Gå til innhold

Krakow here I come

iChristian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere hadde kost dere mye mer i Szczecin.

6753602[/snapback]

Jeg er veldig mottagelig for tips, men jeg ser ikke helt vitsen med innlegget ditt...

6754927[/snapback]

Beklager for litt dårlig svar.

Fikk litt hastverk når jeg skrev og måtte stikke i en fart.

Det jeg ville si, er at dere hadde kost dere mer i Szczecin med tanke på ting å finne på.

Å reise til Krakow blir liksom det samme som å reise til en kjedlig, liten plass i Norge.

Stygt, kjedlig og ingenting å finne på.

Dere skal være i 5 dager? (noe som egentlig er veldig liten tid å bruke i Polen)

Hva med å være ca. 2 dager i Krakow, og så ta tog / buss / fly opp til Szczecin å bruke resten av tiden der?

Der har du 2 torg, 4-5 kjøpesentre, og en stor by med alt mulig å finne på ting i.

Evt. vist det er fint vær i nord i den perioden, så kunne dere f.eks. tatt turen opp til en av kystbyene som f.eks. Miedzysdroje, rewal, pobierowo, mielno o.l.

Kan også si at standarden er mye finere på bygninger o.l. lengre nord. Sør er mer fattigslig.

Selv har jeg vært 1-2 mnd'er i Polen hvert år når jeg er der, og føler det ikke er nok. (skulle ikke sagt neitakk til å brukt 12mnd'er av året der).

Endret av Stealth-
Lenke til kommentar
Beklager for litt dårlig svar.

Fikk litt hastverk når jeg skrev og måtte stikke i en fart.

Det jeg ville si, er at dere hadde kost dere mer i Szczecin med tanke på ting å finne på.

Å reise til Krakow blir liksom det samme som å reise til en kjedlig, liten plass i Norge.

Stygt, kjedlig og ingenting å finne på.

Dere skal være i 5 dager? (noe som egentlig er veldig liten tid å bruke i Polen)

Hva med å være ca. 2 dager i Krakow, og så ta tog / buss / fly opp til Szczecin å bruke resten av tiden der?

Der har du 2 torg, 4-5 kjøpesentre, og en stor by med alt mulig å finne på ting i.

Evt. vist det er fint vær i nord i den perioden, så kunne dere f.eks. tatt turen opp til en av kystbyene som f.eks. Miedzysdroje, rewal, pobierowo, mielno o.l.

Kan også si at standarden er mye finere på bygninger o.l. lengre nord. Sør er mer fattigslig.

Selv har jeg vært 1-2 mnd'er i Polen hvert år når jeg er der, og føler det ikke er nok. (skulle ikke sagt neitakk til å brukt 12mnd'er av året der).

6755186[/snapback]

Tusen takk for litt mer utfyllende informasjon, det ble oversendt fruen som er reiseleder ;)

Lenke til kommentar
Mener SaltGruvene er der ja.

Saltgruvene og Fangeleirene er jo selvfølgelig en fin opplevelse.

Men ellers er det lite der.

6772268[/snapback]

Sant, men hvis du stikker til byen der domkirken ligger så vil du finne veldig mye fint :)

Var på sånn festning også, sånn lik akerhus festning bare at den var mye større.

Lenke til kommentar
Polen er et veldig fint land, billig og mange fine steder og se på.

Men må advare deg: De har dill på ALT. :p

6780913[/snapback]

Da har du vært uheldig.

De gangene jeg er på resturang / kafe og spiser i Polen (nesten hver dag av de 30 dagene jeg er der hvert år), så får jeg kansje dill på maten 1-2 ganger.

Lenke til kommentar
Er det ikke i Krakow saltgruvene er?

Har i alle fall vært i de, og det var en opplevelse.

6772013[/snapback]

Mener SaltGruvene er der ja.

Saltgruvene og Fangeleirene er jo selvfølgelig en fin opplevelse.

Men ellers er det lite der.

6772268[/snapback]

Saltgruvene er ikke _i_ Krakow, det er et stykke utenfor. Mener å huske at det var mellom 30 og 60 min med buss. Det er i allefall en liten by/bygd utenfor Krakow.

Uansett, saltgruven anbefales på det sterkeste. Det er en spesiell opplevelse å være der nede, men vær obs på at hvis du kjøper en suvenir laget av salt så burde den ikke bli våt.

Saltstatuen min gikk i oppløsning etter en tur i regnet. :nei:

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...