Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf GTI 85 Mod - Green Filter?

8V

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Golf II GTI 85 mod, med injection motor. Jeg lurte på om det er mulig og montere et KN filter på en slik motor?, med tanke på at Injection ledningene går inn til luftfilter boksen. er dette mulig?. Mvh Bjørnar :)

Endret av 8V
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ja, det er mulig å montere et "åpent luftfilter" med en adapter ved å fjerne nedre del av luftfilterboksen, kollevold selger et kit fra pipercross. Billigere og kanskje like bra er å sette inn et innsatsfilter og bore hull i fronten på luftfilterboksen og legge opp et par kaldluftslanger slik at man får kaldes mulig luft inn til boksen. Samtidig kan man fjerne forvarmingslangen fra luftfilterboksen og tette den igjen, Oettinger gjorde dette på golfer de trimmet.

Her er et bilde fra en gti 16v jeg hadde som jeg borret opp luftfilerboksen på, ble meget bra lyd :D, men om den gikk så mye bedre vet jeg ikke, men du hørte den hvertfall.

luftfilterboks002_L.jpg

Endret av trra
Lenke til kommentar

Ja, fikk lyd pga hullene, uavhengig om du har orginal filter eller et kn filter. Hullen borrer du i den nedre delen av luftfilterboksen, så filteret vil fremdeles sitte over hullene. Det skal ikke ha noe å si for målingen av luftmengden, jeg opplevde ikke noe tull etter at jeg gjorde dette. Eneste du må være forsiktige med er å kjøre fort i vanndamer, da risikerer du vann i motoren, noe som ikke er bra.

Innsatsfilteret ser annerledes ut pga det ikke er laget av papir, men har samme størrelsen som orginalt. Innsatsfilteret det må oljes inn for å rense lufta, men ikke alle typer trenger olje.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Åja hehe :) tenker jeg lager til no slanger ;) jeg skal ikke borre opp da, jeg skal ''skjære'' til en firkant, lime på no styling gitter innapå og bytte til innsats filter ;)

Endret av 8V
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...