sullemikkel Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hvilken RAW konverter bruker dere og hvilken er best? Er det en fordel å bruke såkalte native konvertere? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Ingen av de er best på alt. Jeg bruker følgende fire avhengig av oppgaven: Nikon Capture (Hvis jeg har god tid og vil ha best kvalitet) Nikon NX (Hvis jeg skal eksperimentere med Control Points) Bibble Pro (Hvis jeg skal fjerne støy samtidig, Noise Ninja inkludert) Capture One Pro (Hvis jeg skal konvertere mange i forskjellig format samtidig) Adobe Camera Raw og Raw Shooter Premium (Hvis jeg trykker feil..) Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 Ingen av de er best på alt.Jeg bruker følgende fire avhengig av oppgaven: Nikon Capture (Hvis jeg har god tid og vil ha best kvalitet) Nikon NX (Hvis jeg skal eksperimentere med Control Points) Bibble Pro (Hvis jeg skal fjerne støy samtidig, Noise Ninja inkludert) Capture One Pro (Hvis jeg skal konvertere mange i forskjellig format samtidig) Adobe Camera Raw og Raw Shooter Premium (Hvis jeg trykker feil..) 6753504[/snapback] Det var mange får en si. Har du kjøpt alle disse? Dyr affere. Lenke til kommentar
fei Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Last ned noen trial versjoner og prøv selv. Bibble pro og Rawshooter syns jeg er best. De gir gode resultater og er ganske raske på batch konvertering. PS CS2 sin konverter er også bra, men PS er en minnegris så du er tjent med et stand alone program og ikke heller ikke noen raw converter plug in i ps. Må få tilføye at noise ninja som er bygd inn i Bibble har ikke imponert meg så mye som støyfjernings programm. Jeg liker neat image eller ps cs bedre for å fjerne støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå