm, f2,8 Tamron 80-210 mm Kyocera 35-105 mm FL-36 blits T-32 blits SHLD-2 batterigrep til E-1 OM Winder 2 TwinMos 2 GB Sandisk Extreme III 1 GB Div filtre Lowepro Orion Trekker I Amitech Travel Disk Ønskeliste: Zuiko Digital 50 mm, 7-14 mm og 50-200 mm. Adapter for bruk av OM-objektiv på E-1, særleg 50 mm. Bruksområde: Allround fotografering Det analoge utstyret fungerer som backup, litt trist å sjå kvalitetsutstyr samle meir og meir støv. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Da fikk jeg meg en god latter! Mitt nye, gamle Nikon FM har endelig komt! Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Kamera: - Canon 20D Objektiv: - Canon EFS 17-85mm Filter: - Hoya CIR-Polarizing Annet: - Scandisk 2GB CF-kort Planlegger å kjøpe: - Original kameraveske - Nytt objektiv (300mm) Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 I dag fikk jeg en herlig pakke i posten. Nikon 60mm F2/8 D-AF Macro Lens Nikon SB-600 AF SPEEDLIGHT GB 62mm UV Protector filter Hakuba Lens Cleaning Pen Supreme Light Diffuser Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Tja, man får vel bidra i "skrytetråden" da.. Canon EOS 350D Canon Speedlite 540EZ EF-S 18-55mm (brukes ikke, men greit å ha) EF 50mm f/1,4 Sigma 17-70mm Polafilter Rimelig tripod Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Hvis jeg kutter ut alt småtjafs som filtre, minnekort, vesker, stativ ++ og bare lister 'basic-utstyret' så har jeg: Nikon D70s Sigma 30mm f/1.4 Nikon 50mm f/1.8 <- Denne er den jeg har brukt mest, og det er også den billigste Nikon 18-70 f/3.5-4.5 Sigma 105mm f/2.8 macro Nikon SB-800 blitz Har et par gode venner med Nikon så jeg har også tilgang til 17-55 (2.8), 70-300, 85 (1.8), 50-500, 10-20 og et par ekstra SB-800'er for større trådløse blitzoppsett hvis jeg spør pent. Bestandig greit å kunne låne slikt som man bare bruker en sjelden gang. Endret 12. september 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 I går kjøpte jeg meg en.. EF-S 18-55mm Aldri tatt i denne før, men er spent på å se hva den yter. Den blir dog ikke mitt standardobjektiv... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jaja, kjekt å ha. Det koster jo ingenting, så. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Jaja, kjekt å ha. Det koster jo ingenting, så. 6847199[/snapback] Ikke sant Jeg gav 300 bols for den (som ny). Lite i forhold til nypris men ikke mer enn differansen mellom kit-pris og 350D (som selger hadde) huset alene vil jeg tippe. Jeg er litt spent på å se hva resultat man kan få ut av det . I visse situasjoner og rett behandlet, og i alle fall for web-visning har jeg min tvil om at jeg vil se forskjell mellom denne og 10k kroners zoomen. I tillegg vil jeg komme til å sammenligne med mine andre objektiv som overlapper zoomområdet. Endret 12. september 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå