peet-79 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Eg har installert win på ny og ompartisjonerte hardiskene der. Eg la så windows på ide disken. Nå er windows oppe men finner ikke sata disken på 200gb Noen som vet hva eg skal gjøre? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Heisann, kjør diskmgmt.msc og se om den ikke er aktivert enda. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hei nei finner bare ide disken. Når eg starter med xp cden finner den partisjonen men det går jo ikke ann og formatere den der. bare partisjonere den. PeeT Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Kan være at du trenger egne drivere mht SATA-disken. Sjekk CDen som fulgte med hovedkortet. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Ligg ein guide her på HW.no eit sted om det der, søk! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Når du har et Asus A7v8x, må du laste ned SATA-driver fra produsentens hjemmeside (www.asus.com.tw), eller du har den allerede på diskett som fulgte med hovedkortet. Legg driveren på en diskett, og trykk F6 med en gang du ser forespørsel om å trykke F6 for installering av SCSI osv. Denne beskjeden får du den første gangen skjermen blir blå etter å ha startet fra Windows-CD. Etter at konfigurasjonen er hentet inn fra CDen, får du beskjed om å legge inn drivere fra diskett, hvis du rakk å trykke F6. Trykk Enter med en diskett i stasjon A:, og du skal finne disken. Hovedkortet ditt har ikke SATA-kontrolleren innebygd i brikkesettet, men på en egen Silicon Image-kontroller, så derfor finner du ikke disken uten drivere. Lenke til kommentar
peet-79 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Driverene er allerede instalert. Disken er ikke ny. Pc`en starter promise fastrack i oppstarten. Eg finner jo disken også når eg har windows cd`en i. PeeT Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Og du finner ikke disken i diskmgmt.msc fra Start - kjør? Er alle enheter installert i Enhetsbehandling? Sett i BIOS om du må enable SATA, eller SATA-RAID siden det er en SATA-RAID-kontroller du har på hovedkortet? Hadde nesten akkurat samme hovedkort som deg før (A7N8X-E Deluxe), men installerte Windows på en SATA-disk. Da måtte jeg gjennom F6 med driver på floppy osv, men ikke noe mer trengtes å gjøres etter å ha installert. Sjekk www.asus.com.tw for sikkerhets skyld for å laste ned nyeste/riktig SATA-driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå