Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10" Switch til Rackmontering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som topic sier er jeg på jakt etter en 10" Switch til Rackmontering. Jeg har et 10" Rackskap som den skal inn i. Jeg har lett på en del Webshoper, men har ikke klart å finne. Er det noen av dere som klare der?

 

Er en fordel dersom den har 1 til 2 gigabyteporter og bør helst ha 12 porter eller mer totalt.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rackswitcher kan fås tak i alle støresler... har selv 2 stykker begge 2 Cisco. med cisco så har full kontrol med IOS softwaren og du kan som regel bytte ut modulene i switchen hvis du trenger en gigabit modul her eller der. HP Procuvre har også et par av disse løsningene for og ikke nevene Extreme Nettworks dette er 3 extremt bra merker som har alt innen nettverk.

 

2950 Serien til Cisco er noe jeg har selv er garantert bra!

http://www.deal.no/sok.cfm?q=cisco+2950&cat=0

et annen ekstremt bra elternativ er 3750 som du finner her:

http://www.deal.no/sok.cfm?q=cisco+3750&cat=0

her har du en Extreme Summit 48 som kan fås i en minde 24 model

http://www.mtmnet.com/extreme_15010_Refurb.htm

 

er litt usikker på om disse er 10" sånn som du spesifiser menne prøv og finn en switch med en av disse merkene og du har en vinner garantert! prøv eBay og QXL en vet aldri hva en finner der ;)

Lenke til kommentar

Er stort sett berre 8p switcher som går rett inn i 10" rack. 3com har eventuelt ein 16port sak som du kan sette i bånn/på hylle. mod. 3C16792. Den eregentlig tatt ut av produksjon, men enkelte butikker har fortsatt nokre liggande.

 

Edit, det enklaste vert nokk å køype 2 stk 8p 10/100 eller 10/100/1000 switcher.

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

Vet det kan bli et problem med å få tak i 12 uttaks Switcher til 10" rack, men har ingenting i mot å bruke 2!

 

Switchene som Eppis linker til ligger litt over mitt budsjett, tenkte meg noe rundt 1000 til 1500 kr!

 

Men jeg forsetter lettingen, blir antagelig løs switch og hylle!

Endret av chrisege
Lenke til kommentar

cnet er greit nok ikke spes bra men greit.. dlink, belikin osv derimot er billig crap.... de fleste switchene til dlink takler ikke høy load eller høyt press noe som en high-end switch som de jeg spesifiserte gjør.. skal du ha noe midt i mellom gå for en Linksys, HP Procuvre, Nortel, 3Com eller noe sånt.. du finner disse til 1000-3000kr+

 

lykke til

Endret av eppis
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
cnet er greit nok ikke spes bra men greit.. dlink, belikin osv derimot er billig crap.... de fleste switchene til dlink takler ikke høy load eller høyt press noe som en high-end switch som de jeg spesifiserte gjør..

6757433[/snapback]

 

Hvor har du funnet dokumentasjon på dette ?? Tror ikke du følger helt med i timen.

Har kjørt datapartyer i 6 år med nesten kun Dlink-switcher helt problemfritt. Dataparty er kjent for ekstremt høy load. Har imidlertid hatt problemer med ANDRE merker enn Dlink på de samme partyene.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
cnet er greit nok ikke spes bra men greit.. dlink, belikin osv derimot er billig crap.... de fleste switchene til dlink takler ikke høy load eller høyt press noe som en high-end switch som de jeg spesifiserte gjør..

6757433[/snapback]

 

Hvor har du funnet dokumentasjon på dette ?? Tror ikke du følger helt med i timen.

Har kjørt datapartyer i 6 år med nesten kun Dlink-switcher helt problemfritt. Dataparty er kjent for ekstremt høy load. Har imidlertid hatt problemer med ANDRE merker enn Dlink på de samme partyene.

 

Mvh

Kjetil

6981751[/snapback]

 

 

holder selv på med dataparty og vi kjører kun Extreme Networks eller Cisco i core noe som er 100 ganger bedre en dlink. Cisco og Extreme er verdens ledene på Nettverk for og ikke nevne HP. alle som har peil vet dette.. TG kjører Cisco og alle store bedrifter som har store nettverk fra kjører high end levrandører som HP og Cisco det er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
holder selv på med dataparty og vi kjører kun Extreme Networks eller Cisco i core noe som er 100 ganger bedre en dlink. Cisco og Extreme er verdens ledene på Nettverk for og ikke nevne HP. alle som har peil vet dette.. TG kjører Cisco og alle store bedrifter som har store nettverk fra kjører high end levrandører som HP og Cisco det er ikke noe nytt.

6981783[/snapback]

 

Tror dine uttalelser her må tas med ei klype salt. Det er ikke dermed sagt at DLink-utstyr ikke vil fungere :hmm: Får kanskje noe høyere ytelse med de du nevner, og det til en svært høy pris i forhold til billigere merker. For mange er kost/nytte forholdet viktigst.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
cnet er greit nok ikke spes bra men greit.. dlink, belikin osv derimot er billig crap.... de fleste switchene til dlink takler ikke høy load eller høyt press noe som en high-end switch som de jeg spesifiserte gjør..

6757433[/snapback]

 

Hvor har du funnet dokumentasjon på dette ?? Tror ikke du følger helt med i timen.

Har kjørt datapartyer i 6 år med nesten kun Dlink-switcher helt problemfritt. Dataparty er kjent for ekstremt høy load. Har imidlertid hatt problemer med ANDRE merker enn Dlink på de samme partyene.

 

Mvh

Kjetil

6981751[/snapback]

 

Såvidt meg bekjent var det Extreme networks som var leverandør for nettet i år og iallefall i 2003, i 2004 var det HP tror jeg (det året det ikke virket helt bra til å begynne med) 2005 husker jeg ikke. Tror det er bare et år de har hatt 100% cisco nett muligens i 2000 (korriger meg hvis noen vet).

 

:p

 

 

holder selv på med dataparty og vi kjører kun Extreme Networks eller Cisco i core noe som er 100 ganger bedre en dlink. Cisco og Extreme er verdens ledene på Nettverk for og ikke nevne HP. alle som har peil vet dette.. TG kjører Cisco og alle store bedrifter som har store nettverk fra kjører high end levrandører som HP og Cisco det er ikke noe nytt.

6981783[/snapback]

Lenke til kommentar

TG Bruker Extreme Networks som Core switcher og ZyXEL switcher på bordene etter det jeg vet.

 

Cisco begynner å bli ganske dårlig sammenlignet med Extreme Networks og HP Procurve, dem er bla. MYE dyrere, leverer dårligere ytelse og har dårligere garanti tider på sine switcher og dyre service avtaler.

 

Cisco blir blant annet omtalt som nye Yahoo :p

 

 

Noen tester fra Tolly Group:

 

http://www.tolly.com/DocDetail.aspx?DocNumber=201138

 

http://www.tolly.com/DocDetail.aspx?DocNumber=202153

 

http://www.tolly.com/DocDetail.aspx?DocNumber=201100

 

Jeg har aldri funnet noe særlig med tester om D-link, men etter egen erfaring fungerer dem greit, og si at det bare er møkk uten å ha noe grunnlag blir vell lit feil? har du noen grunner til å si det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har aldri funnet noe særlig med tester om D-link, men etter egen erfaring fungerer dem greit, og si at det bare er møkk uten å ha noe grunnlag blir vell lit feil? har du noen grunner til å si det?

 

ja... jeg jobber på et distrubutør firma og har kontakt med personer i dlink norge som sier det er crap :p menne alle skal seff få lov til og ha sin menning.

Endret av eppis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...