8V Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Hei, jeg har en Golf II GTI 85 mod, med injection motor. Jeg lurte på om det er mulig og montere et KN filter på en slik motor?, med tanke på at Injection ledningene går inn til luftfilter boksen. er dette mulig?. Mvh Bjørnar Endret 10. oktober 2006 av 8V Lenke til kommentar
8V Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Noen som har noe forslag? : Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Ja, det er mulig å montere et "åpent luftfilter" med en adapter ved å fjerne nedre del av luftfilterboksen, kollevold selger et kit fra pipercross. Billigere og kanskje like bra er å sette inn et innsatsfilter og bore hull i fronten på luftfilterboksen og legge opp et par kaldluftslanger slik at man får kaldes mulig luft inn til boksen. Samtidig kan man fjerne forvarmingslangen fra luftfilterboksen og tette den igjen, Oettinger gjorde dette på golfer de trimmet. Her er et bilde fra en gti 16v jeg hadde som jeg borret opp luftfilerboksen på, ble meget bra lyd , men om den gikk så mye bedre vet jeg ikke, men du hørte den hvertfall. Endret 10. oktober 2006 av trra Lenke til kommentar
8V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Åja, Takk har fundert lenge på åssen jeg skal få dette til , men Kollevold.. har det en internett side? og hva gir bra lyd og billigst måte? Takk Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) KOLLEVOLD Billigst mulig er nok som jeg sa, et innsatsfilter, fra f.eks KN som passer rett i orginal boksen og borre hull, dog burde du kanskje prøve med litt færre hull enn det jeg hadde. Endret 11. oktober 2006 av trra Lenke til kommentar
8V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 har du noe bilder / teginger på hvordan dette skal utføres? slik at jeg ikke gjør noe feil he he har innsats filter annet utsende? Lenke til kommentar
8V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 på det bilde du sendte.. borret bare de hullene så fikk du lyd? det har ikke noe og si om jeg gjør det selv om de injection ledningen er oppå luftfilteret? Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Ja, fikk lyd pga hullene, uavhengig om du har orginal filter eller et kn filter. Hullen borrer du i den nedre delen av luftfilterboksen, så filteret vil fremdeles sitte over hullene. Det skal ikke ha noe å si for målingen av luftmengden, jeg opplevde ikke noe tull etter at jeg gjorde dette. Eneste du må være forsiktige med er å kjøre fort i vanndamer, da risikerer du vann i motoren, noe som ikke er bra. Innsatsfilteret ser annerledes ut pga det ikke er laget av papir, men har samme størrelsen som orginalt. Innsatsfilteret det må oljes inn for å rense lufta, men ikke alle typer trenger olje. Endret 11. oktober 2006 av trra Lenke til kommentar
8V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Okey dette er mitt luftfilter, blir det noe bedre hvis jeg borrer hull, og legger sånn luftfilter matte der da?, lyd messig, den rød matta i steden for den origiale gule? Lenke til kommentar
8V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 og vet du foresten om Golf II GTI er origianlt senket? Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hmm, nå er jeg ikke helt med på hva du mener med luftfiltermatte. Husk å kun borre hull i fronten av boksen, varmluft fra motorrommet er ikke bra. Golf2 gti er vel senket 15-20mm orginalt. Lenke til kommentar
8V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 okey, så bare lage til noen enkle sanger fra et sted med kaldluft og inn til luftfilteret mot hullene? http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2001 det er matta jeg mener ha den noe effekt? Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja, legg opp et par slanger som gir luft fra en plass som lufta er kald og opp mot hullene i fronten på boksen. Den matta er det som kalles for innsatsfilter Lenke til kommentar
8V Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Åja hehe tenker jeg lager til no slanger jeg skal ikke borre opp da, jeg skal ''skjære'' til en firkant, lime på no styling gitter innapå og bytte til innsats filter Endret 11. oktober 2006 av 8V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå