sentence Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg tør ikke poste under ”Hjelp til kjøp/salg” Etter å ha lest den strenge retningslinjen for å kunne spørre om hjelp til et nytt oppsett, er jeg redd for at alt det arbeidet jeg legger i den tråden med tekniske data og informasjon blir forgjeves hvis/når den stenges. ... Jeg synes HW.no går for langt når det gjelder moderasjon og regler. Det er positivt å ha oppmerksomme og oppvakte moderatorer, og et godt regelverk, men dette synes jeg blir en altfor mye ”ovenfra og ned” holdning. Det er ikke meningen å være usaklig med dette, når jeg mener at moderatorene her er mer ”barnehagetanter” enn ”moderatorer”. Det kan faktisk virke som om enkelte får en kick av å herske. Er det for strengt på HW.no? Hva mener andre brukere? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Det er lov til å ta kontakt med en moderator hvis posten ble stengt og så ha en dialog med moderatoren om hva som må til for å posten åpnet igjen...noe som mange glemmer desverre her på dette forumet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hvis moderatorene er nødt til å være barnehagetanter, hva gjør det oss forumbrukere til? Synes de gjør en utmerket jobb. Når det gjelder din frykt for å lage en tråd i 'kjøp/salg' kategorien, så har jeg problemer med å se at det skulle være vanskelig å få til. Les de retningslinjene som gjelder spesiellt der, før du lager tråden, og gjerne også mens du lager den. Og ikke minst, følg dem. Så går det helt fint. Og, hvis den da, mot formodning skulle bli stengt. Så gjør du som b-real sier. Ta kontakt med moderator som stengte den, og gjør det som er nødvending for å få den åpnet igjen. Ørjan... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hva handler denne tråden egentlig om? Reglene i "Hjelp til kjøp/salg" eller om moderatorer er "barnehagetanter"? Eller begge? Uansett, retningslinjer/regler er det forumstyret som står for. Om du trekker den slutning av at moderatorer får et kick av å moderere grunnet retningslinjer, vel det er en merkelig konklusjon. Jeg tviler på at noen moderatorer i det hele tatt ønsker å leke pekefingerregelen. Det medfører bare en haug med pm'er, man blir anklaget for å være upartisk, maktsyk, barnehagetante osv. Men noen må gjøre jobben Om regelen for posting i den kategorien føles for streng så kan det være en ide å be forumstyret om å se på det. Er ikke værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg