lefsaker Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hvordan kan man begrense hvor langt en tekst kan strekke seg? Se på http://lefsaker.no-ip.org/jaha/ Bildet bak teksten er bakgrunn i cellen, så jeg har satt margin-left:20px; så den ikke skal gå over ramma på bildet. Hvordan gjør jeg dette på andre siden? Det ble helt feil med margin-right:20px; i alle fall Endret 27. august 2006 av lefsaker Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Du kan prøve å legge padding på elementet rundt teksten. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Hvordan gjør jeg det? Åssen kode? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 padding, kanskje? Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Det sa Axentrix også... Men jeg trenger kodesnutten Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Kan du overhodet CSS? padding: XXpx; Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 ^^ fant det ut nå Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Morn du. Hvis du driver å lager deg en hjemmeside, så er det en kjempeidé å lære seg (hvertfall som en start) (x)html og css. På disse to feltene, så er den norskeide siden, www.w3schools.com min favoritt. Når vi snakker om padding, så mener man (prøver å forklare her) det omvendte av margin. Margin er hvor lang det ellemente du driver å plasserer, er fra noe, f.eks høyresiden av venstrekanten etc. Når vi snakker om padding er det den lengden det er fra en ytterkant og inn til ellementet. Husker jeg så et bilde her på forumet for en stund siden, som forklarte dette veldig godt. Vet ikke om dette løste hovedproblemet ditt, men jeg bare prøvde å forklare padding Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Jeg fikk det til. Satte padding til 500 så passa den Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 500 hvafornoe?? ville satt den til 20px jeg... :S Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 500px... veit ikke om det er den rette måten, men det funka i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå