stigrune92 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Trenger ett skjermkort til dell dimension 5000, noe som er vanligt, ikke sånn får best ytelse av spill osv... har ikke peiling på sånt.. noen som gidder å gi meg noen ok forslag? Endret 27. august 2006 av stigrune92 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvilke oppgaver og bruksområder er det du vil skal bli bedre med skjermkortet? Hvilken prisklasse kan du tenke deg? (De billigste koster fra ca 300kr og de dyreste til spilling opp i 5000kr.) Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 mitt gamle er ødelagt, og jeg skal bare bruke det til vanlig bruk av en pc, litt film, bilderedigering, kanskje som en familiepc har`? har ikke peiling, prisen: 700-2000? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Så du skal ikke spille noe særlig med nye 3D-spill eller bruke avanserte 3D-programmer i forbindelse med jobb? Trenger du noen andre spesielle egenskaper som støtte for LCD-skjermer over 24" eller støtte for to skjermer samtidig eller mulighet for å se TV på PC-skjermen og ta opp TV-programmer? Saken er at hvis du ikke trenger disse spesielle egenskapene og heller ikke trenger gode 3D-egenskaper så trenger du heller ikke noe dyrt skjermkort. Prisen på skjermkort er nesten proposjonal med hvor bra de yter i 3D, så hvis du ikke skal spille moderne 3D-spill eller jobbe med 3D så kan du fint kjøpe de aller billigste skjermkortene. Det er to ting du må finne ut før du velger kort: - Hvilken port bruker kortet? - Hvilken tilkobling bruker skjermen? DVI = Hvit og D-sub/Vga = blå Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 hm.. nå ble jeg mer usikker:p men dette er navnet på det jeg har nå: Dell E173FP på RADEON X300 Series kanskje jeg skal kjøpe likens hvis jeg finner det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ok. Navnet på skjermen er Dell E173FP og den har analog d-sub-inngang. Navnet på skjermkort-typen er Radeon X300. Dette har PCIe-tilkobling til hovedkortet. Så lenge det nye kortet har PCIe og d-sub så skal det gå fint å bytte det. De fleste skjermkort som selges nå for tida har dette. Jeg kan foreslå dette kortet siden det ligner mye på det du hadde fra før. Men også andre kort går fint, f.eks de på denne søkelisten. Lenke til kommentar
stigrune92 Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Tusen Takk=) -=Stig Rune=- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå